szteki Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Witam. Mam problem z corsą a mianowicie gaśnie gdy dojeżdzam do skrzyżowania, obroty spadają jej poniżej 500 i gaśnie :icon_evil: . Kolejnym złym objawem jest zapalanie kontrolki awaryjnej pracy silnika gdy np. przy 90km/h puszcze gaz :evil: . Gdy dałem do "mechanika", podłączył do komputera, to wykazało przepływomierz ( ale jakiś rok temu wymieniem przepływomierz fakt że nie na oryginalny, ale na nowy bosha ) ,mechanik wymienił go na swojego i to samo :icon_eek: . Czytałem na necie, że to może być jakiś mechanizm biegu jałowego (czy kroczkowy), ale gdy to powiedziałem mechanikowi to stwierdził, że sie przechwalam :banghead: . Jestem laikiem, ale wydaje mi sie, że za to wszystko odpowiada coś co utrzymuje obroty silnika na stałym poziomie tych 900 i nie daje im spaść poniżej co powoduje to całe gaśnięcie... ale co to jest???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybson13 Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 tak to jak najbardziej moze byc silnik krokowy bo to on odpowiada za utrzymanie wolnych obrotow, wykrec go i wyczysc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.A.C.E.K Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 a gdziez to siedzi, bo mam to samo w zafirze...?Ja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szteki Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Właśnie wracam z garażu...w akcie niemocy postanowiłem wyczyścić przepustnice ... po zaciągnięciu kilku informacji na necie... odkręceniu kilku śrubek i zdjęciu kilku kabli i węży... ujrzałem czarną, osmoloną i oblepioną przepustnice :icon_mrgreen: . Wyczyściłem, poskładałem i jak ręką odjął :notworthy: Dobrze, że nie słuchałem mechanika który doradzał kupno przepływomierza bo tak mu komputer pokazuje :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
88kamyczek Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 a gdziez to siedzi, bo mam to samo w zafirze...?Ja. Pytasz gdzie to jest. Nie odpowiem Ci gdzie dokładnie ale mogę nakierować.Szukaj w okolicy przepustnicy. Może być na przepustnicy, może być przed, może być za. Zasada jest taka że krokowy wyłapuje powietrze przed zamkniętą przepustnicą i przekazuje je za przepustnice wprost do kolektora dolotowego. PSMam nadzieje że mówimy tylko o zasilaniu Benzyną :] Właśnie wracam z garażu...w akcie niemocy postanowiłem wyczyścić przepustnice ... po zaciągnięciu kilku informacji na necie... odkręceniu kilku śrubek i zdjęciu kilku kabli i węży... ujrzałem czarną, osmoloną i oblepioną przepustnice :banghead: . Wyczyściłem, poskładałem i jak ręką odjął :biggrin: Dobrze, że nie słuchałem mechanika który doradzał kupno przepływomierza bo tak mu komputer pokazuje :buttrock: Przepływomierz nie odpowiada za żadne utrzymanie wolnych obrotów :] Objawem uszkodzonego przepływomierza jest wysokie spalanie :wink: komputer przechodzi na tryb awaryjny i w niektórych autach obroty utrzymują się na poziomie 1100obr/m tak jakby na ssaniu ciągle chodził.szteki dobrze zrobiłeś że to przeczyściłeś przepustnice ale to tylko wierzchołek góry :cool: Co ci radze to radze znaleźć silniczek krokowy, wyjąć go, przeczyścić WD40, przedmuchać sprężonym powietrzem i ponownie przelać WD40. Zapewni Ci to dodatkowe kilometry i święty spokój... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szteki Opublikowano 3 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Dzięki za rade, jak bedę miał chwile czasu to wezme sie za ten silniczek krokowy!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmi Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Pierwsze pytanie czym autko jest zasilane?Przepustnicę trzeba czyścić co jakiś czas (50tkkm?), z tym, że potem ona musi się zaadaptować, robi się to mniej więcej tak: odpalamy auto, czekamy, aż dwa razy się odpali wiatrak na chłodnicy, nie wolno dotykać wtedy gazu, gasimy auto i idziemy pojeździć. Kiedyś o tym nie wiedziałem i miałem potem przez wiele setek km problemy z obrotami. Jeśli LPG to możliwe problemy z parownikiem jak ma nabite ze 100 tys. km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.A.C.E.K Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Pytasz gdzie to jest. Nie odpowiem Ci gdzie dokładnie ale mogę nakierować.Szukaj w okolicy przepustnicy. Może być na przepustnicy, może być przed, może być za. Zasada jest taka że krokowy wyłapuje powietrze przed zamkniętą przepustnicą i przekazuje je za przepustnice wprost do kolektora dolotowego. PSMam nadzieje że mówimy tylko o zasilaniu Benzyną :] Nie, no benzyna tylko. Postarm się wygrzebać w serwisówce.Dzięki, pogrzebię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.A.C.E.K Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 Wystraczyło czyszczenie przepustnic. Po tym jak ręką odjął...Z rozpędu wyczyściłem jeszcze w passacie tescia, miał dokłądnie to samo.Ja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 oddaj do dobrego mechanika;] Uszkodzony silnik krokowy nie przejawia sie gaśnieciem auta tylko mocnym falowaniem obrotów;] Tu zaczoł bym sprawdzac sonde lambda;] Gdyt zapala sie lampka ChE to znaczy ze bład powtórzył sie przynajmniej 2 razy. Pozatym Jesli masz gaz to błąd sondy i przepływomierza bedzie cały czas sie wyswietlał tyle tylko ze nie spowoduje zapalenia lampki, juz nie tak wiele pamietam z mechatroniki w kazdym razie komputerem to mozesz sobie zbadać temperature powietrza dokładne i zetelne badanie to oscyloskop+ omomierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kogut Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 Z jakiej racji błąd sondy ma występować cały czas skoro sonda na gazie pracuje tak samo jak na benzynie i jest tylko pociągnięty sygnał do sterownika gazu(nie dotyczy sytuacji kiedy coś się faktycznie dzieje ze spalinami).Przepływomierz nie ma tu całkiem nic do rzeczy tak samo mierzy masę powietrza na każdym z paliw.Jedyny błąd stały to błąd wtryskiwacza-y jeśli nie ma emulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 13 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 Bład sondy bedzie zawsze bo spaliny maja inny skład i sonda zgłupieje. To samo z przepływomierzem, sygnał z niego też jest emulowany, przecież mieszanka ma inny współczynik składu dlatego sterownik bezynowy zgłupieje. Emulator to bardzo głupiutkie urzadzenie cieżko z niego cokolwiek dobrze odczytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzik Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Z rozpędu wyczyściłem jeszcze w passacie tescia, miał dokłądnie to samo.no to zapunktowales :) mi czasem gasnie jak gwaltownie hamuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.A.C.E.K Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 no to nieco zmieniam wątek... Mam to samo w dieslu kumpla. Jak zimny, to wiosłuje obrotami, czasami gaśnie... Mamy jakiś pomysł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
88kamyczek Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Powiedz mi coś więcej. Jakie auto z jakiego roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.