por55 Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Witajcie ! Mam Dniepra MT 9. Zrobiłem kapitalkę a jeździć nie mogę Chwilami mam go już dosyć :) :) :) . Problem polega na zaniku iskry najczęściej w lewym cylindrze, po przejechaniu około 5 km. Wymieniałem mnóstwo świec i nic. Mam zamontowaną orginalną cewkę 6V i elektroniczny moduł do zapłonu z platynkami. W silniku nie wymieniałem tylko wałka rozrządu. Na kole zamachowym są trzy znaki.Kiedy mają się zacząć rozwierać platynki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Witajcie ! Mam Dniepra MT 9. Zrobiłem kapitalkę a jeździć nie mogę Chwilami mam go już dosyć :bigrazz: :cool: ;) . Problem polega na zaniku iskry najczęściej w lewym cylindrze, po przejechaniu około 5 km. Wymieniałem mnóstwo świec i nic. Mam zamontowaną orginalną cewkę 6V i elektroniczny moduł do zapłonu z platynkami. W silniku nie wymieniałem tylko wałka rozrządu. Na kole zamachowym są trzy znaki.Kiedy mają się zacząć rozwierać platynki?Przede wszystkim wywal oryginalną cewkę i zastosuj albo dwu iskrową z Harleya WLA albo odpowiednio połączone 2 cewki np. z K750. Po drugie wyprzedzenie zapłonu powinno wynosić 7 mm przed GMP przy maksymalnie rozsuniętych ciężarkach w odśrodkowym regulatorze zapłonu lub ustawionej na Ranieje (litera P) manetce ręcznej na kierownicy. Na kole zamachowym oznacza to literę "P". Po trzeci jaki właściwie masz zapłon? Jak zrozumiałem masz moduł sterowany przerywaczem, więc czy został on prawidłowo zamontowany ? Nie do końca rozumiem ideę takiego modułu zapłonowego, bo właściwie co on daje, jeśli za iskrę odpowiada przerywacz? Co innego, jeśli moduł jest sterowany magnesem ustalającym punkt zapłonu, a kąt wyprzedzenia zapłonu regulowany jest elektronicznie. Może tutaj następuje jakaś kolizja w działaniu części elektronicznej i mechanicznej. Ale osobiście stawiam na cewkę, która jest marna i często po nagrzaniu dostaje przebicia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
por55 Opublikowano 16 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Przede wszystkim wywal oryginalną cewkę i zastosuj albo dwu iskrową z Harleya WLA albo odpowiednio połączone 2 cewki np. z K750. Po drugie wyprzedzenie zapłonu powinno wynosić 7 mm przed GMP przy maksymalnie rozsuniętych ciężarkach w odśrodkowym regulatorze zapłonu lub ustawionej na Ranieje (litera P) manetce ręcznej na kierownicy. Na kole zamachowym oznacza to literę "P". Po trzeci jaki właściwie masz zapłon? Jak zrozumiałem masz moduł sterowany przerywaczem, więc czy został on prawidłowo zamontowany ? Nie do końca rozumiem ideę takiego modułu zapłonowego, bo właściwie co on daje, jeśli za iskrę odpowiada przerywacz? Co innego, jeśli moduł jest sterowany magnesem ustalającym punkt zapłonu, a kąt wyprzedzenia zapłonu regulowany jest elektronicznie. Może tutaj następuje jakaś kolizja w działaniu części elektronicznej i mechanicznej. Ale osobiście stawiam na cewkę, która jest marna i często po nagrzaniu dostaje przebicia. Moduł ten miał wyeliminować iskrzenie na stykach przerywacza, wzmocnić iskrę. Producent (kupiłem na Allegro) w instrukcji poleca zwiększenie przerwy na elektrodach świecy do 1mm. Iskra miała być bardzo stabilna. Miałem założone również dwie cewki 6V (bez elektroniki) i rezultatów też nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakczysaraj Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Jeśli iskra jest przynajmniej na jednej ze świec (przy podwójnej cewce) to znaczy, że platynki i moduł zapłonowy są dobre. Sprawdź z inną cewką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Kiedy mają się zacząć rozwierać platynki? Początek otwierania platynek to start iskry, może ta zasada Ci pomoże :buttrock: Możesz to ustawić według znaków na kole zamachowym lub według położenia tłoka przed GMP. Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 (edytowane) Kolego mam ten sam tranzystorowy "wzmacniacz iskry". Nie stosuj cewek od ruska, wsadzaj oryginalną od maluch 2 strzałową, ( butelkowa bodajże o oznaczeniu biazet ) wchodzi w oryginalne ruskie mocowanie:) dwa kable zapłonowe solidne. A co do ustawienia zapłonu kolega HD1940 podał najszybszą metodę. Pochwal się jakimś foto sprzęta. A co do przerwy 1.0 mm bo niby tak zaleca ten pan z allegro zrób przerwe 0.8. Ja tak śmigam na iskrach ( zapasy z prlu z oznaczeniem "jedynki" ) i święty spokój. Edytowane 16 Września 2008 przez Wojt@s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Przy 6V instalacji można zastosować dwie połączone ze sobą cewki zapłonowe od CZ 350 (ładnie wchodzą pod zbiornik i działają idealnie przy oryginalnej instalacji). Moja K-650 jeździła na takich cewkach - i nigdy nie miałem problemów z zapłonem....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
por55 Opublikowano 18 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2008 Przy 6V instalacji można zastosować dwie połączone ze sobą cewki zapłonowe od CZ 350 (ładnie wchodzą pod zbiornik i działają idealnie przy oryginalnej instalacji). Moja K-650 jeździła na takich cewkach - i nigdy nie miałem problemów z zapłonem.......Dzięki wszystkim za pomoc. Myślę, że po przeanalizowaniu wszystkich informacji i zastosowaniu ich w moim dnieprze będę wreszcie mógł śmigać do woli. :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.