Dr.Artur Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 a pi razy drzwi ile by to kosztowalo u ciebie ?? chodzi o to zeby byl troche glosniejszy ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Byniu Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 Witam Mistrza Edzia :notworthy: przewertowałem cały temat i trochę się waham :icon_rolleyes: posiadam Suzuki gsxf 750 z 2005r i chciałbym Jej poprawić walory dźwiękowe.Dla mnie najważniejsze jest dobro maszyny.Wiem że zawory nie wypalą się po jednym czy może dwóch sezonach ,lecz zamierzam moją Suzi polatać dłuższy czas.Może zastosowanie tej komory by ten problem rozwiązało ???Do tej pory nie zdawałem sobie sprawy jakim ważnym elementem jest tłumik w gaźnikowcu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 6 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 (edytowane) a pi razy drzwi ile by to kosztowalo u ciebie ?? chodzi o to zeby byl troche glosniejszy ?? Najlepiej o takich szczegułach pisać na priwa albo rozmawiać przez telefon gdyż można podpaść moderatorowi gdyż to forum i ten wontek nie służy do reklamy działalności a do ogólnej dyskusji ,udzielenie rad jeśli można coś komuś doradzić -podpowiedzieć.itp .Ważna sprawa jaki to jest tłumik ,czy jest to Fazer z tłumiczkiem pod kanapą czy z klasycznym bocznym,i czy tytanowy ,z kwasówki czy aluminiowy ,czy spawany czy nitowany itp. Witam Mistrza Edzia :notworthy: przewertowałem cały temat i trochę się waham :icon_rolleyes: posiadam Suzuki gsxf 750 z 2005r i chciałbym Jej poprawić walory dźwiękowe.Dla mnie najważniejsze jest dobro maszyny.Wiem że zawory nie wypalą się po jednym czy może dwóch sezonach ,lecz zamierzam moją Suzi polatać dłuższy czas.Może zastosowanie tej komory by ten problem rozwiązało ???Do tej pory nie zdawałem sobie sprawy jakim ważnym elementem jest tłumik w gaźnikowcu. Kurde czasem ludzie pytają mnie o te zawory a ja się pytam jaka to różnica czy jest to przerobiony na przelot czy zakupiony akcesoryjny -przelotowy,no może z wyjątkiem ceny i ładnej tabliczki z nazwą firmy producenta dla których czasami jest ona najważniejsza. Kiedyś miałem możliwość rozmontować Yoschimure Trioval (nie wiem czy się to tak pisze) od GSXR 1000 za jakieś chore pieniążki coś około 10tysi pln i załamka co było w środku ,może i materiały nie były złe ale za taką kase produkt powinien mieć te materiały ze złota chyba:biggrin: .Moim zdaniem mój najważniejszy materiał jaki stosuję który jest najbardziej odpowiedzialny za jakość dźwięku mam zdecydowanie lepszej jakości.Świadczą też o tym efekty końcowe po przeróbce w której ja i nie tylko ja zastosowałem wszystkie te materiały. Posiadam już roczne doświadczenie w kwesti zabawy z tymi tłumikami i jak dotychczas nie docierały do mnie sygnały że coś nie dobrego dzieje się z tymi materiałami i dźwiękiem po takiej przeróbce aaa jedynie to że jak się materiały wypalą po kilku tysiączch kilometrów tłumik gada deko ciszej i ładniej. A co do zastosowanie komory rozprężającej celem jej zastosowania jest to aby dźwięk był deko cichszy, łagodniejsz ,deko dudniący ale zapewne zastosowanie jej podnosi nieznacznie ciśnienie w układzie wydechowym co może pozytywnie wpływać na nadmierne wysysanie, wydalanie z komór spalania nie spalonej mieszanki paliwowo -powietrznej nie zubażając jej ,co ma negatywny wpływ na temperaturę spalania mieszanki i nadmierne wypalanie się zaworów i gniazd. Na temat przestrojenia gaźników po założeniu przelotowego tłumika trzeba porozmawiać z dobrym mechanikiem motocyklowym z dużym doświadczeniem w tej kwestii którym ja niestety nie jestem. Edytowane 6 Września 2009 przez edzio Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 14 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 (edytowane) To następna opinia z forum Aprilii Caponord człowieka który zdecydował się na przeróbkę kominów: edzio, ty jeszcze nie wrzuciłeś fotek, a już kominy po modyfikacji przetestowałem Pierwsze wrażenie: odpaliłem i zastanawiałem się czy jest różnica... Jak capo już zszedł na prawidłowe obroty, a ja przeszedłem na tył motocykla, to moje "audiofilskie" uszy dobiegł miły miękki basik, zakłócany niestety przez głośny silnik rotaxa . Po dodaniu gazu jeszcze głośniej (silnik). Postanowiłem sie przejechać i tutaj różnica piekielna , pod obciążeniem V60 wydał z siebie piękny pomruk, niski, aczkolwiek nie męcząco ryczący, w sam raz na turystyke mieszaną z miastem w koło komina...:-) Generalnie polecam taką przeróbkę, muszę jeszcze spotkac się z edziem i kumplami na lotnisku, co by ocenili brzmienie z pozycji "przechodnia" bo wiadomo że przy 130 to dźwięk zostaje z tyłu i ciężko samemu ocenić. Pozdrawiam i do zobaczenia (i usłyszenia) na zlocie... A to link do fotostory z tej przeróbki którą niestety trzeba oglądać od tyłu od ostatniego zdjęcia: http://edzio35.wrzuta.pl/katalog/wszystkie...aponord_edhaust To próbka dźwięku z przeróbki Aprilii RSV 1000 z 2007r. http://edzio35.wrzuta.pl/film/5KknfD8Ggu3/...zerobce_edhaust A to Ryśka Ducati 1098 po przeróbce. http://edzio35.wrzuta.pl/film/9nFmrvzc25F/...zerobce_edhaust A to Suzuki SV650 po przeróbce http://edzio35.wrzuta.pl/film/0fjeA65I1wz/...zerobce_edhaust Edytowane 15 Września 2009 przez edzio Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxX20 Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Witam! od jakiegoś czasu czytam Wasze posty... Edek widze ze jest Sen Sej'em od wydechów :smile: . Edek pisze bo chciał bym przerobic cały układ wydechowy do mojego Ducati Monster 2000r. Jako iz sam jesteś Dukatistą sam wiesz ze nie łatwo jest z jakimi kolwiek czesaciami.... a jesli juz sie pojawia to ceny zabojcze :icon_razz:. Wymianiałem juz raz wydechy z nieciekawym rezultatem. Orginalne ZDMA13 wymienilem na ZDMA21, ale nie oczekiwałem jakis wilekich zmian. Zima nadchodzi wiec czas na konkret przerobki. Jako iz sprzet moj ma 3500 mil przbiegu zalezalo by mi na tym by pozostal orginalny wyglad motocykla. Nie chce budowac nowych wydechów tylko przerobic stare by dobrze gadaly i orginalnie wygladaly. Czy podjoł bys sie takiego zadania?? Chcialem sam sie za to zabrac ale brak czasu i praktyki w tej dziedzinie. Pozdrawiam! Edek mam jeszcze pytanie z innej beczki... Powiesz mi jak sie dostać do Waszego Klubu Desmo Maniax? Mam Do Poznania (o ile sie nie myle Siedziby) zaledwie 100 km. a spotkania z Ducatistami sa zapewne interesujace. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Powiesz mi jak sie dostać do Waszego Klubu Desmo Maniax? Mam Do Poznania (o ile sie nie myle Siedziby) zaledwie 100 km. a spotkania z Ducatistami sa zapewne interesujace. Pozdrawiam Jesli pozwolisz to ja odpiszę. Napisz maila w tej sprawie do Jacka/Frencciego [email protected] wszystkie info masz równiez na stronie klubowej www.docpoland.com Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 16 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Witam! od jakiegoś czasu czytam Wasze posty... Edek widze ze jest Sen Sej'em od wydechów :smile: . Edek pisze bo chciał bym przerobic cały układ wydechowy do mojego Ducati Monster 2000r. Jako iz sam jesteś Dukatistą sam wiesz ze nie łatwo jest z jakimi kolwiek czesaciami.... a jesli juz sie pojawia to ceny zabojcze :icon_razz:. Wymianiałem juz raz wydechy z nieciekawym rezultatem. Orginalne ZDMA13 wymienilem na ZDMA21, ale nie oczekiwałem jakis wilekich zmian. Zima nadchodzi wiec czas na konkret przerobki. Jako iz sprzet moj ma 3500 mil przbiegu zalezalo by mi na tym by pozostal orginalny wyglad motocykla. Nie chce budowac nowych wydechów tylko przerobic stare by dobrze gadaly i orginalnie wygladaly. Czy podjoł bys sie takiego zadania?? Chcialem sam sie za to zabrac ale brak czasu i praktyki w tej dziedzinie. Pozdrawiam! Edek mam jeszcze pytanie z innej beczki... Powiesz mi jak sie dostać do Waszego Klubu Desmo Maniax? Mam Do Poznania (o ile sie nie myle Siedziby) zaledwie 100 km. a spotkania z Ducatistami sa zapewne interesujace. Pozdrawiam Albo napisz na gg do Jacka nr.3953083. Napisz mi albo najlepiej zadzwoń co to za Monster itp a jak się zdecydujesz przyślesz mi je pocztą a jak je dostanę 1 dzień roboty i zrobione i odsyłam.Robiłem już dużo kominów do Monsterów i zwykłych i S2R i jak narazie reklamacji brak no może z wyjątkiem S4 Theodora gdzie spawy puściły od wibracji i trzeba to poprawić. Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Z drugiej strony w przypadku moich ARROW-ów nie chodziło o przerobienie ich na przeloty, bo takimi były. Tu przeróbka poniekad dotyczyła czegos innego. Bo wymysliłem sobie modyfikacje tylnego dekielka tłumików. I delikatne spawy były konsekwencją nacisku na estetyke wykonania. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrPlama Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Edzio Jak mocujesz przeloty do dekli? Na nity / spawanie czy wsadzenie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 16 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Edzio Jak mocujesz przeloty do dekli? Na nity / spawanie czy wsadzenie ? Nie robie na jeden styl każde tłumiki są inne i muszę stosować jak najlepsze rozwiązania stosowne do tłumika i tak aby to było jak najtrwalsze,czasami trzeba spawać,czasami ciasno spasować-różnie bywa.Ale nigdy przelotu nie mocowałem nitami do tłumika, bo to nie jest zbyt pewne i dobre mocowanie ,z czasem może wytrzepać nity. Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 28 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 A to następne parę słów kolegi który zdecydował się zrobić komin od podstaw z kwasówki do Hondy Wiadero 125 w/g moich wskazówek -przelot + wytłumienia. Od jakiegoś czasu zastanawiałem się nad zmianą brzmienia mojego małego Viaderka. Po rozmowach z Panem Edziem , który nie jednemu z was przerabiał tłumiki, postanowiłem wykonać tłumik od podstaw ze względu na to , że przerabiając oryginalny mogło coś pójść nie tak i miałbym problem . Cały osprzęt do środka (rurka perforowana oraz wszystkie maty kupiłem u Pana Edzia ) reszta wykonana jest ze stali nierdzewnej. W pierwotnej wersji tłumik miał być polerowany ale po spawaniu i odróbce wstępnej jaką wykonał spawacz trzeba było zmienić plany i pomalować tłumik ze względy na dosyć głębokie rysy po właśnie owej obróbce . Kolor padł na czarny mat ze względu na to, że najlepiej zakrył rysy, oczywiście farba odporna na wysoką temperaturę żeby po jakimś czasie to nie odpadło . Oryginalnie tłumik miał wylot o średnicy 18mm , po przeróbce ma 45mm. Co do osiągów : początkowo obawiałem się że moc spadnie i będzie gorzej, ale po przeróbce byłem miło zaskoczony . Mianowicie moc nie spadła wręcz przeciwnie polepszyło się jest dynamiczniejszy i trochę szybszy (nie wymagam wiele w końcu to tylko 125). Jestem bardzo zadowolony z uzyskanego dźwięku. wstawiam link na którym można zobaczyć jak tłumik wygląda i jak chodzi : link poniżej Teraz chciałem podziękować Panu Edziowi za pomoc uzyskaną od niego oraz za możliwość zakupu części. Efektu oceńcie sami Pozdrawiam Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 21 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 (edytowane) A tak gada BMW R850R Po przeróbce komina w którym wywaliłem wszystko z puszki pod silnikiem łącznie z katalizatorem uzyskując z niej komore rozprężajacą co spowodowało że Bawarka ma lepszy moment-lepiej przyspiesza .W końcówkę o długości 55cm zamontowalem przelot o takiej że długości o średnicy 55mm ze standardowymi wytłumieniami wokół -wełna stalowa z nierdzewki,tkanina szklana,kocyk szklany.Jestem zadowolony z efektu ,basik jest ładny ,moto nie jest głośne: http://edzio35.wrzuta.pl/film/a2TINredSg7/...zerobce_edhaust Edytowane 21 Października 2009 przez edzio Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 9 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Dziś po raz pierwszy robiłem komin do Hondy Shadow 750 z lat dziewiędziesiątych i później (bodajrze) a dokładnie moto z dwóch w jeden wielki komin z dwoma malutkimi wylotami.Fajnie bo wszystkie na nim chromy to osłony które ładnie się ściąga po przecięciu spawów punktowych.Po ściągnięciu osłon można z nim zrobić wszystko.Wypatroszyłem go ze szystkiego,zastosowałem na wstępie tłumika komorę rozprężającą zakończoną przegrodą od której zastosowałem przelot o średnicy 47mm i standardowe wytłumienia dla zmiękczenia dźwięku.Posiadam fotostory z etapów przeróbki.Ciekawe jak to będzie gadało Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fakir_ Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 czy takie wypatroszenie tlumika nie zaszkodzi mu? slyszalem ze wtedy zmniesza sie opór przelotu spalin i mieszanka nie dopala sie tak jak powinna no i ze szkodzi na zawory taki zabieg ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deebo Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 jeśli moto jest na wtrysku to pewnie nie będzie problemu, jeśli na gaziorach to nie obejdzie się bez regulacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.