Skocz do zawartości

Tuning Chinola


Gość Lefthandy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A z momentem tak jest - ważna sprawa. Ja zawsze patrzę najpierw na moment, później na moc i zakres użyteczny. :buttrock: pzdr.

 

Ano masz racje :buttrock:

130 Nm / 60 KM :crossy: :clap:

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Aquila zaczyna mi się coraz bardziej podobać ale jednak czekam na swe marzenie - Triumpha Speedmastera. A to marzenie mi się przybliża bo ceny znowu w tym roku spadły:

http://www.triumph.net.pl/News.php?go=more&id=3784

 

Tylko nie mam pewności czy im się coś czasem nie pomerdało bo America była zawsze tańsza od Speedmastera.

ale jeśli tak dalej pójdzie to będzie super bo już teraz Speedmaster kosztuje 27 900, a Aquila 21 900. Tylko 6000zł różnicy w cenie.

 

Triumph ma 74Nm przy 3300 obrotach. Czyli ma sens tutaj spokojna typowo cruiserowa jazda. Zgadza się?

 

Heh, Triumph straszy, że to tylko posezonowa obniżka i potrwa tylko do końca roku. W tamtym roku też tak straszyli, a ceny utrzymali przez cały rok. Myślę, że teraz będzie podobnie.

Edytowane przez Lefthandy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Majkelpl jesli pisałeś o Wildku to powinno być 134Nm i 65 kM,chyba że masz wersję kastrowaną he,he.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Aquila zaczyna mi się coraz bardziej podobać ale jednak czekam na swe marzenie - Triumpha Speedmastera. A to marzenie mi się przybliża bo ceny znowu w tym roku spadły:

http://www.triumph.net.pl/News.php?go=more&id=3784

 

 

 

Może używkę z przebiegiem troszkę ponad 9300km? Zadbany i mało latany. No i za ok.15k PLN dałoby radę kupić. :banghead:

http://cgi.ebay.co.uk/TRIUMPH-SPEEDMASTER-...%3A1|240%3A1318

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z opisu i zdjec wygladaja fajnie te triumphy...

najbardziej z pojemnosciowego punktu widzenia...

wiem ze lefty juz jezdzil probnie na jakims takim podobnym

ja na aquili nie probowalem bo nie bylo egz probnego...

 

pozdr,

p.

Edytowane przez tls
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może używkę z przebiegiem troszkę ponad 9300km? Zadbany i mało latany. No i za ok.15k PLN dałoby radę kupić. :biggrin:

http://cgi.ebay.co.uk/TRIUMPH-SPEEDMASTER-...%3A1|240%3A1318

 

Kurcze, czemu nie 9000 to prawie nówka dopiero co dotarta. No i żeby bak miał z czerwoną wstawką nie zółtą. Ale na razie tylko tak gadam bo kasy nie mam.

 

Ok. kumam już mniej więcej co to jest moment obrotowy.

Teraz kolejny etap tuningu: rama.

 

Z czego ją zrobić i na co trzeba zwrócić uwagę przy doborze np. gotowej ramy?

Znacie może kogoś kto to robi, tylko nie chodzi mi o jakieś wielgachne firmy customowe, które sobie naliczają za jeden dodatkowy spaw milion dolców tylko jakichś takich dobrych solidnych i skromnych rzemieślników, którzy się nie lansują w necie bo skupieni są na swojej robocie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh. Git.

A ramę to z czego chcesz się robi. Ale nie wszystko wytrzyma. :biggrin: Ogólnie to rury stalowe grubościennie, bezszwowe. Lepszym wyjściem jest Cr-Mo ale to wymaga trochę innych procesów, jest twardsza i inne metody spawania są.

 

W PL jest kilka firm i specjalistów którzy bawią się w ramy. Motor Bros z Inowrocławia robią fajne sprzęty od podstaw. A jako pojedynczy specjalista to bodajże Dziki/Dziku czy jakoś tak gość ma ksywę. Nie wiem skąd ale widziałem na allegro jego ramy do HD WL, spoko ceny i nie najgorsze wyroby. Myślę że w PL za ramę trzeba by dać ok. 1-3k PLN. Zależnie od materiału, konstrukcji i kształtu.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest to Cr-Mo, to jakiś stop do kosmicznych technologii opracowany w NASA czy coś powszechnego?

 

A i jeszcze jedno. Czy taka rama np. własnej roboty musi mieć jakąś homologację czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest to Cr-Mo, to jakiś stop do kosmicznych technologii opracowany w NASA czy coś powszechnego?

 

A i jeszcze jedno. Czy taka rama np. własnej roboty musi mieć jakąś homologację czy nie?

 

chodzi pewnie o jakis stop Fe chromowo- molibdenowy

mialem taka rame w rowerze -byl lzejszy niz z rama stalowa - pewnie spawac trzeba w jakiejs otoczce gazow...

moze inne skurcze ma wiec raczej nie nasa : )

 

pojazd typu SAM to chyba tylko pozytywnie badanie tech musi przejsc ... aby zostac zarejestrowany...

co innego na sprzedaz pewnie jakies atesty opinie i inne characze dla uzyskanie odp papierow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom. Chromowo-molibdenowa stal, mocniejsza niż zwykła i wymaga innych metod spawania. Ale można ją spoko wypolerować i fajnie wygląda.

 

A s SAM to jak wyżej - szczegółowe badanie techniczne, mierzenie, ważenie i pierdoły. Sprawdzą czy oświetlenie zgadza się z kodeksem, czy nie ma ostrych/niebezpiecznych elementów itd.

W PL dość lajtowe są badania. W UK sprawdzają index prędkosci opon, grubość krawędzi błotników nie może być mniejsza niż 2mm czyli krawędzie trzeba zawijać. Ale w UK swój pojazd można nazwać jak się chce i taką nazwę mieć w papierach. :biggrin: Jakbym kiedyś zbudował moto i nie mógł go rejestrować w PL to bym pojechał do UK i tu go zarejestrował i wyeksportował do PL. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Lefthandy

Ok. Teraz bak.

Czy tu są jakieś przepisy? W końcu to zbiornik z łatwopalną substancją.

Czy mogę go sobie wyklepać i pospawać elektrycznie ze zwykłej czarnej blachy 0,5mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ok. Teraz bak.

Czy tu są jakieś przepisy? W końcu to zbiornik z łatwopalną substancją.

Czy mogę go sobie wyklepać i pospawać elektrycznie ze zwykłej czarnej blachy 0,5mm?

 

Nie ma żadnych przepisów jeżeli chodzi o bak,wręcz zauważyłem że w puszkach baki są coraz cieńsze.

Widziałem też parę tuningów gdzie bak wyglądał jak jakiś kanciasty pojemnik. :notworthy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lefthandy

No to super. Przynajmniej tu nie muszę się martwić.

łuuu, temat dawno nie ruszany. Muszę go przejżeć od początku bo nie wiem co teraz powinno być w kolejności.

 

{edit]

 

A jeszcze jedno. Lakier.

Czy malować to zwykłym lakierem w spraju na ten przykład czy dać do lakierni proszkowej. Co lepsze? proszek czy tradycyjne lakierowanie?

Jaki jest orientacyjny koszt lakierowania części?

Jeśli mamy do polakierowania części metalowe i plastikowe co zrobić by nie było widać różnicy?

Edytowane przez Lefthandy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...