p A q Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Powaznie ale to jest moja opinia, widze ze masz inna chetnie wyslucham jaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 A jaki masz ten seryjny wydech? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p A q Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Taki jak zazwyczaj bywaja seryjne :rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 13 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 (edytowane) tutaj macie yamaure :P Mój był z polerowanej kwasówki ale w środku miał to samo.A co do ceny nie chciałem z nim dyskutować, nie interesuję się cenami akcesoryjnych kominów. ja zamowilem sobie kominek u tego typa http://moto.allegro.pl/item907937841_sport..._japonskic.html , ludzie z forum, vfr juz go uzywali i polecaja , wykonanie 1 klasa , dzwiek rowniez zdecydowanie basowy i nie za glosny , jest nawet filmik w necie slabej jakosci Czyli znów utwierdzasz mnie w przekonaniu że jednak przeróbka wychodzi naj taniej .Minusem czasem są względy estetyczne. Wczoraj miałem okazję po raz pierwszy bebeszyć kominy od TDM850 .Ustrojstwo dwóch tłumików i puszki pod silnikiem. Powiem wam z pewną odpowiedzialnością są to najgorsze tłumiki jakie miałem okazję przerabiać. Japońcy wbijając do środka plątanine rur z dwoma przegrodami zamocowali je 8 spawami punktowymi z których jeden zeszlifowali a na to przyspawali ucho mocujące tłumik. Jeszcze żadnych tłumików tak nie przeklinałem. Mam półtora roczne doświadczenie w przeróbkach ale te 2 tłumiki rozmontowywałem 4godziny . Nie ciąłem poszycia wzdłuż na spawie ale nawet jakbym to zrobił i tak by to nic nie dało a na dodatek spawy od ucha miały tak głębokie wtopienie że też przyłapały jedną z przegród-przekleństwo Kuby rozpruwacza .Na dodatek kominy nie są z kwasóki jak większość tylko pochromowane co nie jest najlepsze do przeróbek bo po spawaniu wokół ściegu zostaje na chromie przebarwienie termiczne którego za diabła niczym nie ściągnie. Jakby to byłą kwasówka można to potraktować ANTOXEM na bazie wody królewskiej który wytrawia i wszystko. Spaw po wszystkim i tak wytrawie i prze poleruje ale nie będzie to wyglądało jak pochromowany. Oby się nie okazało że zleceniodawca będzie pierwszą osobą która będzie nie zadowolona z mojej roboty. Albo nie będę się więcej podejmował przeróbki TDM-ki albo będzie to musiało kosztować więcej i tylko na własną odpowiedzialność zleceniodawcy odnośnie względów estetycznych po robocie. Edytowane 13 Lutego 2010 przez edzio Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Pytanie: Mam przelot Montii. Dysze glowne standardowo sa 100. Teraz sa 130ki i sa za duza. Jakie proponujecie wstawic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Taki jak zazwyczaj bywaja seryjne :rolleyes: No to nie rób sobie kpin, bo każdy akcesoryjny tłumik przelotowy lub taki made by Edzio bedzie chodził o niebo lepiej niż Twój. Teraz chodzi jak odkurzacz, jak zrobisz przeróbke u Edzia lub kupisz dedykowany układ akcesoryjny zobaczysz dopiero jak z odkurzacza Twój motocykl zmieni dźwięk na odrzutowiec :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 zgadza sie , w sumie nie pomyslalem ze ktos robi takie zeczy jak ty , wyglad oryginalu mi sie podoba , ale jest bardzo cichutki . Zobacze jak mi nie podpasuje ten z allegro to sprzedam i pomysle nad przerobka oryginalu , TIG-a mam w garazu , pospawa mi staruszek , ale kwestia przerobienia, wygluszenia i zamocowania perforowanej rury w srodku tlumika aby to mialo rece i nogi. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 13 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Zadzwonisz kiedyś dostaniesz instrukcję co i jak a materiały wszystkie mam lub mogę podpowiedzieć co możesz zastosować. Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p A q Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 (edytowane) ... zrobisz przeróbke u Edzia... Zobacz ten link ktory przeslalem wczesniej i powiedz mi jak sobie wyobrazasz upakowac cos w taka rureczke. Edzio jako fachowiec w tym temacie wypowiedz sie na ten temat jak ty bys widzial przerobke takiego wydechu. Czy dorabiasz takie koncowki? Nie rozumiem jak taki kawalek przelotowej rurki moze kosztowac tyle kasy :icon_rolleyes: Edytowane 13 Lutego 2010 przez p A q Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Jak nie da rady Edzio (w co nie wierzę) to pozostaje akcesoryjny przelot, który na pewni poprawi i barwę dźwięku i osiągi, tylko prosze nie mów mi że stockowy wydech będzie lepszy........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 14 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 (edytowane) Edzio jako fachowiec w tym temacie wypowiedz sie na ten temat jak ty bys widzial przerobke takiego wydechu. Czy dorabiasz takie koncowki? Nie rozumiem jak taki kawalek przelotowej rurki moze kosztowac tyle kasy :icon_rolleyes: To nie tłumik tylko prawie zwykły kawałek rury z logo-pewnie to logo tyle kosztuje. A co do przeróbki -jeszcze takiego komina nie robiłem ale zawsze kiedyś każdy robię pierwszy raz. Ten raczej jest z kwasówki więc połowa sukcesu ,ciąć przy spawach wywalać cały środek łacznie z zapewne zainstalowanym katalizatorem ,zakłądać przelot ,puszkę wypełnić wytłumieniami ,pospawać Tigiem a na koniec miejsca spawane pomalować czarną farbą wysokotęperaturową.Spokojnie mogę się tego podjąć.Gożej jakby okazał się tytanowy bo niestety tytan spawa się w komorach wypełnionych argonem . Edytowane 14 Lutego 2010 przez edzio Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Woda Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Siemasz Edzio. Czytam i czytam Twoje wypowiedzi i nie widzę żebyś zajmował się kominami to V twinów. Czy działasz coś na tej niwie? Jeżdżę Wild Starem- przerobionym na Drag Stara najprościej mówiąc. Tłumiki też robiłem nowe. Rozbieralne z nierdzewki. Zrobiłem je "na pałę" i oczywiście są za głośne i za mało basowe. Pomożesz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Czy ktos moglby mi zaproponowac jakie dysze moge wstawic? Juz wyzej pisalem, ale chyba nikt nie zauwazyl ;) Wydech przelot, standardowe dysze 100ki, teraz sa 130ki i mieszanka jest za bogata. 120ki? Orientacyjnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 14 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Siemasz Edzio. Czytam i czytam Twoje wypowiedzi i nie widzę żebyś zajmował się kominami to V twinów. Czy działasz coś na tej niwie? Jeżdżę Wild Starem- przerobionym na Drag Stara najprościej mówiąc. Tłumiki też robiłem nowe. Rozbieralne z nierdzewki. Zrobiłem je "na pałę" i oczywiście są za głośne i za mało basowe. Pomożesz ? Już ściszałem kilka czoperów zrobione na pustych rurach z kwasóki np. Harleja 1,5L ,Intrudera 1,4l 2 sztuki, Vulkana 800 lub 900. Jeden warunek aby takie tłumiki nie były z jednej strony proste nie zwężane i bez kolanka .Zwijam przelot z perforowanej np. 30-32mm i 50cm długości na to nawijam cienką warstwę wełny stalowej a na to wełnę mineralną-kocyki szklane. Do końców takiego przelotu dospawuję krążki o średnicy zewnętrznej jak średnica wewnętrzna tłumika .do jednego krążka dospawuje nakrętkę do zamocowania śrubawką takiego zestawu. Cały taki zestaw wsuwam do tłumika i mocuję śrubką. Takie rozwiązanie ścisza deko kominy a wytłumienia zmiękczają dźwięk i dodaje basu .A więc robie takie sprawy Czy ktos moglby mi zaproponowac jakie dysze moge wstawic? Juz wyzej pisalem, ale chyba nikt nie zauwazyl ;) Wydech przelot, standardowe dysze 100ki, teraz sa 130ki i mieszanka jest za bogata. 120ki? Orientacyjnie... Może pobaw się metodą prób i błędów. Założyć mniejsze dysze a kręcić śrubkami od składu mieszanki Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Woda Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Dzięki za słowo. Moje tłumiki mają końcówki "kolankowe" ale właśnie one są wkręcane do rur na drobnozwojowych gwintach. Najchętniej przesłał bym Ci zdjęcie i miał byś obraz całości i powiedział byś czy podejmiesz się tej roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.