kumkwat Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Witajcie! Rodzice przymierzają się do zakupu samochodu. Mają zamiar na ten cel przeznaczyc do 40kPLN. Odpadają diesle - niewielkie przebiegi.Odpadają auta na "F".Najchętniej - nowoczesny benzynowiec z LPG.Nadwozie - minimum 5hb lub sedan. Macie jakieś propozycje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczi013 Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 wybór jest duży az po KIA cree'd ,volvo S40 lub V40/50 ,opel astra III itp. do czego auto ma sluzyc ? bardziej do miasta czy do przeworzenia czegos wiekszego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumkwat Opublikowano 14 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Głównie miasto, od czasu do czasu worek kartofli i paczkę boazerii - stąd odrzucamy trzydrzwiówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Witajcie! Rodzice przymierzają się do zakupu samochodu. Mają zamiar na ten cel przeznaczyc do 40kPLN. Odpadają diesle - niewielkie przebiegi.Odpadają auta na "F".Najchętniej - nowoczesny benzynowiec z LPG.Nadwozie - minimum 5hb lub sedan. Macie jakieś propozycje?Jak dla mnie to wymieniles dwie wykluczajace sie sprawy. Jak maly przebiebieg roczny to na jakiego grzyba gaz? Gaz moze i prawdza sie w trasie(moze.....)ale na krotkie odcinki i male przebiegi to jakies nieporozumienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumkwat Opublikowano 14 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Spodziewałem się takiej opinii - napiszę w ten sposób - nie tak duże przebiegi, aby ładowac się w diesla, którego serwis i opłaty są dużo wyższe niż w przypadku benzyny. Sensowny diesel to w tej chwili pojemnosc >=1.9 - co odpada ze względu na opłaty. Dodatkowo diesel jest droższy w zakupie.Roczne przebiegi na poziomie ok. 20kkm, więc nawet połowa tego przebiegu, już przemawia za gazem. Nawet jakby instalacja miała się zwraca kilka lat. Koszty eksploatacji LPG są nam znane ze względu na użytkowanie auta z podtlenkiem elpidżi. Sprawdzone, i opłacalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiatek Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Heh, moi rodzice maja juz druga Lagune II, pierwsza przy przebiegu 240 000 km zostala rozbita. Teraz jest kombiak 1.9 dci 120 koni w niezlym wyposazeniu, lacznie z nawigacja. Nigdy nie bylo z zadna z nich problemu, wiec czemu nie francuska motoryzacja? Srednie spalanie wedlug kompa wychodzi okolo 6-7 litrow. Silnik dobrze sobie radzi z tym samochodem. Nie jest to odrzutowiec ale przeciez to nie ma byc odrzutowiec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczi013 Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Są rownierz silniki diesla 1.6 90KM http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5990975 ...w LPG dochodza droższe przeglady i reguralna wymiana świec zapłonowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumkwat Opublikowano 14 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Tak jak napisałem użytkujemy na bieżąco japońca z LPG z najprostsza instalacją na świecie, nawet bez centralki. Ponad 50kkm na gazie i nic. Świece drugi komplet, kable WN od początku gazu i nic. Nie powtarzajmy zasłyszanych gdzieś opinii - ja mam same pozytywne wrażenia związane z LPG i nie dam złego słowa powiedzieć. Co rok wymieniać filterek gazu, co roku regulacja na analizatorze spalin i wsio. Ale nieco odbiegłem od tematu... Francuzów nie - bo nie. Z założenia i doświadczenia. Fiatów też nie - kiepska jakość wykonania, i nie ufam polskim fabrykom, wobec czego Opel też nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RudyXJ Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 do 40 000 macie dużo pole manewru , a ja nadal nie rozumiem dlaczego nie diesel , ja pojeździłem dieslem i nic innego pod maską widzieć już nie chcę ;) looknij na to , kombi ,mała pojemność i na ropkę http://moto.allegro.pl/item429966994_astra...zwypadkowy.html lub http://moto.allegro.pl/item433194334_vw_po...konomiczny.html ewent. to http://moto.allegro.pl/item435561042_nissa...y_34400_km.html i znowu rodzinny i praktyczny http://moto.allegro.pl/item437914674_perfe...lny_zobacz.html i http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5953449 Pzdr Cytuj http://www.bikepics.com/members/rudyfws/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Stawiam na TOYOTE COROLLE... :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LYsY Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 20 tys. rocznie to nie jest mało! Zakładając, że diesel spali średnio 1,5 litra mniej niż benzyna o tej samej mocy, zakładając cenę benzyny równą cenie ropy - 4,50 PLN, po 20 tys. km masz zaoszczędzone 1 350 PLN. Dodaj do tego 100 więcej za przegląd i częstsze zmiany filtra powietrza (powinno się co 5 tys. km) i masz 1 500 zł. Przeglądy diesla droższe? Jakim cudem? No chyba że się coś wysypie :) ale za 40 kzł nie powinniście dostać samochód z niedużym przebiegiem. Co do 50 kkm na gazie - to mało. W moim Audi po 80 kkm nastąpiło wypalenie gniazd zaworowych, oczywiście uszczelka do wymiany i głowica do planowania. Regularnie też trzeba było dolewać płynu chłodniczego, bo jednak temperatura silnika na gazie jest wyższa (gaz jest bardziej kaloryczny). Jakbym był na waszym miejscu, to jakbym nie wziął diesla, to benzynę - a gaz założył sobie we własnym zakresie. LPG nie pozostaje bez wpływu na zużycie silnika... i mówię to z doświaczenia :) nie tylko z Audi, ale i z Poldolotem (w którym też poleciała uszczelka pod głowicą) :) pozdrLYsY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitu Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 (edytowane) Jak ople i wszystko na "F" odpada, to może Golf V generacji?Szwagier ma "trójke" z benzynowym silnikiem 1.6 (bez LPG), i przebiegiem blisko 300.000 km i jest w niezłej kondycji... Także może i następca jest godny zaufania ??(co nie zmienia faktu, że ja golfa raczej bym nie kupił, i to z tego samego powodu kumkwat - nie bo nie :icon_mrgreen:) P.S - większość pism motoryzacyjnych, opisuje golfa jako mega rozsądny samochód :) Edytowane 15 Września 2008 przez Pitu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slo_mo Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 A ja za taką kasę zapolowałbym na Audi A2.Wybór jest bardzo duży (benzyna lub diesel) - auto oszczędne i solidne, wewnątrz przestronne, w sam raz dla ludzi których dzieci już "odleciały z gniazda". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 A ja za taką kasę zapolowałbym na Audi A2.Wybór jest bardzo duży (benzyna lub diesel) - auto oszczędne i solidne, wewnątrz przestronne, w sam raz dla ludzi których dzieci już "odleciały z gniazda".Szkoda ze wyglada to jak kiosk na kolkach :)Ciezko znalezc bardziej szkaradny samochod :lalag: (gaz jest bardziej kaloryczny). Gaz ma wlasnie mniejsza wartosc kaloryczna od benzyny, i dlatego silnik spala go wiecej. Ma za to wieksza wartosc oktanowa :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LYsY Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Gaz ma wlasnie mniejsza wartosc kaloryczna od benzyny, i dlatego silnik spala go wiecej. Ma za to wieksza wartosc oktanowa ;) Jest niewykluczone że się mylę :) Ale na pewno - sprawdzone osobiście - silnik na gazie bardziej się grzeje. Nie wiem, z czego to wynika jeśli kaloryczność LPG jest niższa, ale faktem jest że silnik 2x szybciej osiąga temperaturę i 2x szybciej się rozgrzewa do poziomu, że ruszają wentylatory. pozdrLYsY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.