Piotrek Jankowski Opublikowano 25 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2004 Witam Mam na oku pewną Yamahe YZ 125. Dowiedziałem sie, że ma ona wstawioną tuleję w cylinder zamiast nikasilu. Chciałbym się dowiedzieć czy wpływa to jakoś na żywotność silnika, jego pracę, osiągi itp. ? Czy warto kupować taki motocykl ? Dodam, że jest to rocznik 2001, a tłok i tuleja mają zrobione niecałą godzine. Zależy mi na szybkiej odpowiedzi. Pozdrawiam,Piotrek Jankowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazmir Opublikowano 26 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2004 Cze...Trwałość takiego cylindra jest mniejsza a zwłaszcza jeśli moto będzie używane ekstremalnie.Do normalnej jazdy można to pominąć zakładając że ta tuleja jest z właściwego materiału i robił to fachowiec który da gwarancję że to się nie roz....Nie piszesz nic o tłoku pierścieniach - czy tuleja była robiona pod stary tłok? W jakim stanie jest tłok?Moja rada - ostrożnie z takimi zakupami dobrze „obwąchaj ten silniczek" zanim coś postanowisz!!!Tak przy okazji słyszałem że nikasil nakładają nasi południowi sąsiedzi, ale nie mam namiarów.Pozdr... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Jankowski Opublikowano 26 Stycznia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2004 Witam A więc tak : -tłok i sama tuleja mają przejechane (jak twierdzi sprzedawca) niecałą godzinę, tuleja byla robiona pod nowy tłok-sprzęt byłby używany przez początkującego-tuleje wstawiał Łukasz Kędzierski więc amatorki napewno nie odstawił Czy materiał z którego jest wykonana gładź cylindra wpłynie na długość okresów między wymianami tłoków czy tylko na trwałość samego cylindra ? Pozdrawiam,Piotrek Jankowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazmir Opublikowano 26 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2004 Musisz spytać się Łukasza pewnie ma rozeznanie co trwałości takiego rozwiązania, albo może ktoś na forum ujeżdża taki lub podobny silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spidi Opublikowano 26 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2004 Ja słyszałem- podkreślam że słyszałem od osób znacznie bardziej zorientowanych w temacie niż ja że tuleje to nie jest najlepsze rozwiązanie i sporo trasi w stosunku do nikasilu(można go również nałożyć u naszych zachodnich sąsiadów a koszt to w granicach 1000-1500zł).Tak jak kazmir napisał-jeśli masz zamiar jeździć ostro(a na to wygląda bo kupujesz ostry sprzęt do ostrej jazdy) to warto sie zastanowić czy jest sens ryzykowac?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 28 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2004 Na kilka tysięcy na pewno starczy, a co potem ? Tego nie wie nikt :-) Z tego co mówisz robił to ktoś, kto się zna na rzeczy - wszystko jest kwestią ceny itp. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andreo Opublikowano 1 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2004 witamPiotrek Jankowski: ta yz bedzie prawie napewno slabsza od oryginalu, sam mialem w swoim moto cylinder tulejowany, co prawda nie byla to robota fachowca ale moto bardzo wiele tracilo na mocy zmienilem cylinder i teraz czuc duza roznice, pozatym kumpel w kmx125 oddawal cylinder do tulejowania komus kto sie na tym troche zna ale i tak tak moto troche stracilo na mocy, jesli bym byl na twoim miejscu nie kupowal bym takiego moto, nie jestem pewien ale w cylindrach pokrytych nikasilem zmienai sie chyba tlok i pierscienie bez robienia szlifu, a ta tuleja nie jest tak twarda (chyba) jak oryginalny cylinder wiec bedzie chyba trzeba szlif zrobic po jakims czasie, ale moge sie mylic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spidi Opublikowano 1 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2004 Dokładnie- wszyscy to mówili że motorek na tulei sporo straci na mocy i jest to nieuniknione a co do szlifowania to rzeczywiście chyba jest niezbędne a to dodatkowy kłopot... :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andreo Opublikowano 1 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2004 tak pozatym to chyba nie byl wykorzystywany "amatorsko" skoro jest z 2001 niepowinien przy "jezdzie rekreacyjnej" :twisted: miec juz skonczonego cylindra tak zeby trzeba bylo tuleje wstawiac, odradzam ci zakupu tego moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 1 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2004 Mój kolega oddał cylinder do nikasylu do czech. troche długo czekał bo jakies 5 tygodni ale zapłacił 600zł moto to yamaha yz 125 z 2002 roku. Słyszałem takrze opinie ze moto z tuleją zamiaast nikasylu trohe traci na mocy bo na tulei bardziej sie grzeje - poprostu jest inna wymiana ciepła - tak słyszałem ale czy to na 100% prawda to nie wiem. Aha jakbys chcaił kupic nowy cylinder z tłokiem to czeka cie wydatek 2,2 tys :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.