Skocz do zawartości

TUNING UKŁADU WYDECHOWEGO


edzio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

I tu następna próbka:

 

http://www.youtube.com/watch?v=mUdznuTmwOY

 

Tu został porawiony środek- przedłużony przelot,założone materiały zmiękczające dźwięk i gorobiony nowy kołnierz mocujący do kolektora.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś miałem okazję poprawiać Fabrykę robiącą akcesoryjne tłumiki. Przerabiałem karbonowy tłumik Devil do Cebry 900. Tłumik był homologowany ze standardową plątaniną rur i przegród. Przednią część środka zostawiłem ,usunąłem pozostałą środkową i tylną część -( plątanine rur i przegród) a w to miejsce założyłem przelot o średnicy 54mm oraz standardowe materiały tłumiące. Jeszcze nie mam info jak to wyszło.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem tylko do Bandyty 1250 ale tam jest wielki z kwasówki.Ale takie aluminiowe ma TL1000 starszej generacji ,GSXR 750 a tego już trochę robiłem.Więc jak najbardziej robię i aluminiowe.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to następne próbki mojej roboty :biggrin: :lalag: :

 

 

Dodatkowo wczoraj robiłem wielki komin do Kawasaki GTR1400 który poszedł do Poznania ,pełen przelot i mam info że wszedł co do głośności w sam raz a na jutro szykuję się do patroszenia kominów od Yadźki TDM900

Edytowane przez edzio

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam do grona zadowolonych klientów kolegi Edzia.To właśnie w mojej,dwuletniej GTR 1400 przerobił mi tłumik,żeby trochę powarczał grożnie i basowo pomruczał.Nie chodziło mi o duży hałas,żeby wydobywał się z tłumika,ale o przyjemny dla ucha dżwięk,który byłby słyszalny dla mnie (jak jadę wolno i przeciskam sie między puszkami) i dla innych.Wiadomo,że turystyk to nie jest sprzęt ,który ma hałasowac.Nieraz trzeba takim motocyklem przejechac ładnych parę setek km na jeden skok,więc było by to męczące-szczególnie dla mojego plecaczka.Edzio zrobił to jak należy,chociaż,żeby nie było za pięknie-mogłoby być trochę więcej basów.Ale jak mnie zapewnia wykonawca-będzie lepiej jak przejadę z 1000-1500 km,troszkę się przepali i powinno być OK.Co do sugestii "Edzia",że mogę uzyskać jeszcze lepszy efekt wywalając katalizator,podchodze dość sceptycznie-nie chcę za bardzo ingerowac w układ wydechowy-ta zmiana która nastąpiła zadawala mnie.Dziś zrobiłem prawie 700 km-silnik pracuje ok.spalanie trochę wzrosło,ale 400 km po autostradzie z podkręcaniem obrotów(żeby się szybciej wypalił) też zrobiło swoje.Koledzy,którzy za mną jechali stwierdzili,że "ładnie mruczy". Dla mojego własnego sumienia i trochę z ciekawości w czwartek udaje sie na hamownie.Zrobie jeden pomiar na oryginalnym tlumiku i zaraz drugi ,na też oryginalnym,ale przerobionym przez naszego fachowca od tłumików-Edwarda.O wynikach badania poinformuję,gdyż zapewne nie tylko ja jestem ciekawy, co po przeróbce stało się z mocą,jak wygląda moment obrotowy,czy wpłynęła ta przeróbka w jakiś sposób na elastyczność silnika-bo wiem,że na jego pracę nie.Pozdrowienia dla niezdecydowanych na przeróbkę-dawajcie kominy do Edy-szkoda,żeby taki fachowiec się marnował i siedział przed tv,zamiast pracowac w garażu. :buttrock: :buttrock: :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze możliwość w przyszłości w ramach reklamacji (nie odpłatnie) gdybyś oczekiwał czegoś więcej po tym tłumiczku abym dostał go ponownie w swoje rączki i wymienił fabryczną rurkę wylotową na większą ,którą zostawiłem a która ma trochę ponad 40mm średnicy obawiając się by komin nie był za głośny bo to w końcu 1400cm :eek: pojemności i nie wiadomo jak głośnym jest silnikiem sam w sobie a zastosowałem w nim pełen przelot o średnicy 51mm .Motocykl ten przerabiałem po raz pierwszy nie widziałem czego się można po nim spodziewać a nie chciałem reklamacji w postaci ściszania gagatka lub dorabiania Db-Killera bo nie bardzo jest tam możliwość. Stosując większą średnicę rurki wylotowej uzyskamy lepszy- większy bass ale i większą głośność.

 

Ostatnio miałem też możliwość wymieniać poszycie w tytanowym przelotowym tłumiku BOSS.Miałem możliwość zobaczyć co tam jest zamontowane.Standardowy przelot z rury perforowanej,na nią nawinięta wełna stalowa nierdzewna na nią ze 2 zwoje koca szklanego a reszta wypełniona luźnymi puklami włókna szklanego takimi jakie stosuje też Yoschimura.

Edytowane przez edzio

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dotarły do mnie kominy z TDM 900.

Oczywiście od razu musiały znaleźć się na moto. W TDMce to kwestia 2 śrub na komin.

Pierwsze co mnie uderzyło to wydechy dostałem w lepszym stanie niż je wysyłałem. Muszę przyznać że przez 8 lat użytkowania były już TROCHĘ wymęczone (tu wgniotka, tam zarysowanie). Po przeróbce wyglądają jak nowe. Wielkie dzięki - odzyskały swój dawny urok.

Co do dźwięku - wiem że powinny trochę się wypalić - na chwilę obecną dźwięk jest nieziemski.

Dokładniejszy opis i może jakiś filmik wrzucę jak zrobię jakąś dłuższą trasę. Mam nadzieję że pogoda jeszcze pozwoli.

 

http://images37.fotosik.pl/328/3d43aaec23964ffdmed.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dotarły do mnie kominy z TDM 900.

Oczywiście od razu musiały znaleźć się na moto. W TDMce to kwestia 2 śrub na komin.

Pierwsze co mnie uderzyło to wydechy dostałem w lepszym stanie niż je wysyłałem. Muszę przyznać że przez 8 lat użytkowania były już TROCHĘ wymęczone (tu wgniotka, tam zarysowanie). Po przeróbce wyglądają jak nowe. Wielkie dzięki - odzyskały swój dawny urok.

Co do dźwięku - wiem że powinny trochę się wypalić - na chwilę obecną dźwięk jest nieziemski.

Dokładniejszy opis i może jakiś filmik wrzucę jak zrobię jakąś dłuższą trasę. Mam nadzieję że pogoda jeszcze pozwoli.

 

http://images37.fotosik.pl/328/3d43aaec23964ffdmed.jpg

 

Ooo jak szybko doszły :clap: :eek: i tylko Pocztą Polską. Jak pośmigasz to napisz jak wyszło z głośnością ,bo zastosowałem tam pełne przeloty ale na początku każdego zwężkę o średnicy około 35mm aby nie były zbyt głośne i mam nadzieję że mi się udało. Co do odnowienia zawsze troche odnawiam tłumiczki aby wróciły w lepszym stanie a niżeli do mnie dotarły ale bez przesady bo czasami brak na to czasu .

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak obiecałem tak tak czynię.Otóż sprawdziłem dziś na hamowni parametry pracy silnika przy GTR na fabrycznym tłumiku i tym przerabianym przez "edzia".Dwa takie same tłumiki.Nasz kolega swoją pracą poprawił osiągi silnika o 4 koniki,podobnie wzrósł max.moment obrotowy o 4 Nm,ale co najwazniejsze-wzrosła moc i elastyczność silnika w zakresie obrotów między 2500- 3000.Także czynności wykonywane na naszych kominach przez "edzia" z pewnością nie szkodzą silnikom naszych maszyn.

p.s.

Edzio-Przejechałem dziś następne parę setek km,tłumik więc już powinien sie trochę wypalić a mi nadal brakuje trochę jeszcze basów-więc pewnie prześlę Tobie JAK SUGERUJESZ -W RAMACH REKLAMACJI go jeszcze raz,i zrób go by był trochę głośniejszy i bardziej basowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jest możliwe uzyskać dźwięk zbliżony zmniejszając w marę maksymalnie wielkość tłumika -kubaturę przez skrócenie i założenie przelotu sporej średnicy np 55mm lub więcej jeśli tłumior da. Musiałbym oblukać twój tłumik i pomyśleć jakie mamy możliwości.

 

Jak obiecałem tak tak czynię.Otóż sprawdziłem dziś na hamowni parametry pracy silnika przy GTR na fabrycznym tłumiku i tym przerabianym przez "edzia".Dwa takie same tłumiki.Nasz kolega swoją pracą poprawił osiągi silnika o 4 koniki,podobnie wzrósł max.moment obrotowy o 4 Nm,ale co najwazniejsze-wzrosła moc i elastyczność silnika w zakresie obrotów między 2500- 3000.Także czynności wykonywane na naszych kominach przez "edzia" z pewnością nie szkodzą silnikom naszych maszyn.

p.s.

Edzio-Przejechałem dziś następne parę setek km,tłumik więc już powinien sie trochę wypalić a mi nadal brakuje trochę jeszcze basów-więc pewnie prześlę Tobie JAK SUGERUJESZ -W RAMACH REKLAMACJI go jeszcze raz,i zrób go by był trochę głośniejszy i bardziej basowy.

 

Ok to jak odstawisz moto na kołki do zimowania to zrealizujemy ten zabieg :flesje:

 

PS.

No nieźle silnik 1400 tłumik przerobiony na pełen przelot 50mm i za cichy-w akcesoryjnych przelotowych z reguły bywa za głośno-hehe

Edytowane przez edzio

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...