granat Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 To odpowiedz jest prosta:-) patrz w instrukcje i wszystko:-)tego co sie działo poza planem tego nikt nie opisał:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1 Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 To odpowiedz jest prosta:-) patrz w instrukcje i wszystko:-)tego co sie działo poza planem tego nikt nie opisał:-)Byłbym bardzo wdzięczny za podpowiedż,w jakiej instrukcji jest to dokładnie podane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Na alledrogo ogłasza sie człowiek z krakowa ma mase pzedruków instrukcji róznych pojazdów przed i owojennych musiałbys go znalezc i u niego sie zaopatrzyc, nic wiecej nie pomoge, gdzies miałem na niego namiar, ale musze poszukac, a znaja go ludzie z krakowa od rusów, ktos mi go polecił w oresie poszukiwania odrzutników oleju do urala:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1 Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Na alledrogo ogłasza sie człowiek z krakowa ma mase pzedruków instrukcji róznych pojazdów przed i owojennych musiałbys go znalezc i u niego sie zaopatrzyc, nic wiecej nie pomoge, gdzies miałem na niego namiar, ale musze poszukac, a znaja go ludzie z krakowa od rusów, ktos mi go polecił w oresie poszukiwania odrzutników oleju do urala:-)Jeżeli chodzi o Alka Klisza to w temacie 600-tki nie miał materiałów o których bym nie wiedział.Ale przyznam,że było to jakiś czas temu więc może ma coś nowego.Będę musiał się dowiedzieć.A może to chodzi o kogoś całkiem innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1 Opublikowano 8 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Witam! Po przerwie pojawiam się ponownie z tematem gażników stosowanych w Sokołach 600.Jak widzę ,sprawa nie jest taka pewna jak się wydawało na początku (chodzi o stosowane modele i typy).Mam prośbę do ABU (,którego ostatnio nie widziałem na Forum).Jeżeli możesz ,to proszę odezwij się.Chodzi mi o dalsze informacje o gażnikach Amal produkowanych współcześnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 niestety jestem jednym, którym forum zazwyczaj nie dziala... Gaźniki robione są pod konkretne zamówienie ew. do konkretnego modelu (podajesz rok i model motocykla). Określasz przelot w calach (15/16, 1, 1 1/32, 1 1/16, 1 1/8), którędy podawane paliwo, po której stronie komora pływakowa, sposób mocowania, dysze, model (76 albo 276 - czyli pre-monoblock) i po 3 tygodniach dostajesz taki gaźnik. Jak napisałem wcześniej ja bym się nastawiał na gaźnik z BSA M21, ale np. o przelocie 1 1/32 - 26,2mm (w M21 jest 1 1/16) i do tego wybrał wysze o rozmiar większą i o rozmiar mniejszą w stosunku do tego co było w M21. Jak chcesz cos jeszcze wiedieć to pytaj, postaram się dowiedzieć u źródła i odpowiedzieć. Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Ja chetnie zamowilbym AMALA 26 o ile jest taka mozliwosc no i ciekawe jaka bylaby cena :icon_question: :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Ja chetnie zamowilbym AMALA 26 o ile jest taka mozliwosc no i ciekawe jaka bylaby cena :icon_question: :icon_mrgreen: Witam! Też chętnie widziałbym Amala 26 w moim Sokole.Dlatego chciałbym jeszcze mieć możliwośc pogadania na Forum z ABU.Z wcześniejszych rozmów wynikało,że jest On dość daleko w tym temacie.A może się jednak odezwie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Przeciez odezwal sie zwroc uwage kapke wyzej co napisal... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 wątpię aby Amal 26 był dostępny, są Amale 76 i 276 czyli to co montowane było do angoli z przelotami calowymi. Nie wiem czy nie zostanę zbesztany za taki pomysł, ale można rozwiercić kanał dolotowy w głowicy do 1 1/16" i zastosować to co było w M21 bez modyfikacji samego gaźnika... i tak gaźnika stosowanego fabrycznie sie nie znajdzie. www.amalcarb.co.uk - tu jest wszystko o współczesnej produkcji, ktos kupił prawa do marki, dokumentację i prowadzi (chyba) dochodowy biznes Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Ja tam nie widze nic zdroznego w rozwierceniu oworu :icon_rolleyes: Odnosnie gaznika to skoro robia amale 76 to dlaczego nie zrobiliby 26ek... :icon_mrgreen: P.S. Odpowiadajac sobie sam na pytanie zadalem wlasnie takowe angolom, zobaczymy co powiedza ;-) NIe mam dostepnej literatury, wiec gdyy ktos podrzucil dane gaznika Sokola 600 bylbym bardzo rad :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 MOCu, jak pewnie wiesz google nie kłamie :icon_mrgreen: - nie znalazło ani jednej strony poświęconej gaźnikom po wyszukiwaniu frazy "Amal 26" natomiast miliony wyników sa dla "Amal 76". Nie chce podważać czyjejś wiedzy, bo sam mam jej do tego za mało, ale może kiedys gdzies wkradł sie powielany do dziś bład - może w jakimś przedruku ktoś pomylił 7 z 2 (w sumie jak druk nieczytelny to mozna pomylić te 2 cyfry), albo ktos zapomniał 7 dodać na matrycy więc powstał Amal 2(7)6 i tak zostało do dziś, a wszyscy posiadacze Sokołów poszukuja swojej Arki pytając o Amala 26... nalezy pamiętać o czasach drukowania materiałów - nie było kompa gdzie robiło się edycję i wcisnięciu jednego przycisku na drukarce laserowej po kilku minutach gotowa była 200-tu stonicowa ksiąźka :wink: Na ptanie o Amala 26 pewnie dostaniesz odpowiedź aby spróbować szukac Amal-Fishera - chyba standardowa odpowiedź na pytanie, na które nie znają odpowiedzi Dodam jeszcze od siebie, że Amale 76 i 276 różnią się jedynie jednym kanałem powietrzym, który jest inaczej poprowadzony - podobno midrendż sie poprawił - szczegóły we wspomnianych googlach, ew. jak będe przed domowym kompem wkleję strone poświęconą Amalom (regulacje, róźnice itd itp) Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Amal 76 to wczesny model gaznika bez filtra, ktory zasysal powietrze bezposrednio do gardzieli, amal 276 to nastepna amala 76 powstaly w 1940 w odpowiedzi na zanieczyszczenia pojawiajace sie i wyposazony jest w krociec do podlaczenia filra powietrza, ot cala roznica, to sa te same gazniki poprostu... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 http://www.amalcarb.co.uk/faqDetail.aspx?faqId=41 - na dole strony jest zdanie o róźnicy, postaram się odnaleźć schematy "276" i "76". Do swojej "276" mogę załozyć filtr, co nie znaczy, że będę miał "76", stracę wtedy dźwięk :icon_mrgreen: i musiałbym zmieniac dysze na mniejsze. Trochę informacji o Amalach - bardzo ogólnie, ale daje pogląd na różnice: http://www.aussieenfields.com/tech/Carbure...ted_to_know.pdf Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Trzeba czytac co pisza a nei tylko zgadywac... :icon_mrgreen: "76 & 276 Series Carburetter Types ("AMAL Standard" series) can be spigot or flange fixing with adjustment screws on the left or right hand sides of the carburetter body. The available bore sizes are 15/16", 1" and 1 1/16" diameters. The 276 type carburetter is, in virtually all aspects, identical to the 76 version, except that the main emulsion air is drawn from inside the air intake (air filter) whilst the 76 carburetter uses unfiltered air. The 76 types are of diecast zinc construction and were introduced in the early 1930's, replacing the earlier 6 series, which were of bronze construction, although basically the same design. The 276 type was introduced in 1940 in an attempt to improve the carburetter's durability in dusty and dirty operating environments"... Zrodlo: http://www.amalcarb.co.uk/profileCarburett...rburetter-Types Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.