Gość świerzy Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Problem w tym że operujecie cały czas mocą silnika , co ma stanowi , tylko o mocy szczytowej , która to jest zbędna do sprawnego poruszania się po mieście . Do poruszania dużej masy - jaką ma samochód -potrzebny jest duży moment obrotowy od jak najniższych obrotów . Głównie dlatego konstrukcje motocyklowe słabo nadają się do poruszania aut . >ad 1. Albo nie zrozumiałem, albo mam inne (subiektywne) odczucia/doświadczenia: jeżdżąc na benzynie >98 oktanowej odnoszę wrażenie, że silnik jest bardziej "żwawy" a - tu już mniej subiektywnie - spalanie >mniejsze. Czy to tylko moje odczuci Co do pierwszego , to raczej subiektywne odczucie . Silnik owszem może być bardziej żwawy ale o mocy jaką rozwinie silnik stanowi kaloryczność benzyny a nie jego oktanowość . Gaz LPG ma liczbę oktanową około 104 , a auto pędzone gazem raczej nie jest mocniejsze . Gaz jest po prostu mniej kaloryczny , dlatego auta zużywają go więcej . Ale przez taką liczbę oktanową na gazie można ( przynajmniej teoretycznie :biggrin: ) jżdzić wolniej , na wysokim biegu . Bo oktany podnoszą odporność na spalanie stukowe...ale to inny temat . Tak na marginesie ...mój znajomy z Chorwacji zrobił na fj 1100 około 700 tys km. Wprawdzie z międzynaprawami bieżącymi - ale zawsze ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 ad 1. Albo nie zrozumiałem, albo mam inne (subiektywne) odczucia/doświadczenia: jeżdżąc na benzynie 98 oktanowej odnoszę wrażenie, że silnik jest bardziej "żwawy" a - tu już mniej subiektywnie - spalanie mniejsze. Czy to tylko moje odczucie? Ja w sumie jeżdżę na V-power Racing i szczerze mówiąc nie czułem żadnej różnicy między normalnym paliwem a V-power. Tak samo jak nie wierzę w żadne bzdury odnośnie, że V-power zwiększa moc i inne srututu. Bardziej zdecydowałem się z tego względu (może i to tylko chwyt reklamowy), że to paliwo chroni silnik i układ wtryskowy, czyści nagary i inne takie tam. Pocztyajcie sobie sami :icon_razz: http://www.shell.com/home/content/pl-pl/sh...i_23092004.html dodam jeszcze ze silniki w motocyklach sa mniej obciazone masa pojazdu, niema problemu zeby wpakowac silnik od moto do puszki tylko ze pozyje znacznie krucej...., co do piekielnie mocnych i trawlych silnikow w motocyklach :) porownaj trwalosc do samochodu, zrobisz na 150 konnym 1000ccm 300-400tys km? szczerze watpie :) Tutaj masz rację, troszkę przesadziłem i zapomniałem dodać, że troszkę niestety trzeba tą trwałość zminejszyć. Tak na marginesie ...mój znajomy z Chorwacji zrobił na fj 1100 około 700 tys km. Wprawdzie z międzynaprawami bieżącymi - ale zawsze ... Szacunek ;) Gdzieś w internecie można znaleźć CBR bodajże F4, która zrobiła ponad 100 tsyięcy, nadal była w wyśmienitym stanie :bigrazz: SAMOLOT - co do tej 954 to potwierdzona informacja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubus2905 Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 a ja sie zastanawiam czemu np do motocykli 1000 nie założą turbiny dalo by to sporo mocy i podniosło moment np teraz taki sredni 1000 ma cos pod 150 km a gdyby dac turbo automatycznie moc ok 200 nie mówiąc już o r1 1000rr itp tam mocy podeszła by ponad 200 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Hmmm, ktoś tu pisal o CBR 945 czy cosik. Tak, wielu ludzi zachwala ile to ich sprzety potrafią KM przebiegu wytrzymać do głównego remontu, kapitalki czy coś. Powiem, że nigdy nie widziałem nowych CBR tzn tak od około 1999 roku wzwyż, które miałyby taki przebieg. Mi się wydaje,że sekret nie lezy aż tak w wysileniu silnika, choć też oczywiscie, ale w tym, jakich materiałów uzyto przy konstrukcji silnika oraz w jaki sposób byś składany czy cosik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 turbo dziura :icon_mrgreen: trwalosc, poczytaj, jest kilka artykulow dlaczego nie stosuje sie turbo w motocyklach seryjnych, co do tych 200KM to cos za cos.... te moce z tak malych silnikow nie sa brane z powietrza... sprawnosc jest ograniczona, sa to koszty trwalosci, wymagane leprze materialy, "chytre" rozwiazania, saplanie duzych ilosci paliwa-silnik ma ograniczona sprawnosci a paliwo ograniczona kalorycznosc, zeby uzyskac wiecej mocy z malego silnika musi on spalic wiecej paliwa przez co jest bardziej obciazony i tak dalej i tak dalej :crossy: co do dawniejszych konstrukcji samochodow z silnikami od motocykli, inna inszosc.... to wtedy byla pol-drewniana buda i nic wiecej.... a teraz trzeba ruszyc klime, poduszki, strefy zgniotu, wzmocnieni w dzwiach i niewiem co jeszcze :lalag: Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 a ja sie zastanawiam czemu np do motocykli 1000 nie założą turbiny dalo by to sporo mocy i podniosło moment np teraz taki sredni 1000 ma cos pod 150 km a gdyby dac turbo automatycznie moc ok 200 nie mówiąc już o r1 1000rr itp tam mocy podeszła by ponad 200 km My tu gadu gadu o kosztach produkcji silników a Ty wyskakujesz z dokładaniem turbo do motocykli :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeh750 Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 turbo dziura ;) trwalosc, poczytaj, jest kilka artykulow dlaczego nie stosuje sie turbo w motocyklach seryjnych, co do tych 200KM to cos za cos.... te moce z tak malych silnikow nie sa brane z powietrza... sprawnosc jest ograniczona, sa to koszty trwalosci, wymagane leprze materialy, "chytre" rozwiazania, saplanie duzych ilosci paliwa-silnik ma ograniczona sprawnosci a paliwo ograniczona kalorycznosc, zeby uzyskac wiecej mocy z malego silnika musi on spalic wiecej paliwa przez co jest bardziej obciazony i tak dalej i tak dalej :icon_question: co do dawniejszych konstrukcji samochodow z silnikami od motocykli, inna inszosc.... to wtedy byla pol-drewniana buda i nic wiecej.... a teraz trzeba ruszyc klime, poduszki, strefy zgniotu, wzmocnieni w dzwiach i niewiem co jeszcze :icon_question: A próbowałeś kiedyś wgnieść karoserię MIKRUSA? Toż to było w porównaniu ,dajmy na to z TICO czy MATIZEM bardzo pancerne autko , przez co nie było wcale takie lekkie jak na swoją wielkość. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deebo Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 ale Wy tu głupot wypisaliście , tragedia najlepiej jakby ktoś usunął ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 ale Wy tu głupot wypisaliście , tragedia najlepiej jakby ktoś usunął ten tematA ten post jest mądry i konstruktywny i dużo wnosi do tematu, tak? to zamiast tak pisać, napisz gdzie są głupoty i dlaczego. Albo nic nie pisz. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.