Skocz do zawartości

Gaśnie na wolnych obrotach


szteki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z corsą a mianowicie gaśnie gdy dojeżdzam do skrzyżowania, obroty spadają jej poniżej 500 i gaśnie :icon_evil: . Kolejnym złym objawem jest zapalanie kontrolki awaryjnej pracy silnika gdy np. przy 90km/h puszcze gaz :evil: . Gdy dałem do "mechanika", podłączył do komputera, to wykazało przepływomierz ( ale jakiś rok temu wymieniem przepływomierz fakt że nie na oryginalny, ale na nowy bosha ) ,mechanik wymienił go na swojego i to samo :icon_eek: . Czytałem na necie, że to może być jakiś mechanizm biegu jałowego (czy kroczkowy), ale gdy to powiedziałem mechanikowi to stwierdził, że sie przechwalam :banghead: .

Jestem laikiem, ale wydaje mi sie, że za to wszystko odpowiada coś co utrzymuje obroty silnika na stałym poziomie tych 900 i nie daje im spaść poniżej co powoduje to całe gaśnięcie... ale co to jest????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wracam z garażu...w akcie niemocy postanowiłem wyczyścić przepustnice ... po zaciągnięciu kilku informacji na necie... odkręceniu kilku śrubek i zdjęciu kilku kabli i węży... ujrzałem czarną, osmoloną i oblepioną przepustnice :icon_mrgreen: .

Wyczyściłem, poskładałem i jak ręką odjął :notworthy:

Dobrze, że nie słuchałem mechanika który doradzał kupno przepływomierza bo tak mu komputer pokazuje :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdziez to siedzi, bo mam to samo w zafirze...?

Ja.

 

Pytasz gdzie to jest. Nie odpowiem Ci gdzie dokładnie ale mogę nakierować.

Szukaj w okolicy przepustnicy. Może być na przepustnicy, może być przed, może być za. Zasada jest taka że krokowy wyłapuje powietrze przed zamkniętą przepustnicą i przekazuje je za przepustnice wprost do kolektora dolotowego.

 

PS

Mam nadzieje że mówimy tylko o zasilaniu Benzyną :]

 

 

Właśnie wracam z garażu...w akcie niemocy postanowiłem wyczyścić przepustnice ... po zaciągnięciu kilku informacji na necie... odkręceniu kilku śrubek i zdjęciu kilku kabli i węży... ujrzałem czarną, osmoloną i oblepioną przepustnice :banghead: .

Wyczyściłem, poskładałem i jak ręką odjął :biggrin:

Dobrze, że nie słuchałem mechanika który doradzał kupno przepływomierza bo tak mu komputer pokazuje :buttrock:

 

Przepływomierz nie odpowiada za żadne utrzymanie wolnych obrotów :]

Objawem uszkodzonego przepływomierza jest wysokie spalanie :wink: komputer przechodzi na tryb awaryjny i w niektórych autach obroty utrzymują się na poziomie 1100obr/m tak jakby na ssaniu ciągle chodził.

szteki dobrze zrobiłeś że to przeczyściłeś przepustnice ale to tylko wierzchołek góry :cool:

Co ci radze to radze znaleźć silniczek krokowy, wyjąć go, przeczyścić WD40, przedmuchać sprężonym powietrzem i ponownie przelać WD40. Zapewni Ci to dodatkowe kilometry i święty spokój...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze pytanie czym autko jest zasilane?

Przepustnicę trzeba czyścić co jakiś czas (50tkkm?), z tym, że potem ona musi się zaadaptować, robi się to mniej więcej tak: odpalamy auto, czekamy, aż dwa razy się odpali wiatrak na chłodnicy, nie wolno dotykać wtedy gazu, gasimy auto i idziemy pojeździć. Kiedyś o tym nie wiedziałem i miałem potem przez wiele setek km problemy z obrotami.

 

Jeśli LPG to możliwe problemy z parownikiem jak ma nabite ze 100 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz gdzie to jest. Nie odpowiem Ci gdzie dokładnie ale mogę nakierować.

Szukaj w okolicy przepustnicy. Może być na przepustnicy, może być przed, może być za. Zasada jest taka że krokowy wyłapuje powietrze przed zamkniętą przepustnicą i przekazuje je za przepustnice wprost do kolektora dolotowego.

 

PS

Mam nadzieje że mówimy tylko o zasilaniu Benzyną :]

 

Nie, no benzyna tylko. Postarm się wygrzebać w serwisówce.

Dzięki, pogrzebię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oddaj do dobrego mechanika;] Uszkodzony silnik krokowy nie przejawia sie gaśnieciem auta tylko mocnym falowaniem obrotów;]

 

Tu zaczoł bym sprawdzac sonde lambda;] Gdyt zapala sie lampka ChE to znaczy ze bład powtórzył sie przynajmniej 2 razy. Pozatym Jesli masz gaz to błąd sondy i przepływomierza bedzie cały czas sie wyswietlał tyle tylko ze nie spowoduje zapalenia lampki, juz nie tak wiele pamietam z mechatroniki w kazdym razie komputerem to mozesz sobie zbadać temperature powietrza dokładne i zetelne badanie to oscyloskop+ omomierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jakiej racji błąd sondy ma występować cały czas skoro sonda na gazie pracuje tak samo jak na benzynie i jest tylko pociągnięty sygnał do sterownika gazu(nie dotyczy sytuacji kiedy coś się faktycznie dzieje ze spalinami).Przepływomierz nie ma tu całkiem nic do rzeczy tak samo mierzy masę powietrza na każdym z paliw.Jedyny błąd stały to błąd wtryskiwacza-y jeśli nie ma emulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bład sondy bedzie zawsze bo spaliny maja inny skład i sonda zgłupieje. To samo z przepływomierzem, sygnał z niego też jest emulowany, przecież mieszanka ma inny współczynik składu dlatego sterownik bezynowy zgłupieje. Emulator to bardzo głupiutkie urzadzenie cieżko z niego cokolwiek dobrze odczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...