Skocz do zawartości

Honda CBF 500 a CBF 600, ktory na pierwszy motor bardziej byc powinien


Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś tu pisał żę 600-tka dłużej posłuży niż 500.Miałem CB500 (nie jest to tylko moja opinia) to model nie do zajechania.Nawet dla debila który będzie rył nim pole. Druga rzecz to jeśli chodzi o spalanie.Mój koleś miał Suzi o pojemności 1000ccm i żałował że nie kupił czegoś mniejszego i oszczędniejszego bo jeździł tylko po mieście do pracy.Co innego jak masz ruszyć w Polske czy nawet dalej wtedy moc jest przydatna,ale 500-ka na zloty wystarcza.Przede wszystkim musisz odpowiedzieć sobie do czego ci motocykl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

- ABS z CBS bardzo przydatny (CBS to układ, który nawet jak zahamujesz tylko ręcznym to i tak rozłoży Ci siłę hamowania na przód i tył, co mi jako początkującemu ze trzy razy tyłek uratowało)

 

Nie odbierz tego jako atak, ale:

 

"Użycie dźwigni przedniego hamulca skutkuje zadziałaniem przedniego hamulca. Użycie pedału tylnego hamulca skutkuje zadziałaniem przedniego i tylnego hamulca" - cytat z oryginalnej, polskiej instrukcji Hondy CBF 600N, strona 76.

 

To jak to jest z tym CBS? Kto się pomylił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no dobra zle sie wyrazilem, nie na lezy do wagi piorkowej :D

 

szkoda ze praktycznie na kazdym forum jest tak nie wiele o tym modelu, naprawde te prawie 80koni pod siedzeniem da sie spokojnie prowadzic, ale jak sie przycisnie to doslownie leci, takie pierwsze moje wrazenia chocizby :)

 

po za tym ma male pytanie do posiadaczy badz bylych posiadaczy CBF 600, w moim z 2005roku na luznym biegu slychac jakies "tyrkotanie", grzechotanie nie wiem sam jak to okreslic, ale te dzwieki sa tylko na luzie, gdy tylko dam chociazby jedynke od razu ucichaja, czytalem na innym forum ze ten motor tak ma i nie ma sie czym martwic, ale czy ktorys z posiadaczy cos takiego doswiadczyl u siebie?

 

jak by co dzieki z gory za odpowiedz!

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odbierz tego jako atak, ale:

 

"Użycie dźwigni przedniego hamulca skutkuje zadziałaniem przedniego hamulca. Użycie pedału tylnego hamulca skutkuje zadziałaniem przedniego i tylnego hamulca" - cytat z oryginalnej, polskiej instrukcji Hondy CBF 600N, strona 76.

 

To jak to jest z tym CBS? Kto się pomylił?

 

 

Kurde, nie wiem - zgłupiałem powiem szczerze... Ale jak gikserowi daję po przednich heblach to czuję, że tylko przód hamuje, a w cebeefce takich wrażeń nie mam i byłem święcie przekonany (do przeczytania Twojego posta), że rozkład siły hamowania dotyczy na pewno hamulca głównego (tj. jak mi się zdaję ręcznego). No bo instynktownie jak się robi ciepło to który hebel ciśniemy - no ja przynajmniej walę po ręcznym... Nie kłócę się z instrukcją (wiedzą lepiej co skonstruowali :wink: ) ale rozkładanie siły na dwa hamulce tylko w przypadku użycia tylnego znacznie ograniczałoby zastosowanie CBSu...

Użytkownicy CBSu wypowiedzcie się proszę. Jeśli jest inaczej niż myślałem tzn., że przekonanie działa cuda :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja tez sie przymierzam do 1 moto na ulice:)

do tej pory mialem okazje jejzdzic na yamaszce i suzie (mowie o odpowiednikach CBF)

ostatnio kolega dal mi sie przejechac na swojej '07 CBF600S i wrazenie kozackie.

przypadla mi do gustu bo w przeciwienstwie do crossa na ulicy latwo sie zabic i troche sie tego obawiam:)

ucieszylo mnie, że oddaje moc lagodnie jak LC4 w endurakach (tak mi sie kojazy) a po prekosciomierzu zauwazylem ze mulem wcale nie jest :crossy: . niestety wersja bez abeesa wiec nie wypowiem sie o jego dzialaniu :/

mi osobiscie bardzo przypadla do gustu i w marcu chce ja widziec w garazu :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko jak juz sie decydujesz to wes wersje Naked, przynajmniej nie bedzie kusic;) , a do tego moim zdaniem wersja N jest ladniejsza :P

 

nie ale powaznie, jestem bardzo zadowolony z mojego wyboru, naprawde wszystkim bede polecal ta honde jesli mowimy do 600 pojemnosci

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o, skoro ktoś już nawiązał do masy, a dyskusja nie wygasła to chciałbym się zapytać ile macie wbitej masy własnej CBF 600? Moja '04 na wg bikez.com powinna mieć 191kg na sucho... Ale mechanik na przeglądzie rejestracyjnym wyczytał z tłumaczenia, że moto ma 297kg :D sam nie wiem która wartość jest poprawna bo moto wydaje mi się ciężkie (poprzednie ważyło 130kg więc może to ta różnica :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o, skoro ktoś już nawiązał do masy, a dyskusja nie wygasła to chciałbym się zapytać ile macie wbitej masy własnej CBF 600? Moja '04 na wg bikez.com powinna mieć 191kg na sucho... Ale mechanik na przeglądzie rejestracyjnym wyczytał z tłumaczenia, że moto ma 297kg :D sam nie wiem która wartość jest poprawna bo moto wydaje mi się ciężkie (poprzednie ważyło 130kg więc może to ta różnica :P )

 

bikez.com to nie wyrocznia! To zwykły portal tworzony przez internautów i sama się wiele razy nie mogłam nadziwić jakie błędy tam się trafiają. Chociaż orientacyjnie, nie powiem jest bardzo przydatny. Polecam jeszcze stronę http://www.motorbikes.be/en/compare.aspx Można na niej porównać dwa wybrane motocykle. Oczywiście też należy to traktować z przymrużeniem oka, bo to sami internauci wprowadzają te dane, ale... przydaje się.

 

Natomiast poradźcie! Jak to jest z tą wysokością siedzenia? Jako nie za wysoka kobitka zwracam uwagę na takie rzeczy i zdziwiłam się kiedy wsiadłam dziś na CBF600 N rocznik 2004 lub 2005 i pełną stopą opierałam się na ziemi, wzięłam miarkę, zmierzyłam a tam 75cm. Patrzę na bikez.com a tam podają 785mm (naniższe możliwe). O ile wiem tamto moto nie było obniżane ani kanapa nie była wymieniana. A u was (posiadaczy CBF 600) jak wysoko są siedziska? Mierzył ktoś?

A co do wagi to powiem tyle - jak jechałam na BMW F650 GS to był tak ciężki, że nie mogłam przetoczyć do tyłu, a dzisiaj na Hondzi cbf 600 bez wysiłku byłam w stanie nią manewrować - wersja bez ABS, więc pewnie trochę lżejsza, ale i tak.

 

I jeszcze pytanie do Warszawiaków - kupował ktoś z was w Bosmotorze przy Łopuszańskiej? Warto?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...