Skocz do zawartości

Kłopoty z zapłonem w dnieprze MT 9


por55
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie !

Mam Dniepra MT 9. Zrobiłem kapitalkę a jeździć nie mogę Chwilami mam go już dosyć :) :) :) . Problem polega na zaniku iskry najczęściej w lewym cylindrze, po przejechaniu około 5 km. Wymieniałem mnóstwo świec i nic. Mam zamontowaną orginalną cewkę 6V i elektroniczny moduł do zapłonu z platynkami. W silniku nie wymieniałem tylko wałka rozrządu. Na kole zamachowym są trzy znaki.Kiedy mają się zacząć rozwierać platynki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie !

Mam Dniepra MT 9. Zrobiłem kapitalkę a jeździć nie mogę Chwilami mam go już dosyć :bigrazz: :cool: ;) . Problem polega na zaniku iskry najczęściej w lewym cylindrze, po przejechaniu około 5 km. Wymieniałem mnóstwo świec i nic. Mam zamontowaną orginalną cewkę 6V i elektroniczny moduł do zapłonu z platynkami. W silniku nie wymieniałem tylko wałka rozrządu. Na kole zamachowym są trzy znaki.Kiedy mają się zacząć rozwierać platynki?

Przede wszystkim wywal oryginalną cewkę i zastosuj albo dwu iskrową z Harleya WLA albo odpowiednio połączone 2 cewki np. z K750. Po drugie wyprzedzenie zapłonu powinno wynosić 7 mm przed GMP przy maksymalnie rozsuniętych ciężarkach w odśrodkowym regulatorze zapłonu lub ustawionej na Ranieje (litera P) manetce ręcznej na kierownicy. Na kole zamachowym oznacza to literę "P". Po trzeci jaki właściwie masz zapłon? Jak zrozumiałem masz moduł sterowany przerywaczem, więc czy został on prawidłowo zamontowany ? Nie do końca rozumiem ideę takiego modułu zapłonowego, bo właściwie co on daje, jeśli za iskrę odpowiada przerywacz? Co innego, jeśli moduł jest sterowany magnesem ustalającym punkt zapłonu, a kąt wyprzedzenia zapłonu regulowany jest elektronicznie. Może tutaj następuje jakaś kolizja w działaniu części elektronicznej i mechanicznej. Ale osobiście stawiam na cewkę, która jest marna i często po nagrzaniu dostaje przebicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim wywal oryginalną cewkę i zastosuj albo dwu iskrową z Harleya WLA albo odpowiednio połączone 2 cewki np. z K750. Po drugie wyprzedzenie zapłonu powinno wynosić 7 mm przed GMP przy maksymalnie rozsuniętych ciężarkach w odśrodkowym regulatorze zapłonu lub ustawionej na Ranieje (litera P) manetce ręcznej na kierownicy. Na kole zamachowym oznacza to literę "P". Po trzeci jaki właściwie masz zapłon? Jak zrozumiałem masz moduł sterowany przerywaczem, więc czy został on prawidłowo zamontowany ? Nie do końca rozumiem ideę takiego modułu zapłonowego, bo właściwie co on daje, jeśli za iskrę odpowiada przerywacz? Co innego, jeśli moduł jest sterowany magnesem ustalającym punkt zapłonu, a kąt wyprzedzenia zapłonu regulowany jest elektronicznie. Może tutaj następuje jakaś kolizja w działaniu części elektronicznej i mechanicznej. Ale osobiście stawiam na cewkę, która jest marna i często po nagrzaniu dostaje przebicia.

 

Moduł ten miał wyeliminować iskrzenie na stykach przerywacza, wzmocnić iskrę. Producent (kupiłem na Allegro) w instrukcji poleca zwiększenie przerwy na elektrodach świecy do 1mm. Iskra miała być bardzo stabilna. Miałem założone również dwie cewki 6V (bez elektroniki) i rezultatów też nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kiedy mają się zacząć rozwierać platynki?

 

Początek otwierania platynek to start iskry, może ta zasada Ci pomoże :buttrock: Możesz to ustawić według znaków na kole zamachowym lub według położenia tłoka przed GMP.

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mam ten sam tranzystorowy "wzmacniacz iskry". Nie stosuj cewek od ruska, wsadzaj oryginalną od maluch 2 strzałową, ( butelkowa bodajże o oznaczeniu biazet ) wchodzi w oryginalne ruskie mocowanie:) dwa kable zapłonowe solidne.

 

A co do ustawienia zapłonu kolega HD1940 podał najszybszą metodę. Pochwal się jakimś foto sprzęta.

 

A co do przerwy 1.0 mm bo niby tak zaleca ten pan z allegro zrób przerwe 0.8. Ja tak śmigam na iskrach ( zapasy z prlu z oznaczeniem "jedynki" ) i święty spokój.

Edytowane przez Wojt@s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 6V instalacji można zastosować dwie połączone ze sobą cewki zapłonowe od CZ 350 (ładnie wchodzą pod zbiornik i działają idealnie przy oryginalnej instalacji). Moja K-650 jeździła na takich cewkach - i nigdy nie miałem problemów z zapłonem.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 6V instalacji można zastosować dwie połączone ze sobą cewki zapłonowe od CZ 350 (ładnie wchodzą pod zbiornik i działają idealnie przy oryginalnej instalacji). Moja K-650 jeździła na takich cewkach - i nigdy nie miałem problemów z zapłonem.......

Dzięki wszystkim za pomoc. Myślę, że po przeanalizowaniu wszystkich informacji i zastosowaniu ich w moim dnieprze będę wreszcie mógł śmigać do woli. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...