Skocz do zawartości

TUNING UKŁADU WYDECHOWEGO


edzio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pytałem o osiągi, bo nie tyle moc, co żywotność silnika się liczy.

 

Kolega zakupił MT-03 z fitrem KN i puszkami LeoVince i wali w tłumik hamując silnikiem, że się kury we wsi nieść nie chcą. A reakcja wtrysku może wkur**ć po dłuższsej jeździe, ale na początku jest fun.

Układ zasilania po takich przeróbkach nie przeszedł żadnego strojenia i nie wróżę długiej i bezawaryjnej jazdy.

Moje 5groszy jako użytkownika mt03:

 

Charakterystyka silnika to niestety zasługa norm ekologicznych i zbyt ubogiej mieszanki przy niskich otwarciach przepustnicy. Da się to zdecydowanie poprawić instalując w np. moduł sterujący Rapid Bike.

 

Przy takim zestawie (KN i przelotowy wydech) nie da się chyba uniknąć strzałów bo cały układ dostaje za dużo powietrza. Zablokowanie tego systemu od dopalania spalin może trochę poprawi sytuację. Trzeba próbować.

 

 

 

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Od jakiegoś czasu obserwuję ten temat i postanowiłem przerobić swój wydech w sv650 z 1999r (silnik z 2003r). Kolego edzio oglądałem nagranie z przerobionym tłumikiem przez Ciebie i bardzo podoba mi się ten basowy dzwięk :). Mam kilka pytań odnośnie przeróbki. Udzielisz mi na nie odpowiedzi ? :)

Edytowane przez mariusz2887
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...



Witam. Od jakiegoś czasu obserwuję ten temat i postanowiłem przerobić swój wydech w sv650 z 1999r (silnik z 2003r). Kolego edzio oglądałem nagranie z przerobionym tłumikiem przez Ciebie i bardzo podoba mi się ten basowy dzwięk :). Mam kilka pytań odnośnie przeróbki. Udzielisz mi na nie odpowiedzi ? :)

Wal telefonicznie bo brak czasu na klikanie.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki edzio że chciałeś pomóc ale nie mogłem się doczekać i przerobiłem już ten wydech :). W poniedziałek rozprułem i włożyłem nowe wnętrzności a dzisiaj byłem pospawać. Tłumik już założyłem ale muszę jeszcze spolerować spawy i zrobić małą przeróbkę końcówki wydechu :). Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam.

Czy jest opcja naprawy wysyłkowo tzn pakuję wydech w folię a kolega dorabia zmęczony tłumik końcowy, prostuje kolanka i maluje całość?

Motocykl to Honda NTV 650, gra dobrze ale tylko przez dziurki i do tego jest po szlifie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie mam pytanie. Otóż chciał bym założyć jakiś przelotowy tłumik do zx12r (najlepiej mivv-a). Problem polega na tym że używanych do tego motocykla nie ma. Myślałem aby kupić tłumik od innego motocykla przykręcany na śruby (3 lub 4) i po prostu wywiercić sobie we flanszy końcowej kolektora otwory w odpowiednich miejscach. Niestety rura końcowa kolektora w 12-tce ma ok 76 mm (zaznaczyłem na zdjęciu) założył bym sobie na tą rurę tłumik od innego moto i skręcił śrubami. Zastanawiam się tylko od jakich motocykli tłumików poszukiwać (tzn które sprzęty mają kolektor o podobnej średnicy co mój). Wim że na napewno 929 i 954 mają dużą średnicę wlotową. Jakie jeszcze motocykle wchodzą w grę?

 

https://zapodaj.net/57a50593a0276.jpg.html

Edytowane przez Arczibreslau
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...