Skocz do zawartości

Budowa customa


Gość psioter5
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No mnie tez moto sie podoba a dlaczego kolega twierdzi że moto jest skudlone japonia??Czy ja wiem motocykl generalnie ukończony potrzebna tylko wizja i detale nic trudnego zaden profesjonalizm raczej checi potrzebne.

Co do rur to na rame używa sie tylko rur bezszwowych co do grubości to jest sprawa drugożedna liczy sie ich wytrzymałość odsyłam na stronke na której możesz dokładnie doczytac sprawe.Sa tam równiez inne interesujace tematy zapraszam do lektury

 

http://www.roadking.riders.pl/new/main.php?id=600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rury musza być konstrukcyjne ale pewnie takie kupiłes gróba ścianka o niczym nie swiadczy. Po wygieciu takiej rury należy ja poddac procesowi wyzazania co ograniczy sporo napiecia powstałem w miejscu zgiecia.

 

Z niecierpliwościa czekam pierwszych fotek ramy lub czego kolwiek;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety albo może jednak stety, budowa opóźni mi się trochę ponieważ postanowiłem wykonać najpierw ramę z profili na kołach do robienia ram motocyklowych, te narzędzie bardzo mi ułatwi spawanie bo nic nie będzie mi się ściągało i będę pewien że moje monstrum nie będzie ściągało w bok. :icon_mrgreen:

 

Właśnie znalazłem stronę w której nawet przyzwoicie jest opisany proces budowy tamy.

http://www.roadking.riders.pl/new/main.php?id=600

Niestety nie posiadam tylko tej zabawki do wycinania półkoli z końcówki rury ale może poradzę sobie kątówką.

 

Dziękuję Panie Pitner za link

 

Sory nie tamy tylko ramy :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma za co (tylko szkoda że mnie troszke postarzałes przez tego pana wcale sie tak staro nie czuje)

Co do pospiechu to chyba znasz przysłowie?Motocykl budujesz dla siebie a nie komus wieć rób to ze spokojem czas nie jest ważny tylko efekt podany przyrzad może posłużyc ci do budowy innych ram i może otworzysz drugie OCC żartuje oczywiście.Jak bedziesz miał jakieś efekty pracy to pochwal sie udanej pracy zycze.

Jakby interesowały cię jakieś cześci typu błotniki zbiornik to miałbym cos na sprzedaż mysle że w przystepnej cenie ale najpierw zrób rame pózniej możemy po handlować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do OCC to bardzo chętnie :biggrin: Właśnie dla tego poszedłem do mechanicznej żeby coś takiego w przyszłości założyć, przecież oni zaczynali u siebie w piwnicy fakt że to USA a nie Polska ale czemu by nie spróbować, bo siedzieć na dupie przed tv i powtarzać sobie ze jest źle to każdy może :buttrock: ja tak nie chcę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do OCC to bardzo chętnie :biggrin: Właśnie dla tego poszedłem do mechanicznej żeby coś takiego w przyszłości założyć, przecież oni zaczynali u siebie w piwnicy fakt że to USA a nie Polska ale czemu by nie spróbować, bo siedzieć na dupie przed tv i powtarzać sobie ze jest źle to każdy może :buttrock: ja tak nie chcę :wink:

 

 

Masz na myśli Orange County SUCKERS? :biggrin: Tą bandę klownów co składają moto z gotowych części?

Do tego nie trzeba mechaniki, wystarczy wiedzieć co gdzie włożyć i w którą stronę kręcić śrubki. :banghead:

 

 

A zaokrąglenia rur zrobisz pilnikiem odpowiedniego kształtu. Znasz ślusarkę więc kilka minut Ci to zajmie. Szlifierki kątowe są dla leniwych ludzi lub jeśli chcesz mieć podły efekt pracy. :biggrin: Trzy lata robiłem ramy do rowerów i największa przyjemność była właśnie na końcówkach rur gdy mogłem je idealnie dopasować do innych rur tak abym nie musiał nic naciągać na matrycy.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli Orange County SUCKERS? biggrin.gif Tą bandę klownów co składają moto z gotowych części?

Do tego nie trzeba mechaniki, wystarczy wiedzieć co gdzie włożyć i w którą stronę kręcić śrubki.

 

No nie zgodze sie z toba kolego ogladałem ostatnio jeden z odcinków budowali motocykl do jakieś firmy odzieżowej i wcale nie wygladało to tak jak ty piszesz że składali moto z gotowych częsci wszystko było zaprojektowane i złożone w całośc dopracowane szczegóły i naprawde wyjątkowy wyszedł im ten chopper.

Moto masz składane w fabryce a nie w w takiej firmie jak OCC czy podobnych.Nawet jęsli niektóre motocykle robią z gotowych części to nie ma dwóch takich samych moto na świecie.Robią je pod życzenia klientów i nie ma takiej opcji żeby trafiły sie dwa takie same egzemplarze.Co do częsci gotowych to akurat dla mnie normalne że ktos robi ramy ktoś inny błotniki ktos inny koła a ktos inny to skręca w całość tylko w naszym pięknym kraju to jest nie do zaakceptowania polak wszystko zrobi sam tylko nie zawsze wychodzi to tak jak miało być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do OCC na samy początku jak miałem okazję zobaczyć kilka odcinków to to co oni robią było czymś nadludzkim ale z czasem stwierdzam że motory są robione w sumie na jedno kopyto większość części mają gotowe to jest jak składanie klocków a wielki problem się pojawia jak coś nie pasuje i trzeba coś pomyśleć

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eetam. To jest zwykła komercja. Ciekawe czy tak dobrze by im szło gdyby program nie był dytowany i cięty przed podaniem do TV. Jessie James z WCC robi to jak trzeba - każde moto jest inne, robi swoje części własnoręcznie a później też puszcza je na rynek dla ludzi. I jego sprzęty mają jakiś sens a nie tak że ta sama konstrukcja tylko inne gadżety.

 

WilQ21 - cała sztuka właśnie polega na robieniu własnoręcznym. Popatrz ma mistrzów customizingu - Fred Kodlin, Arlen Ness, Hardcore Cycles, Destiny Cycles - nie wyobrażam sobie żeby składali z gotowców. Oczywiści niektóre elementy kupują z aftermarketu - napęd, czasem zawieszenia itp. Chociaż zawieszenia też czasem sami robią lub conajmniej przerabiają kupione, koła też robią wg.swojego wzoru zlecając danej firmie, ramy, nadwozie i całą resztę robią sami. I z tego wychodzi rasowy custom. :biggrin:

 

Można też iść na skróty tak jak miliony ludzi i po prostu poskładać z części z katalogu. Ale to jest bardziej układanka niż budowa swojego moto od podstaw. :biggrin:

pzdr.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qurim właśnie o to mi chodzi że prawdopodobnie jak by nie TV to OCC nie miało by takiej popularności

może i się powtarzam ale dla dla ktoś jest kimś wielki jak wymyśli i zrobi coś inne jak wszyscy a nie powiela to tak jak to ma miejscu w OCC

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bardziej cenie firmę WCC ale i tak bedę upierał sie przy swoim tzn Jesse równiez buduje motocykle z podzespołów gotowych tylko motocykle wystawiane na różnego rodzaju wystawach są robione przez niego.Nie wiem jak kiedys wygladała firma OCC ale powtarzajac sie przy budowie tamtego motocykla robili wszystko od podstaw rame zbiornik koła itp wiec nie za bardzo wiem o co chodzi a że program jest emitowany przez Tv to już sprawa drugo rzedna robią to co lubią i biją kasę.

Co do firm czy ludzi typu Kodlin Ness to oni budują motocykle typowo na wystawy przeważnie te motocykle mają zerowy może minimalny przebiag a oto chyba nie chodzi przynajmniej mi.

Dla mnie motocykl poskładany nawet z gotowych częsci to i tak coś więcej niż moto z fabryki.A wiec może zakończmy juz ten temat bo zdaje sobie sprawe że nie przekonam kolegów ani koledzy mnie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...