przeswit Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Pytania jak w opisie.Chcę wymienic łozysko w CBR 600F PC 19 `88. Pytanie brzmi:Gdzie kupic łożyska (łożyska kół)? Czy jest np. 5 rodzjaów łożysk, czy tyle ile modeli motocykli?Serdecznie pzodrawiam i licze na pomoc :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Pytania jak w opisie.Chcę wymienic łozysko w CBR 600F PC 19 `88. Pytanie brzmi:Gdzie kupic łożyska (łożyska kół)? Czy jest np. 5 rodzjaów łożysk, czy tyle ile modeli motocykli?Serdecznie pzodrawiam i licze na pomoc :) Rozmiarów może być najwyżej kilka, zależnie od klasy i typu moto, widzimisię producenta itp. Zdejmij koło i zmierz łożysko bez wyciągania go i leć do sklep. Kilka minut roboty i masz pewność czego szukasz. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toper-utl Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Łożysk są w w znacznej większosci przypadków znormalizowane. Niestandardowe wymiary łozysk można spotkać - co też nie jest regułą - np. w silnikach, jednak w przypadku łożysk w kołach raczej nie powinno być problemu. Jesli nie znasz symbolu łozyska masz dwa wyjścia :: 1.Dowiedzieć się w serwisie lub od kogoś kto juz wymieniał o jego symbol (ewentualnie zerknąc do manuala- może bedzie tam podany symbol) 2. Wyjąć stare i samemu zmierzyć - licza sie trzy wymiary - wewnętrzny , zewnętrzny i szerokość , na tej podstawie bez problemu dobierzesz sobie łożysko w sklepie z częściami maszyn, motoryzacyjnym itp. Nie wiem jak w twoim modelu ale obstawiam iż będzie to łożysko 6203.Kupując łożysko zwróc uwagę zeby było z powiększonym luzem - oznaczenie C3 , i oczywiście musi być uszczelnione - według mnie najlepiej uszczelnieniem gumowym - oznaczenie RS - bardziej odporne na pył i kurz . Co do producenta to fabrycznie jest KOYO - może byc cięzko dostać bo to orginalne japońskie - do zdobycie pewnie w ASO lub u jakiegoś konkretnego dostawcy części motoryzacyjnych - oczywiście wysoka cena. Znacznie łatwiej bedzie tarfić na FAG , SKF.Osobiście wybrał bym FAG - jest to niemiecka marka - lider jeśli chodzi o łożyska kulkowe - nie robiłem nigdy testów, ale obstawiam iż może być nawet lepsze od KOYO. Pełne oznaczenie FAG-a bedziesz miał następujące:: 6203 2RSRC3 - uszczelnienie gumowe , lub 6203 2ZRC3 - uszczelnienie metalowe. Co do ceny , to w detalu za sztuke nie powinienieś zapłaćić więcej niż 22 zł , jesli ktoś bedzie chciał więcej to znaczy ze troszke chce z ciebie zedrzeć.Wymień też simmeringi chroniące przed dostępem brudu. !!!!Ważne !!!!!Nie kupuj żadnego chinola bo po paru kilometrach się rozpadnie i robota od nowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Pytania jak w opisie.Chcę wymienic łozysko w CBR 600F PC 19 `88. Pytanie brzmi:Gdzie kupic łożyska (łożyska kół)? Czy jest np. 5 rodzjaów łożysk, czy tyle ile modeli motocykli?Serdecznie pzodrawiam i licze na pomoc :bigrazz: Jeżeli sam chcesz wymienić łożyska w kołach swojego motocykla to na wstępie czeka Cię spory wydatek na spec. ściągacz do łożysk kół Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Tak jak kolega Toper-utl zauwazyl lozyska uzywane w kolach sa znormalizowane. Przy odrobinie szczescia stare beda mialy czytelne oznaczenia ,jezeli nie to mozna je zmierzyc,tzn srednica zawnetrzna,wewnatrzna i szerokosc.Aczkolwiek z pomiarem szerokosci zamontowanego lozyska jest troche trudno. Sciagacz jest przydatny,aczkolwiek nie niezbedny,mozna sobie poradzic bez niego.Duzy plaski srubowkret i mlotek wystarcza plus troche oleju w glowie.Tulejka dystansowa w kole ma wystarczajaca ilosc luzu zeby ja przesunac troche na bok i odslonic lozysko.Lozyska i tak w tym przypadku bedo wymienione,nie ma co sie martwic o ich uszkodzenie przy wybijaniu srubowkretem.. Wrzuc nowe lozyska na noc do zamrazalnika,do wstepnego wprowadzenie nowych lozysk w kolo mozesz uzyc stare,patent polega na tym zeby sile wywrzec na bieznie zewnetrzna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przeswit Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2008 dzeki za info, ostatni post z lodówka szczególnie mi się spodobał i tak też zrobie :) Byc moze powinienem założy nowy watek, ale zapytam już tutaj :)Czy podobnie jest z uszczelkami na tłoczkach hamulców? chodzi mi o te oringi. Na mój prosty rozum, to to powinno zalezec od producenta zaciskow i powinno tego by tylko kilka modeli, ale pytanie do tych co wiedzą :) Jak jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Uszczelki do hamulców kupujesz jako zestawy do danego moto/rocznika przeważnie. Ja kupuję akurat w znajomym serwisie - podaję tylko średnicę tłoczka i mam uszczelki, niekoniecznie całe komplety lecz na sztuki, zależnie które mi trzeba i jaki mam kaprys. :) Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.