Skocz do zawartości

TUNING UKŁADU WYDECHOWEGO


edzio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jeśli moto jest na wtrysku to pewnie nie będzie problemu, jeśli na gaziorach to nie obejdzie się bez regulacji

 

No właśnie nie był bym tego taki pewien. Myślałem niedawno o zakupie sportowego wydechu D&D i natrafiłem na taki zapis: Requires a Triumph factory download (as noted in the instructions). Więc wymaga modyfikacji ustawień komputera sterującego. Czyli bez nowego programu, jest prawie pewne że zmiana wydechu wpłynie niekorzystnie na pracę silnika (jeśli nie na moc to na pewno na moment obrotowy). Znajomy użytkownik ST1050 (z pewnego anglojęzycznego forum) po założeniu wydechu przelotowego własnej konstrukcji odczuł np. wyraźny spadek wartości momentu obrotowego (szczególnie w dolnym i średnim zakresie obrotów), czyli stracił to z czego słyną te silniki.

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą tłumika w moim moto na sportowy dużo czytałem o problemach z tym związanych i jest różnie jednym goniły obroty innym spadał moment na niższych obr, u jeszcze innych nic się nie działo, ja zaryzykowałem zmieniłem tłumik i nic się nie dzieje, kolor świec jest właściwy więc mieszankę musi dobierać dobrze, pewnie wszystko zależy od maszyny. Z tym, że te przeróbki, które kolega tu wykonuje chyba nie polegają na zrobieniu przelotu, tylko zostawieniu jednej komory to by zawsze jakieś ciśnienie dawało, jeśli się mylę to mnie poprawcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą tłumika w moim moto na sportowy dużo czytałem o problemach z tym związanych i jest różnie jednym goniły obroty innym spadał moment na niższych obr, u jeszcze innych nic się nie działo, ja zaryzykowałem zmieniłem tłumik i nic się nie dzieje, kolor świec jest właściwy więc mieszankę musi dobierać dobrze, pewnie wszystko zależy od maszyny. Z tym, że te przeróbki, które kolega tu wykonuje chyba nie polegają na zrobieniu przelotu, tylko zostawieniu jednej komory to by zawsze jakieś ciśnienie dawało, jeśli się mylę to mnie poprawcie.

 

Tak ostatnio robię tylko z komorą rozprężającą a wlot lub wylot z niej zawsze ma jakąś zwężkę podnoszącą ciśnienie w kolektorze wylotowym. Powiem wam że jeszcze nikt nie zgłaszał mi jakiś problemów ze spotkiem mocy w dolnym zakresie obrotów a głownie to co słysze to to że zaczęli być słyszalni w korku,że moto dostało ładniutkiego basu i że góra jest znacznie mocniejsza a głównie po wywaleniu katalizatorów :clap: co mnie strasznie :biggrin:

 

 

 

A to próbka mojej roboty Kawasaki Z100 2007r narypałem się troche żeby je wypatroszyć ale było warto.Zastosowałem na końcu każdego tłumika komore rozprężającą ,przelot przed nią 55mm no i wywaliłem katalizatory.

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=OKiMGYQPex8

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zastosujesz na początku lub do końca tłumika komore rozprężającą i wytłumienia to dźwięk będzie cichszy a przez wytłumienia basowy -miękki.

 

A to link do fotostory z etapów ostatniej przeróbki Hondy Shadow 750 która ponoć chodzi fajnie.

 

http://edzio35.wrzuta.pl/katalog/wszystkie...ndy_shadow_750c

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche opini na temat przeróbki oryginalnych tłumików w Kawasaki Z1000 z 2007r jest na forum Z1000 a to link do tego wontku na tym forum:

 

http://www.z1000.fora.pl/warsztaty-salony-...dechow,847.html

 

A to filmiki z dźwiękiem tej Hondy Shadow 750 z 2004r w której ostatnio robiłem komin:

 

http://edzio35.wrzuta.pl/film/4olofZCG1AH/..._komina_edhaust

http://edzio35.wrzuta.pl/film/3yEKPsr3U9N/..._komina_edhaust

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Mam ST4 i mam możliwość kupienia wysyłkowo używanych sportowych wydechów. Problem w tym, że te wydechy były zamontowane w ST2. Czy jest jakaś różnica? Nie chcę kupować w ciemno żeby się nie naciąć. Czy średnica rur i mocowania są takie same?

Z góry dzięki za info

Pozdrawiam

Łukasz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kosztują więcej niż 500pln nie nie jest to zbyt opłacalna sprawa gdyż przeróbka twoich będzie tańsza,chyba że wyglądają przepięknie.Robiłem wiele ST4 i ST4S wszystkie mają identyczne mocowania itp .Miałem też jeden komplet oryginałów do roboty na stole od ST2 ,mocowanie jest identyko ale średnica kolektorów jest inna-mniejsza w ST2.Chyba żeby poodcinać i pozamieniać kokolanka z kołnierzami i będzie git.Ja mam jeden komplet od ST4 na półce przerobiony w bardzo prosty i tani sposób ,może wpadnij kiedy to założymy i posłauchasz jak to chodzi-z Warszawy do Modlina nie masz daleko.

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Dzięki za odpowiedź.

Wydechy przerobione przez Ciebie widziałem i słyszałem - dźwięk jest super.

Blachę już od Ciebie kupiłem i miałem się za to zabierać, ale po pierwsze: trzeba mieć trochę czasu na to, no i po drugie: czasem dobrze mieć dwa komplety, a przerabiając oryginały zostajemy tylko przy głośnych.

Tych do ST2, o których pisałem na pewno nie kupię, ale za przeróbkę seryjnych się jeszcze nie zabieram - zobaczę może się jeszcze coś trafi. Do sezonu niestety jeszcze trochę zostało.

Pozdrawiam

Łukasz

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak chodzi moja Aprilka na kominach Shark`a :icon_biggrin:

http://w792.wrzuta.pl/film/11310456v20/fal...ominach_shark_a

 

Słabo na laptopie to słychać.

 

To jest kilka słów właściciela Hondy Shadow 1100 z tego linka poniżej:

 

Człowiek z Wesołej wrócił od Edzia, i od razu do garażu, kilkanaście minut roboty i założone.

Bez wielkiego entuzjazmu, dużą ciekawością nacisnął człowiek ów starter i.... pomine to bo bana dostane Powiem tylko tak, jest niesamowicie

Próbowałem nagrać tel ale po odsłuchaniu nie poznawałem tego (straszna jakość) spróbuje kamerą jeśli coś sie uda to wrzucę.

Edzio zrobił to bezbłędnie....

 

A to kilka słów tej samej osoby po jeździe próbnej:

 

 

Nie mogłem wytrzymać i pojechałem :), przed chwilą wróciłem z licznikiem wiekszym o 90 km.

Edziu wyszło głośniej niż chciałem, ale teraz właśnie tak chce :) jeśli to mi się odmieni przyjade do Ciebie na lekkie wyciszenie.

Jest wiecej basu niż w dobrym rockowym kawałku :) i co mnie bardzo cieszy ten bas jest obecny niezależnie od obrotów silnika :) w zasadzie brak metalicznych dźwięków :)

Jest naprawde ok, dzięki.

 

http://www.shadow.org.pl/forum/viewtopic.php?p=84814#84814

 

A to kilka fotek z tej przeróbki:

 

http://edzio35.wrzuta.pl/katalog/wszystkie...ow_1100-edhaust

Edytowane przez edzio

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam film tez nie jest dobrej jakosci, troche wialo i nie za dobrze uchwycilem jego brzmienie:/

Mam do ciebie pytanie, ile by wynioslo u Ciebie zrobienie kominow do Monster`a 900cmm(z2000r o ile dobrze pamietam)? Kolega ma taki sprzet i chcial patroszyc swoje orginalne a widze ze robisz to od podstaw fachowo i po byku wiec sie zapytam:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...