Skocz do zawartości

Gażnik Amal


krzysiek1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na alledrogo ogłasza sie człowiek z krakowa ma mase pzedruków instrukcji róznych pojazdów przed i owojennych musiałbys go znalezc i u niego sie zaopatrzyc, nic wiecej nie pomoge, gdzies miałem na niego namiar, ale musze poszukac, a znaja go ludzie z krakowa od rusów, ktos mi go polecił w oresie poszukiwania odrzutników oleju do urala:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na alledrogo ogłasza sie człowiek z krakowa ma mase pzedruków instrukcji róznych pojazdów przed i owojennych musiałbys go znalezc i u niego sie zaopatrzyc, nic wiecej nie pomoge, gdzies miałem na niego namiar, ale musze poszukac, a znaja go ludzie z krakowa od rusów, ktos mi go polecił w oresie poszukiwania odrzutników oleju do urala:-)

Jeżeli chodzi o Alka Klisza to w temacie 600-tki nie miał materiałów o których bym nie wiedział.Ale przyznam,że było to jakiś czas temu więc może ma coś nowego.Będę musiał się dowiedzieć.A może to chodzi o kogoś całkiem innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

Po przerwie pojawiam się ponownie z tematem gażników stosowanych w Sokołach 600.Jak widzę ,sprawa nie jest taka pewna jak się wydawało na początku (chodzi o stosowane modele i typy).Mam prośbę do ABU (,którego ostatnio nie widziałem na Forum).Jeżeli możesz ,to proszę odezwij się.Chodzi mi o dalsze informacje o gażnikach Amal produkowanych współcześnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety jestem jednym, którym forum zazwyczaj nie dziala...

 

Gaźniki robione są pod konkretne zamówienie ew. do konkretnego modelu (podajesz rok i model motocykla).

Określasz przelot w calach (15/16, 1, 1 1/32, 1 1/16, 1 1/8), którędy podawane paliwo, po której stronie komora pływakowa, sposób mocowania, dysze, model (76 albo 276 - czyli pre-monoblock) i po 3 tygodniach dostajesz taki gaźnik.

Jak napisałem wcześniej ja bym się nastawiał na gaźnik z BSA M21, ale np. o przelocie 1 1/32 - 26,2mm (w M21 jest 1 1/16) i do tego wybrał wysze o rozmiar większą i o rozmiar mniejszą w stosunku do tego co było w M21.

 

Jak chcesz cos jeszcze wiedieć to pytaj, postaram się dowiedzieć u źródła i odpowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chetnie zamowilbym AMALA 26 o ile jest taka mozliwosc no i ciekawe jaka bylaby cena :icon_question:

:icon_mrgreen:

Witam!

Też chętnie widziałbym Amala 26 w moim Sokole.Dlatego chciałbym jeszcze mieć możliwośc pogadania na Forum z ABU.Z wcześniejszych rozmów wynikało,że jest On dość daleko w tym temacie.A może się jednak odezwie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wątpię aby Amal 26 był dostępny, są Amale 76 i 276 czyli to co montowane było do angoli z przelotami calowymi.

 

Nie wiem czy nie zostanę zbesztany za taki pomysł, ale można rozwiercić kanał dolotowy w głowicy do 1 1/16" i zastosować to co było w M21 bez modyfikacji samego gaźnika... i tak gaźnika stosowanego fabrycznie sie nie znajdzie.

 

www.amalcarb.co.uk - tu jest wszystko o współczesnej produkcji, ktos kupił prawa do marki, dokumentację i prowadzi (chyba) dochodowy biznes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie widze nic zdroznego w rozwierceniu oworu :icon_rolleyes:

Odnosnie gaznika to skoro robia amale 76 to dlaczego nie zrobiliby 26ek...

:icon_mrgreen:

 

 

P.S.

Odpowiadajac sobie sam na pytanie zadalem wlasnie takowe angolom, zobaczymy co powiedza ;-)

NIe mam dostepnej literatury, wiec gdyy ktos podrzucil dane gaznika Sokola 600 bylbym bardzo rad :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOCu, jak pewnie wiesz google nie kłamie :icon_mrgreen: - nie znalazło ani jednej strony poświęconej gaźnikom po wyszukiwaniu frazy "Amal 26" natomiast miliony wyników sa dla "Amal 76". Nie chce podważać czyjejś wiedzy, bo sam mam jej do tego za mało, ale może kiedys gdzies wkradł sie powielany do dziś bład - może w jakimś przedruku ktoś pomylił 7 z 2 (w sumie jak druk nieczytelny to mozna pomylić te 2 cyfry), albo ktos zapomniał 7 dodać na matrycy więc powstał Amal 2(7)6 i tak zostało do dziś, a wszyscy posiadacze Sokołów poszukuja swojej Arki pytając o Amala 26... nalezy pamiętać o czasach drukowania materiałów - nie było kompa gdzie robiło się edycję i wcisnięciu jednego przycisku na drukarce laserowej po kilku minutach gotowa była 200-tu stonicowa ksiąźka :wink:

 

Na ptanie o Amala 26 pewnie dostaniesz odpowiedź aby spróbować szukac Amal-Fishera - chyba standardowa odpowiedź na pytanie, na które nie znają odpowiedzi

 

Dodam jeszcze od siebie, że Amale 76 i 276 różnią się jedynie jednym kanałem powietrzym, który jest inaczej poprowadzony - podobno midrendż sie poprawił - szczegóły we wspomnianych googlach, ew. jak będe przed domowym kompem wkleję strone poświęconą Amalom (regulacje, róźnice itd itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amal 76 to wczesny model gaznika bez filtra, ktory zasysal powietrze bezposrednio do gardzieli, amal 276 to nastepna amala 76 powstaly w 1940 w odpowiedzi na zanieczyszczenia pojawiajace sie i wyposazony jest w krociec do podlaczenia filra powietrza, ot cala roznica, to sa te same gazniki poprostu...

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.amalcarb.co.uk/faqDetail.aspx?faqId=41 - na dole strony jest zdanie o róźnicy, postaram się odnaleźć schematy "276" i "76". Do swojej "276" mogę załozyć filtr, co nie znaczy, że będę miał "76", stracę wtedy dźwięk :icon_mrgreen: i musiałbym zmieniac dysze na mniejsze.

Trochę informacji o Amalach - bardzo ogólnie, ale daje pogląd na różnice: http://www.aussieenfields.com/tech/Carbure...ted_to_know.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba czytac co pisza a nei tylko zgadywac...

:icon_mrgreen:

 

"76 & 276 Series Carburetter Types ("AMAL Standard" series) can be spigot or flange fixing with adjustment screws on the left or right hand sides of the carburetter body. The available bore sizes are 15/16", 1" and 1 1/16" diameters. The 276 type carburetter is, in virtually all aspects, identical to the 76 version, except that the main emulsion air is drawn from inside the air intake (air filter) whilst the 76 carburetter uses unfiltered air. The 76 types are of diecast zinc construction and were introduced in the early 1930's, replacing the earlier 6 series, which were of bronze construction, although basically the same design. The 276 type was introduced in 1940 in an attempt to improve the carburetter's durability in dusty and dirty operating environments"...

 

Zrodlo:

http://www.amalcarb.co.uk/profileCarburett...rburetter-Types

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...