Mario_1984 Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Siemka, znowu ja... powoli moja maszynka dochodzi do siebie po "chrzczonym" paliwie... jeszcze zdarzy się jej "strzelić z tłumika" jak puszczam gaz.. ale mam nadzieję że przejdzie "chorubsko" .. ja z innej beczki chciałem sprawdzić stan oleju i na tym wizjerze nic a nic nie widać.. czarna "plama" nawet tych kreseczek nie widać ! niby olej był wymieniany i zrobione mam na nim 3600 ok.. ale wolę sie upewnić.. wie ktoś może co z tym fantem zrobić? cóż się mogło stać???? :biggrin: nie wiem czy w ogóle jeździć, żeby nie zakatować silnika ...(kontrolka się nie świeci od oleju) -ale podobno czasem nawet nie zapłonie :) heheh ja to mam ostatnio szczęście :) Pozdrawiam i z góry THX :) :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skiba_gpz Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 (edytowane) hej W moim Gpz 1000 rx jest tak ze stan oleju mozna sprawdzic praktycznie tylko po nocy, tzn gdy moto postoi sobie pare ładnych godzin.Po zgaszeniu silnika i odczekaniu do woli :biggrin: caly czas czarna plama, okienko pełne na full nic nie widać, kiedyś myślałem ze to paliwo do silnika sie przedostaje i podnosi poziom oleju, ale nie. Gadałem kiedys w właścicielem takiego samego i mowił że u niego tego nie ma, tzn stan do sprawdzenia praktycznie zaraz po wyłączeniu silnika.Do innego napisałem @ i efekt jak u mnie. Z innej beczki gdzieś słyszałem ze zależy od oleju. Generalnie ja przestałem sie tym przejmować. Stan oliwy sprawdzałem gdy moto z garażu wyciągałem, czytaj przed pierwszym odpaleniem tego dnia. POzdr. Edytowane 2 Września 2008 przez Skiba_gpz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario_1984 Opublikowano 2 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 hej W moim Gpz 1000 rx jest tak ze stan oleju mozna sprawdzic praktycznie tylko po nocy, tzn gdy moto postoi sobie pare ładnych godzin.Po zgaszeniu silnika i odczekaniu do woli :biggrin: caly czas czarna plama, okienko pełne na full nic nie widać, kiedyś myślałem ze to paliwo do silnika sie przedostaje i podnosi poziom oleju, ale nie. Gadałem kiedys w właścicielem takiego samego i mowił że u niego tego nie ma, tzn stan do sprawdzenia praktycznie zaraz po wyłączeniu silnika.Do innego napisałem @ i efekt jak u mnie. Z innej beczki gdzieś słyszałem ze zależy od oleju. Generalnie ja przestałem sie tym przejmować. Stan oliwy sprawdzałem gdy moto z garażu wyciągałem, czytaj przed pierwszym odpaleniem tego dnia. POzdr.dzięks... :) dziwne jest to że przed zalaniem tego hu##owego paliwa wskaźnik był czytelny, nawet gdy moto był już rozgrzany... teraz tak się porobiło... sprawdzę jutro po pracy na zimnym :) zobaczy się :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skiba_gpz Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 dzięks... :icon_mrgreen: dziwne jest to że przed zalaniem tego hu##owego paliwa wskaźnik był czytelny, nawet gdy moto był już rozgrzany... teraz tak się porobiło... sprawdzę jutro po pracy na zimnym :crossy: zobaczy się :lalag:Siema, Mario nie za bardzo wiem o co chodzilo z tym paliwem, o czym pisałes w poscie.mogłbyś przybliżyć i generalnie dlaczego problem z paliwem wiążesz z okienkiem do kontroli oleju?pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario_1984 Opublikowano 3 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Siema, Mario nie za bardzo wiem o co chodzilo z tym paliwem, o czym pisałes w poscie.mogłbyś przybliżyć i generalnie dlaczego problem z paliwem wiążesz z okienkiem do kontroli oleju?pozdrawiamPowitanko... z paliwem miałem takiego "problema"że zalałem chyba chrzczone i to na maxa, cały bak.. wyheździłem to i wlałem lepsze... wcześniej na orlenowskiej 95 wskaźnik oleju był widoczny czytelny, dopiero po jakimś czasie od zalania tą syfską benzyną zaczerniał cały.. i tak jakoś powiązałem te fakty... benzyna + olej... nie wiem czy trafnie ;) teraz powoli motorek dochodzi do siebie na lepszym "jedzeniu"... a później z ciekawości sprawdzę wskaźnik, całą noc i dzień dzień stał zygzak... zobaczymy pozdrówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kelpi80 Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Generalnie ja przestałem sie tym przejmować. Stan oliwy sprawdzałem gdy moto z garażu wyciągałem, czytaj przed pierwszym odpaleniem tego dnia. heja!piszecie, ze sprawdzacie poziom oleju po tym jak wyciagacie sprzeta z garazu. Upewnijcie sie, ze poziom oleju powinno sprawdzac sie na cieplym silniku a nie na zimnym. Przynajmniej tak jest u mnie. Nie wiem jak to dziala na okienko kontrolne (olej zwieksza czy zmniejsza objetosc po rozgrzaniu? ale pewnie producenci pomysleli o tym montujac kontrolke w takim a nie innym miejscu).Prosty przyklad - sprawdzalismy ostatnio poziom oleju w V-Stromie kolegi. Gdy stal zimny na parkingu poziom oleju byl nieco powyzej LOWER. Gdy kolega odpalil sprzeta (okienko kontrolne jest nisko po prawej stronie bloku silnika) nagle caly olej z okienka zniknal i po zgaszeniu juz cieplego dalej go niebylo. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario_1984 Opublikowano 3 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 heja!piszecie, ze sprawdzacie poziom oleju po tym jak wyciagacie sprzeta z garazu. Upewnijcie sie, ze poziom oleju powinno sprawdzac sie na cieplym silniku a nie na zimnym. Przynajmniej tak jest u mnie. Nie wiem jak to dziala na okienko kontrolne (olej zwieksza czy zmniejsza objetosc po rozgrzaniu? ale pewnie producenci pomysleli o tym montujac kontrolke w takim a nie innym miejscu).Prosty przyklad - sprawdzalismy ostatnio poziom oleju w V-Stromie kolegi. Gdy stal zimny na parkingu poziom oleju byl nieco powyzej LOWER. Gdy kolega odpalil sprzeta (okienko kontrolne jest nisko po prawej stronie bloku silnika) nagle caly olej z okienka zniknal i po zgaszeniu juz cieplego dalej go niebylo. Pozdrawiam!Siemka jest tylko jeden problem, na zimnym i na ciepłym silniku (po całym dniu jazdy) mam czarną palmę... a wiem że powinno być widać kreseczki na wizjerze, dziś nawet podświeciłem latarką i nic tylko czarno... może olej się spier....? tylko jakim cudem.. jednego nie jestem pewien bo mam ten motor miesiąc, a wiem że z 3 panewką mogą być problemy, czy można jeździć... hehehe to mnie zastanawia... śmieszne ale chyba będzie trzeba odstawić przed końcem sezonu sprzęta do jakiegoś mechesa... :D szkoda by było zajeździć... pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Na cieplym silniku sprawdzasz olej w silnikach z "sucha miska olejowa", w wypadku Mario Kawa ma "mokra miske" i poziom sprawdza sie na zimno. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Yo! Wymien olej, bedziesz wiedzial wszystko :].Byc moze jazda na chrzczonym paliwie produkowala olbrzymie ilosci sadzy, siarki czy innego gowna, ktore osiadalo na sciankach cylindrow i potem zmywane byly wraz z filmem olejowym do miski olejowej. I syf osiadl m.in. na kontrolce poziomu oleju... Nigdy tego nie probowalem, ale sa specyfiki do czyszczenia silnikow, ktore wlewa sie do oleju (chyba) przed jego wymiana, odpala na kilkanascie minut moto po czym zlewa koktail olej+srodek czyszczacy i zalewa swiezym olejem silnik. Procedura postepowania na pewno bedzie na opakowaniu takiego srodka.Ja go nigdy nie stosowalem, ale wielokrotnie polecano mi wyczyszczenie silnika Seven Fifty, aby pozbyc sie stukow samoregulatorow. Moze warto sie tym zainteresowac. Pozdro PSNowe "okienko" do sprawdzania poziomu oleju kosztuje 50-75zl :]. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario_1984 Opublikowano 4 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Yo! Wymien olej, bedziesz wiedzial wszystko :].Byc moze jazda na chrzczonym paliwie produkowala olbrzymie ilosci sadzy, siarki czy innego gowna, ktore osiadalo na sciankach cylindrow i potem zmywane byly wraz z filmem olejowym do miski olejowej. I syf osiadl m.in. na kontrolce poziomu oleju... Nigdy tego nie probowalem, ale sa specyfiki do czyszczenia silnikow, ktore wlewa sie do oleju (chyba) przed jego wymiana, odpala na kilkanascie minut moto po czym zlewa koktail olej+srodek czyszczacy i zalewa swiezym olejem silnik. Procedura postepowania na pewno bedzie na opakowaniu takiego srodka.Ja go nigdy nie stosowalem, ale wielokrotnie polecano mi wyczyszczenie silnika Seven Fifty, aby pozbyc sie stukow samoregulatorow. Moze warto sie tym zainteresowac. Pozdro PSNowe "okienko" do sprawdzania poziomu oleju kosztuje 50-75zl :]... dzięki... :crossy: będzie się trzeba za to chwycić :crossy: Mnie uspokoił mechanik nasz z Forum.. że to nic poważnego i mógł olej ściemnieć... spokojnie mogę zrobić do końca sezon ... uffff :)) a za cały silnik wezmę się w zimie... trzeba tylko wyszukać jakiegoś porządnego mechanika :) Pozdrawiam już spokojny :) hehehe szerokośći :icon_mrgreen: Na cieplym silniku sprawdzasz olej w silnikach z "sucha miska olejowa", w wypadku Mario Kawa ma "mokra miske" i poziom sprawdza sie na zimno. Adam M. dzięki za pomoc... uspokoiło mnie to, heheh z tego wszystkiego nikt nie umiał mi doradzić i motorek stał dwa dni... ale jutro rozpoczynam pogodny weekend :) ... dzięki jeszcze raz :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.