Skocz do zawartości

Harley - Porady techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

A po to ze w mojej malej miescinie nie mozna dostac od reki oleju HD, a jak ktos mi sciagnie raz to w razie czego na dolewke znowu bede mial problem na szybko (stary, zeliwny silnik na pewno bedzie "bral" olej), dlatego zastanawiam sie czy moglby byc jakis olej 4t znanej marki

 

A no mam podobną sytuację, chociaż mieszkam w dużym mieści eto jednak sklepu HD nie ma. A tak na oko to inny olej też będzie OK, jakiś o dużej gęstości zbliżonej do zalecanego oleju. Myślę że od silników diesla oleje są wporzo do HD ze względu na wyższa temperaturę pracy.

 

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe ile jeszcze będzie postów o oleju? Pisałem jakie oleje jakiej klasy lepkości i jakości można lać (samochodowe) do klasycznych silników Halreya. Jak ktoś nie chce sobie życia utrudniać kombinacjami (i oszczędnościami 20 zł na wymianie :icon_mrgreen: ) to może kupić olej np.: LIQUI MOLY SAE50 (na lato) jedyne 120 zł 5l lub wielosezonowy syntetyk Motul 20W50 za 180 zł 4l albo nieco taniej semisyntetyk15W50 tej samej firmy (co prawda nie ma napisane, ze spełnia normy Harleya ale chyba jest ok) kostzuje tylko 110 zł 4l. Do tego dobry filterek oleju np.: K&N za 60 zł i po sprawie. Na cholerę kombinować z olejami które nie wiadomo jak się sprawdzą (np Rev - tech produkty tej marki mają słabą opinię), trudno e dostać (jak np.: mobil V twin czy Amsoil)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja właśnie się skusiłem na oliwkę RevTech`a w zeszłym roku i coś mi się nie podobał ten olej bo rzadkie siury z niego są chociaż co do pracy silnika to nie wiem, nie mam punktu odniesienia względem innych olejów. Bynajmniej w tym sezonie wleję coś bardziej wspólnego z zaleceniami HD.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no mam podobną sytuację, chociaż mieszkam w dużym mieści eto jednak sklepu HD nie ma.

 

 

No masz rzut beretem do Inowrocławia do Motor Brosu akurat żeby sie przewietrzyć, tam raczej nie powinno być problemu. U mnie też nie ma sklepu,serwisu HD ale dużych problemów nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa...no tak. Motor Bros.Kolega Renata coś rzadko wita na forum ostatnio. Ale do Ina mam daleko, ze 50km

albo lepiej. Nie lubię jeździć tak daleko. :biggrin: :icon_eek: Chyba będę musiał się tam wybrać kiedyś.

 

 

Tak przy okazji - znalazłem świetny artykuł nt. mojego problemu z olejem. Już wiem co i jak i jest git. Teraz tylko poczekać do lata aż będzie ciepło co bym mógł grzebać w garażu. :buttrock:

 

http://www.bikernet.com/garage/PageViewer.asp?PageID=363

 

 

A tu podobny artykuł tylko że zabawniej opisany. :biggrin:

http://www.harley-heaven.com/forum/viewtopic.php?t=150

 

Po kilku lekturach w necie dowiedziałem się też że gęstość oleju ma wpływ na ten przecieki do miski olejowej. Gość pisze że tylko na oleju gradacji 60W nie ciekło a na każdym innym wyciek się powtarzał nawet po krótszym postoju.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale nie na tym ten cały interes polega wiesz jak gościowi zawór puszczał to dojdzie do wniosku że po co robic zawór może tak by na czymś jeszcze gęściejszym(może smar doda do oleju????)posmigać i bedzie dopiero git. Zawór ma trzymać na normalnym oleju i nie tylko w końcu zawór to zawór i take jego zadanie. Tak poważnie sprezentujesz sobie taki zestaw do naprawy? czy innym sposobem, mozliwosci jest zawsze kilka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Ja wolałbym mieć sprawny zawór na każdym oleju bo to jest właściwa droga naprawy a gęściejszy kisiel to mogę wlać doraźnie na trasie jeśli jest potrzeba prowizorycznej naprawy.

 

A co do zestawu to nie wiem jeszcze - chyba najpierw zajrzę do tej pompy i ocenię stan gniazda a chociażby samą kulkę i sprężynę narazie. Myślę że narzędzie do docierania tego gniazda zrobię samemu z pomocą znajomego spawacza bo to nie sztuka spawnąć kulkę do pręta i pokręcić nią na paście do zaworów. :biggrin: Przestudiowałem serwisówkę odnośnie demontażu i naprawy pompy i jest luzik z tym. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom. Właśnie znalazłem go na allegro ale kplt. naprawczy do pompy ma dla późniejszych roczników. Wysłałem zapytanie co i jak, przy okazji linkę gazu bym wziął bo wisi na kilku włoskach. A linka od sprzęgła zakleiła się trochę z powodu postoju i teraz mam naprawdę fizyczne sprzęgło w HD. :biggrin: Jak będzie taka pogoda na weekend (albo lepsza :biggrin: ) to jutro może uda mi się wyskoczyć na przegląd techniczny a przy okazji depnę się wokół Bydgoszczy. :biggrin: :buttrock:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpowiedzcie mi w temacie ...

jestem właśnie po przejażdżce i lekko zaniepokoił mnie fakt:

wyjechałem na trasę i przeciągnąłem motocykl do jakiś 100mil/h, zapaliła mi się żółta kontrolka "sprawdź silnik". zatrzymałem się i pierwsze co zrobiłem - sprawdziłem olej i "osz kurwisko" spieniony jak szampon. nie jestem mistrzem świata mechaniki, ale olej pienić się nie powinien.

podpowiedzcie mi "o co cho"?

pozdro

hary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpowiedzcie mi w temacie ...

jestem właśnie po przejażdżce i lekko zaniepokoił mnie fakt:

wyjechałem na trasę i przeciągnąłem motocykl do jakiś 100mil/h, zapaliła mi się żółta kontrolka "sprawdź silnik". zatrzymałem się i pierwsze co zrobiłem - sprawdziłem olej i "osz kurwisko" spieniony jak szampon. nie jestem mistrzem świata mechaniki, ale olej pienić się nie powinien.

podpowiedzcie mi "o co cho"?

pozdro

hary

 

Jak by coś było nie tak z olejem to zapaliłaby się raczej kontrolka czerwona od ciśnienia oleju. Żółta to raczej jakiś defekt jakiegoś czujnika (lub elementu sprawdzanego przez czujnik). Sprawdź połączenia kolektor ssący filtr, wydechy, kostki na czujnikach itp. A olej jest nowy czy jeździsz na starym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej jest jeszcze z ameryki, zakupiłem castrola - jeszcze nie dojechał.

ale, tak czy inaczej pieniący się olej, nawet jeśli stary (chociaż moto ma 3500mil) - nie ma takiej opcji. najwidoczniej "coś" w nim pływa.

a co kontrolki - to rzeczywiście łączenie filtra z kolektorem mam trochę kombinowane - może to ... idę sprawdzić.

dzięki Pompka :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie poszukuję serwisówki na PW do Heritage, chodzi mi głównie o pare stron podstawowej obsługi, takich jak,wymiana oleju, naciągi paska,łancucha, regulacje,.Pzdr

 

olej jest jeszcze z ameryki, zakupiłem castrola - jeszcze nie dojechał.

ale, tak czy inaczej pieniący się olej, nawet jeśli stary (chociaż moto ma 3500mil) - nie ma takiej opcji. najwidoczniej "coś" w nim pływa.

Jezdziłeś nim jesienią?Czy dopiero teraz go odpalileś po zakupie w stanach?Dolewałeś jakis inny olej dla uzupełnienia stanu?.I jeszcze jedno czy masz odme w swoim HD? Lekki białawy nalot na bagnecie może byc powodem tego ze motocykl był długo nie uzywany i stał w wilgotnym pomieszczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpalełem jesienią (zaraz po zakupie), jeździłem dopiero teraz. nic nie uzupełniałem, olej był raz zlany, musiałem wyciągnąć miskę. co do odmy, to jeszcze się nie dokopałem. co do nalotu, to tak, występuje - ale co to ma wspólnego z pienieniem się oleju?

i jeszcze zapytam - chciłbym zmienieć sprężyny przód na progresywne w zasadzie to chodzi mi przede wszystkim o obniżenie przodu - co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed wszystkimi kombinacjami zalałbym świeżej oliwy HD i sprawdził czy pojawia się "pianka na dwa palce" - podejrzewaw, ze nie... czy coś mogło być w oleju ... hm... raczej tylko wilgoć/skropliny (może pojawiać się przy dłuższym postoju i krótkich odpalaniach - ale to chyba wiesz)

jeżeli będziesz coś kombinował zamim zalejesz świeżego oleju to wg rad Pompki - nie ma czerwonego światełka - nie ma paniki ;)

 

c.d. obniżania - to wg mnie tylko tył. Moto z 21' z przodu stworzone jest do długiego przodu i ape hangera...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...