Skocz do zawartości

Co sądzicie o Goldwingach? ( Honda GL 1100 / 1200 / 1500 / 1800 )


Rekomendowane odpowiedzi

Tak czytam te wasze posty w tym temacie i ręce opadają.Wypowiadają sie ludzie którzy na GL-u niesiedzieli i nigdy nieprowadzili.Faktem jest tylko to,że jest ciężki.Mój wazy 390 kg.i naprawdę prowadzi się go lekko i zwinnie nawet między pojazdami.Komfort jazdy na trasie...bez komentarza.Na pierwsze moto,chyba drogi w części przy ewentualnej wywrotce.Poza tym jak najbardziej.Jeździłem wieloma motocyklami,a jeżdżę 20 lat i tak wyważonego przy tej masie pojazdu,drugiego nieznam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem dzis obejzec sobie GL 1100. Jesli chodzi o model to wydaje mi sie ze to cos co mi bedzie odpowiadalo. fakt ciezki. Duzy ale nie tak duzy jak by sie wydawalo. Srodek ciezkosci OK. Dokladnie mam na mysli ten motocykl ...

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M595506

 

 

Jak na moje to gosc lekko przesadzil z tym "stan bardzo dobry". Wydechy pordzewiale co juz na zdjeciach bylo widac. Owiewka klejona prymitywnie i spieprzona. Lusterka trzymaja sie na slowo honoru. Interkom odlaczony. Silnik ma lekkie wycieki z lewej strony (minimalne pocenie), z prawej strony pod cylindrem bardzo wilgotny.

To wszystko da sie przezyc i zrobic przy odrobinie czasu i pieniedzy ale ...

 

Przyszlo do odpalenia. Pierwsze przycisniecie przycisku startera, bendix wysprzeglil odrazu i slychac bylo jakis dzwiek kojazacy sie z dzwiekiem lancucha udezajacego o jakis element. Stawiam na lancuch rozrusznika.

 

Nastepna proba odpalenia, tym razem bendix niewysprzeglil, silnik zrobil jeden moze 2 obroty i odpalil. Na poczatku pracowal nierowno, a z tyl powstala dosc spora zaslona dymna z lewego wydechu. Po chwili pracy lewy przestal dymic, zaczal dymic prawy... po 5 min dymienie calkiem ustalo. Motocykl sprawia wrazenie jakby dlugo go nikt nieruszal, moze tez nieodpalal ? pewnosci niema.

 

Zaraz po odpaleniu cos bardzo mocno zaczelo stukac w silniku - po 1-2 sec przestalo. Zaciekawiony dziwnym odglosem zaczalem nasluchiwac. Z prawej strony od czasu do czasu przy mnewrach manetka gazu sluchac bylo znow cos co brzmialo jak lancuch(Nie stukanie ale taki dziwny szurajoco, szumiacy dzwiek). Z lewej tylko przy dodawaniu gazu slychac mocne regularne stuki z okolicy glowicy/cylindra.

Motocykl nawet jak troche sie rozgrzal pracowal dosc nieregularnie na wolnych obrotach. Na odkrecenie manetki reagowal dosc ospale (moze tak ma byc ? wolno sie wkrecal w porownaniu do VT700). Na wyzszych obrotach ok 2000-3000 silnik pracowal juz w miare rowno.

Poza wymienionymi usterkami reszta wyglada ok. Przebieg cos kolo 60-70 kkm. Cena za motocykl 7200 do negocjacji. Rejestracja wg zapewnien sprzedajacego = 190 zl + przeglad.

 

Wydaje mi sie ze ten silnik nadaje sie do powaznego remontu. Napiszcie co o tym myslicie. Warto zbic cene i zainwestowac na start ok 3000 w silnik i doprowadzic go do stanu nadajacego sie do jazdy ?

 

Co myslicie o wyzej wymienionym egzemplazu ?

 

Ogledziny VN750 o nad ktorym tez sie zastanawialem, wypadly nieciekawie. Motocykl stan fabryczny niemalze ideal ale to nie dla mnie.

 

Zainteresowal mnie BMW RT 100. Byl by to wybor rozsadny i ekonomiczny ... ale kurna ja malo rozsadny jestem GL mnie zafascynowaly ze tak powiem :D

 

Co do ogladanego GL, podesle jutro fotki. Dodam jeszcze ze sprzedajacy w mailu napisal ze silnik chodzi cicho i ladnie a motocykl jest w bardzo dobrym stanie :P szczescie ze przejechalem tylko 150 km zeby sie rozczarowac;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe te odgłosy

Dymienie na początku może świadczyć o podwyższonej wilgoci w cylindrach, która może być wynikiem rzeczywiście bardzo długiego nieodpalania połączonego z długą podrózą morską z Kanady. Na to bym jednak nie stawiał - nie bardzo wyobrażam sobie człowieka, który poprzywiezieniu takiego sprzęta z Kanady nawet by go nie odpalił. Z drugiej strony stuki o których muwisz kojarzą mi się ze stukami hydraulicznych popychaczy zaworów, jakie miałem kiedyś w samochodzie. Stuki te występowały po tygodniu niejeżdzenia i ustępowały po 5 km. Zabawa polegała na tym, że jak za długo stał to olej ściekał z popychaczy. potem w trakcie jazdy napełniały się i było ok. Nie wiem jednak, czy ten ( czy jakikolwiek ) model GL ma popyhacze hydrauliczne.

Inna przyczyna dymienia, która mi się nasuwa, to uszczelka pod głowicą - po wyłączeniu rzozgrzanego silnika woda w układzie jest pod ciśnieniem i przez szparę w uszczelce dostaje się do tłoku. po odpaleniu dymi aż wyschnie.

Napisz jak gość tłumaczył to zjawisko?

 

Wracając do głównego wątku GL to moje marzenie ale na pierwsze moto mam nadzieje kupić Honde ntv (żeby mieć turystyka) lub coś mniejszego do pomykania po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gosc nietlumaczyl ;] na pytanie o historie i szczegoly o moto powiedzial ... "przyjechalo z USA i stoji" ;) a stoji od listopada. slyszalem gdzies teorie ze boxer jak stoji na podstawce bocznej przez dluzszy czas moze dymic po odpaleniu. Niestety niepamietam czy dym byl niebieski czy bialy ... :/

 

PS. Znalazlem 2 goldasy w nysie. Jest ktos na forum z okolic nysy i byl by sklonny rzucic okiem na motocykl ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gosc nietlumaczyl ;] na pytanie o historie i szczegoly o moto powiedzial ... "przyjechalo z USA i stoji" ;) a stoji od listopada. slyszalem gdzies teorie ze boxer jak stoji na podstawce bocznej przez dluzszy czas moze dymic po odpaleniu. Niestety niepamietam czy dym byl niebieski czy bialy ... :/

 

PS. Znalazlem 2 goldasy w nysie. Jest ktos na forum z okolic nysy i byl by sklonny rzucic okiem na motocykl ?

Coż takie odpowiedzi znaczą, że albo jest na tyle nierozażny, że takiej maszyny nie odpala, chce sprzedać nie dbając o klienta, albo coś wie i tylko udaje głupiego. Osobiście zawsze wierzę w inteligencję rozmówcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nysa?

polecam , maja ladne sprzety

kolezanka z 4um po moich ogledzinach zanabyla u nich radiana i ponoc jest zadowolniona :banghead:

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Dziś dopiero trafiłem na ten temat :) Jeśli chodzi o GL, to sie nimi zainteresowałem a to z powodu że jak miałem ze 4 latka, to Tata woził mnie do przedszkola właśnie poczciwym GL 1000 :eek: Potem długo nic aż w końcu, w roku 2005 pobraliśmy ze stanów GL 1200 ale gołego! [ dośc rzadka wersja bo produkowana tylko przez jeden rok!] Po roku remontowania mogliśmy już cieszyc sie jazdą.

Jeśli chodzi o GoldWingi to najbardziej podobają mi się właśnie wersje niezabudowane. Jeśli wam też sie podobają to podrzucam link do strony poświęconej właśnie takim motocyklom Naked Wings (klik!)

 

Pozdrawiam.

 

PS.

Już bym zapomniał pochwalic się Taty skrzydełkiem :)

Fota z pierwszej przejażdżki, jak to bywa nie obyło sie bez problemów, a dokładnie urwało się oparcie dla pasażera (czyli dla mnie:P)

Gl 1200 '84

Edytowane przez petrolohead_69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kulka ;) ogladales sprzety u tego goscia ? jak wrazenie ? co o samym sprzedajacym mozesz powiedziec ?

powaznie zastanawiam sie czy nie skoczyc do nysy w ten weekend.. Coprawda z czasem jest bardzo krucho(mam 5h pociagiem w jedna strone :/) ale pokusa jest wielka. Moze ktos polecic jakis dobrych mechanikow z nysy lub okolic ? jesli zdecydowal bym sie wybrac w tamte okolice chcialbym odrazu motocykl do mechanika zaprowadzic zeby ten gruntownie je sprawidzl.

 

No i ponawiam moje pytanie :cool: jesli macie jakies rady dla kupujacego GL to podzielcie sie nimi :) Wszystkie opinie na temat eksploatacji tych motocykli sa bardzo mile widziane a wrecz pozadane ! :)

 

PS. dzieki za odzew !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie;) nysa chwilowo odpada. Znalazlem cos takiego :biggrin: obejzyjcie moze wypatrzycie jakies niedociagniecia/braki na fotkach.

http://www.motoallegro.pl/item340005924_su...a_gl_1100_.html

 

Zna ktos moze ten motocykl ? :icon_razz: ponoc w jednych rekach od kilku lat, jezdzony glownie na dluzszych trasach przez malzenstwo z brzegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Heyo :) Jako ze w koncu zanabylem GL 1100 zaczalem poszukiwac w necie konkretnych informacji na jego temat. W "polskim internecie" jest kiepsko;) sa jakies martwe fora o GLach gdzie nikt od kilku miesiecy nie pisze ... jest GWC gdzie mozna sobie poczytac ksiege gosci(Zeby wejsc na forum trzeba byc czlonkiem klubu ;] )

 

Jesli dla kogos nie stanowi problemu angielski to polecam http://www.nakedgoldwings.com/

Strona glownie dla posiadaczy GL 1000 i 1100 ze wskazaniem na nakedy :P

 

Co do nieporęczności, duzej masy i klocowatosci GLa ... hmm ;) Wczesniej jezdzilem VT 700. Troche mnie nastrasyzliscie tymi opisami GLow jako nieporecznych kredensow ;) Ale pierwsze wrazenia z jazdy sa niezwykle pozytywne. Nisko polozony srodek ciezkosci powoduje ze motocykl swietnie sie prowadzi i przy malych predkosciach nie czuc jego wagi (dopuki sie odpowiednio nie przechyli :] )

 

Dziwne wrazenie jak skrecasz a cala "deska rozdzielcza" szyba, czesc zegarow i swiatlo caly czas skierowane sa na wprost ;]

 

Dynamika ... w porownaniu do VT700 kiepsko ale to tez kwestia tego ze motocykl wymaga regulacji, czyszczenia i poprawek.

 

 

 

OPPS ... widze adres juz byl ;) sory za powtorke.

Edytowane przez grasser
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam wszystkich formułowiczów.

 

Trochę wstępu:

Zawitałem tutaj na początku roku jako poszukiwacz swojego 3 w życiu motorka. Moje moto dowiadczenia były raczej odległe (Jawa 50 i Jawa 350), dobre 17 lat wczeniej.

Po długim szukaniu, przebieraniu czytaniu i rozmowach dokonałem zakupu mojego wymarzonego moto.

Wiele wskazywało na FJR 1300 ale ostatecznie sprzedawca w salonie Hondy znał się na swoim fachu i sprzedał mi motocykl, którego nie brałem w ogóle pod uwagę.

Wybór padł na nową Honde Goldwing GL1800A EU w wersji z AirBagiem i nawigacją.

Moto zakupilem w kwietniu 2008 i dzisiaj po przejechaniu 21 000 km chciałbym sie podzielić praktyczną opinią użytkownika tego cacka, ponieważ widzę, że są posty z zapytaniami o ten model. Niektóre opinie mam wrażenie, że sa pisane przez kolegów, którzy opierają sie na przekazie słownym a nie praktyce z jeżdzenia i te międzyinnymi posty oddalały mnie błednie od tego wyboru. Okazało się, że ten motocykl spełniał wszytkie moje oczekiwania a niedługo później okazało się że nawet owiele więcej.

A więc do dzieła !

 

Założenia do moich wywodów:

1. Chcialem mieć motocykl, którym wygodnie będę mógł pokonywać nawet niedługie dystanse z moją druga połową.

2. Nie podobały mi się chopery dlatego HD został wyeliminowany w przedbiegach - cena zresztą też była wysoka.

3. Chciałem aby miało jak najwięcej rozwiązań technicznych dotyczących bezpieczeństwa (Najnowszy ABS w szczególnosci).

4. Chciałem kupić moto na lata do jeżdzenia na wycieczki a nie na zloty coby pokazać się innym kolegom.

5. To chyba tyle :o)

 

Brak zainteresowania Honda Goldwing wynikał z kilku czynników wg kolejnosci:

1. Absurdalna cena.

2. Nigdy tak naprawde sie nie interesowałem tym motocyklem bo widziałem go parę razy w wersji 1500 i jakoś nie porwał mnie sylwetką. No i trochę zniechęcał mnie agro tunning sztuk, które widziałem na drodze. Tony chromu i te iluminacje jak na choince. Musze przyznać jednak, że, GL1800 w wersji standard, bardzo mnie ujął wyglądem.

3. Opinie na różnych forach, że jest to ciężka maszyna, trudna do manewrowania. Wymaga nie lada kwalifikacji, żeby opanować jazdę takim monstrum.

4. Jest to motocykl dla starszych panów :o)

4. Nadaje sie tylko i wyłacznie na długie trasy. W miescie nie ma szans, żeby sie nie męczyć jazdą takim kredensem.

 

Ponieważ zanim kupiłem ów sprzęt naczytałem sie na forach różnych opinii, które pojawiają sie na mogę obiektywnie stwierdzić co następuje:

1. Motocykl zachowuje sie jak każdy inny. Masa przeszkadza tylko i wyłacznie jak jest w poziomie - co oby sie żadnemu z nas nie przytrafiało.

2. Spokojnie można przeciskać się między samochodami.

3. Jazda po bezdrożach jest możliwa, jeżeli doły nie powodują, że zawisamy silnikiem na krawędziach dołów a koło wisi w powietrzu. Mam tu na myli piaszczyste podłoża i szutrowe. Oczywicie na takie drogi są stosowniejsze sprzęty ale tym tez można spokojnie śmignąć.

4. Motocykl nie jest z plastiku jak sie doczytałem między innymi na tym forum. Nie widziałem szczerze mówiąć motocykla, który miałby wykonane owiewki albo kufry z blachy .

5. Dzięki sprytnie wykonanym gmolom i kierownicy trzeba mieć niezłą prędkość i przeszkody na drodze, żeby zniszczyć plastikowe owiewki, czego nie można powiedzieć o zdecydowanej większości innych seryjnych moto.

6. Upadki postojowe i manewrowe nie kończą się żadnymi uszkodzeniami, chyba, że upuścimy moto na pobliski słup lub coś podobnego :o)

7. Owiewki sa wykonane niezwykle solidnie. Nic nie trzeszczy, nie odpada, nie pęka. Zaznaczam, że jeżdzę nie tylko po asfalsie ale i teren już parę razy zaliczyłem.

8. Poduszka powietrzna nie wybucha od wybojów.

9. Instalacja elektryczna motocykla umożliwa bezproblemowe zamontowanie dodatkowego wyposażenia zakupionego w USA a przeznaczonego dla wersji amerykańskiej. Uruchomienie dolnych stopów też wymaga tylko włożenia żarówek i podłaczeni kilku kabelków itp.

10. Grupa docelowa (starsi panowie) wynika chyba raczej z zasobności portela a nie charakteru motocykla. Osobiście widzialem jak podrywa koło na 3 biegu a i niektóre ścigacze mogły by mieć nie lada problem, żeby takiego „dziadka” wyciąć na światłach.

11. Specjalne doświadczenie nie jest raczej wymagane, choć jeździć umieć trzeba. Ja po kikudziesięciu kilometrach opanowałem wstępnie nowego rumaka i myślę, że przy odrobinie wyobraźni i ostrożności można spokonie upajać sie przyjemnością z jazdy.

 

Eksploatacja:

W ciągu tego przebiegu, musiałem dokonać 4 przeglądów (w tym zerowy), które kosztowały mnie łącznie ~1300 PLN z wszystkimi materiałami (Olej, filtr, płyny itp.) w ASO Hondy.

Jest oczywicie mozliwość samodzielnego dokonania tych czynnosci i po zakupieniu oryginalnych czesci u dilera w Polsce koszt zmniejszyłby sie o jakies 500 PLN brutto a dzisiaj widzę, że jest to prosta czynność zważywszy, że Honda dołącza instrukcję. Przegląd po 18000 wykonałem z powodzeniem sam a wymiana klocków trawła 20 minut.

Muszę w tym miejscu zaznaczyć, że w ASO w moim mieście zaproponowano mi przegląd po 18000 za 710 PLN (+materiały :o)), a w innym ASO w innym mieście juz 250. Tak więc sam wykonałem wszystkie czynności związane z przeglądem w 1,5h mając przy tym niezła zabawe.

Stanowisko HP jest takie, że ASO nie musi wykonywać wszytkich czynności o ile "Użytkownik posiada wiedzę i niezbędne narzędzia" niezbędne staje się tylko sprawdzenie punktów kontrolnych (15 min) uwieńczone wbicem do gwarancji pieczątki.

 

Na dzień dzisiejszy zużycie widać jedynie na tylniej oponie, na której przejadę pewnie już tylko do następnego przeglądu zaplanowanego na 24 000km (nie wiem czy to dużo czy malo - chętnie poznam Wasze opinie).

 

Naprawy;

W trakcie półrocznej w sumie doć intensywnej eksploatacji pojawiły się usterki, usuniete przez ASO w ramach gwarancji:

1. Stycznik, przy manetce sprzęgła wymagał przeczyszczenia jak i stycznik od stopy przy manetce przedniego sprzęgła.

2. Wymieniono mi siedzenie z powodu problemów z ogrzewaniem tylnej częsci.

3. Wystąpiły problemy z kontrolka wstecznego biegu w czasie wycieczki w Grecji (upał 40 stopni w słońcu) - wymieniono pudełko z jaką elektroniką, zespól przełączników. Zaznaczam, że nie spowodowalo to unieruchomienia motocykla.

I to tyle. W sumie mozna powiedzieć, że bezawaryjnie dziala sprzęt w różnych warunkach: deszcz/nieg/upał/rosa. Zawsze pali od pierwszego kopnięcia, choć świece ciągle niewymieniane.

 

Poniewaz motocykl jest kupiony w polsce i jestem zmuszony korzystac z ASO Hondy w celu usuwania uterek gwarancyjnych niestety musze tutaj obiektywnie napisać, że obsługa ze strony Hondy Poland jest poniżej krytyki a obsługa w ASO woła o pomstę do .... którego imienia nie wzywa sie na daremno.

 

A teraz moja ocena – zaznaczam, że jestem zauroczony tym sprzętem ale starałem się zachować obiektywizm jak tylko mogłem :o)

 

Plusy:

1. Wyprofilowane siedzenie umożliwia wygodną jazdę - przesiedziałem trase prawie 1400 z przerwami na tankowanie i jedzenie i brak objawów zmęczenia w jednym przejeździe.

2. Tylnia kanapa wraz z oparciem spełnia wymagania najwybredniejszych "plecaczków". (Męczyłem temat zakupu moto z moją żonką rok - 5 minut siedzenia z tyłu w salonie rozmiękczył ją i pozytyna decyzja została wydana :o))

3. Ogrzewanie manetek, kanapy i oparcia zdecydowanie wpływa na poprawienia samopoczucia podczas zimniejszych dni. Jechalem w temp -5 stopni (oczywiście w kurtce i spodniach :o)) i czułem sie ... no prawie :o) komfortowo.

4. Niezależnie ogrzewanie kanapy przód /tył oraz tylnego oparcia - na pierwszy rzut oka zbędny gadżet, jednak eliminuje rozmowy na temat poziomu nagrzania z pasażerem z tyłu.

5. Szyba z nawiewem umozliwia wytrzymanie w upalne dni za nią nawet w kurtce. Za to powiew wiatru jest minimalny nawet przy prędkościach rzędu 150-160 km na godzinę na autostradzie.

6. Hamulce działają jakby miały wspomaganie, w stosunku do innych motocykli jakimi jeździłem np Varadero. Być może to zasługa DCBS (obojętnie, który hamulec ciśniesz działa przeciwny też ) ale w Varadero dla przykładu jest podobne rozwiązanie a hamulce oceniam zdecydowanie niżej (tylny).

7. ABS - cóż nie wiem jak w innych motocyklach ale w zakrętach na mrozie - nieoceniony a do tego bardzo kuturalnie prostuje tyłek coby sie nie wyłozyc :o)

8. Kierunkowskazy automatycznie sie wyłączaja po wyjściu z zakrętu.

9. Antynurek powoduje, że przy ostrym hamowaniu motocykl faktycznie sie nie przechyla a układ siedzenia skutecznie chroni przed odbiciem wiadomej części ciała.

10. Silnik pracuje niezwykle cicho. Duży moment obrotowy powoduje, że od ~40km/h spokojnie mozna przyspieszać na 5 biegu motocyklem z dwoma osobami i pełnymi kuframi. Skutkuje to tym, że nie miesza się ciągle biegami przy górskich serpentynach np tudziesz miejskich korkach.

11. Praktycznie do 160km na godzinę przekręcenie manetki powoduje wyraźne wyzwolenie temperamentu tego motocykla.

12. Mimo sporych rozmiarów, skutecznie przeciskam sie korkach ulicznych. Moto posiada składane lusterka ale jeszcze z tego nie korzystałem – to byłby za duży hardcore :o)

13. Zbiornik połozony pod siedzeniem obniża środek ciężkości. Skutecznie powodująć poprawę komfortu manewrowania sprzętem międzi autkami, w korku lub na parkingu.

14. Nawigacja - cóż powiedzieć. Zajmuję sie podziwianiem widoków a nie sprawdzaniem czy dobrze jadę ale to docenia każdy jej posiadacz. Na motocyklu o tyle praktyczniejsze, że brakuje rąk do trzymania mapy :o)

15. Tempomat - nieoceniona zabawka na autostradzie. Ręka nie drętwieje od ściskania manetki przez długi okres.

16. System audio. Niewyobrażam sobie dzisiaj jazdy bez muzyczki i zagadania do pasażera, szczególnie w dłuższą trasę.

- Możliwoć rozmowy z pasażerem (interkom)

- Wyciszanie automatyczne radia podczas zagadania do pasażera i odwrotnie.

- Automatycznie zwiększający sie poziom głoności ze wzrostem prędkości.

- Wszystkie parametry audio (balans, poziom zwiększania głoności, próg wyciszania podczas rozmowy, itp. są w pełni konfigurowalne).

17. Mozliwość podłączenia MP3 do tego wszystkiego.

18. Tylne zawieszenie sterowane elektronicznie można regulować nie zsiadając z motocykla.

19. Silnik pracuje z wielką kulturą. Brak odczuwalnych wibracji do prędkoci 210 km/h, którą to udało mi sie rozwinąć. Wydechy skutecznie tłumią hałas, który przy dłuższej trasie może być męczący.

20. Niskie (moim zdaniem) zużycie paliwa. Średnia od momentu kupna wynosi 5,79 l/100km. Przy prędkoci ok 170-180km na autostradzie do Wrocławia wziął mi ok 7.5l/100km ale zużycie 6l/100km przy jeździe do 120-130 to norma. jednym słowem jak sie postarałem to na 25l baku przejechalem prawie 400 km na trasie (i jeszcze jechałem :o)). Średnio przejeżdzam ok 360km na baku bez obawy, że stanie w drodze - jest zreszta miernik poziomu paliwa w końcu. Teraz zimą jednak zuzycie wzrasta - może, że nie zaliczam jednak dłuższych tras a silnik dłużej się nagrzewa.

20. Elektryczna regulacja reflektorów daje mozliwość korekcji bez zsiadania z motocykla i używania jakichkolwiek narzędzi.

21. Boczne gmole uniemożliwiaja na kompletne wywrócenie sie motocykla. Praktycznie jak przy manewrowaniu motocykl zaczyna lecieć to mozna go spokojnie pucić. Zatrzyma sie w przechyle ok 45 stopni, kulturalnie wyłaczy silnik i poczeka na próbe podnieszienia - daję radę w pojedynke.

Raz kobieta na parkingu dynamicznie wyjechała do tyłu waląc mnie w bok - zero zniszczeń. Motocykl gładko sie oparł, Nawet ryski nie było o dojechaniu do nóg nie było mowy.

22. Pojemne kufry. Spakowałem do nich namiot, dwa śpiwory, dwie karimaty, rzeczy, jedzenie, parę gadżetów i nawet misiek mojej córki znalazł sobie miejsce - o kompletnych ubiorach z butami nie wspomnę.

23. Kufry wbudowane powodują, że motocykl jest o wiele węższy od innych maszyn z przyczepianymi kuframi bocznymi. Górny kufer spokojnie mieci dwa kaski szczękowe więc mozna zwiedzać bez uciążliwego bagażu.

24. Owiewki skutecznie chronią przed deszczem i wodą lecąca spod kół (w czasie jazdy oczywicie :o). Jednym słowem jak pada albo padało mogę spokojnie jechać do pracy w butach od garnituru. Dodatkwo chronią też przed podgrzewaniem kierowcy przez silnik. Dmuchawa wywiewa powietrze do przodu coby nie smażyc kierowcy latem w zakorkowanym mieci na przykład. Testowałem w Grecji. temp dochodziła do 40 stopni w słońcu a jechało się rewelacyjnie nawet w kombinezonie.

25. Możliwość podłaczenia zmieniarki CD. to jest plus albo może plusik bo cena to duuuży minus a szkoda.

 

Minusy:

1. Jak już wspomnialem brakuje zmieniarki CD szczególnie przy jeździe za granicą a cena jest wysoka. Chyba, że import z USA (pół ceny). MP3 częciowo rekompensuje ten brak ale niestety nie mam możliwoci sterowania takim czyms z kierownicy.

2. Aktualna cena ~81 000 PLN najbogatsza wersja w salonie w Polsce - bez targowania :o). Choć jak na turystyk to nie jest źle ale biorąc bezwzględnie jest wysoka. Musze jednak przyznać, że w stosunku do FJR 1300, do której sie przymierzałem wczeniej cena jest bardzo konkurencyjna. Samo dołożenie kufrów, nawigacji powoduje zbliżenie sie do ceny goldwinga, a duzo większe zużycie paliwa w FJR powoduje, że koszy użytkowania są wyższe. Ale FJR ma też wiele zalet, które nie są tematem mojego wywodu i trudno jest w sumie porównać te dwa motocykle. Zdecydowanie muszę też powiedzieć, że nie żałuję żadnej złotówki wydanej na ten motocykl. Jak bym miał znowu kupic jakiś motor spełniający moje wymagania w ciemno kupiłbym ten model. Poza tym jakbym miał wiedzę jaką posiadam dzisiaj o wiele krócej bym sie zastanawial. Jak ktoś poszukuje moto turystycznego i ma tyle kasy aby na ten cel przeznaczyć a moto się podoba to nie ma co rozmyślać ....

3. Brak wywietlania średniego złużycia paliwa i dystansu do przejechania na pozostałym paliwie. W sumie się już przyzwyczaiłem ale w takim moto powinno to być. Widać konserwatywne podejście do zmian.

4. Żeby wymienić filtr powietrza no to trzeba się troche narozkręcać ale do zrobienia. Nawet na YouTube jest filmik instruktarzowy - ale to jest względny minus. Wspominam, bo jak to zlecić do warsztatu to mogą policzyć kika setek pewno za robociznę (a sam to zrobiłem w godzine :o)).

5. Na południu polski serwis to się musi mocno jeszcze podszkolić. Osobiści minimalizuje kontakty z nim.

5. cholera nic więcej na minus mi do głowy nie przychodzi :o)

 

Ogólna subiektywna ocena: No poprostu jest super

I to tyle. Jak ktos ma jakieś pytania dotyczące tego modelu, a mógłbym na nie odpowiedzieć to niech wali jak w dym. Chętnie pomogę. W sprawie serwisu, też w wielu obszarch służę rada coby nie wywalać otwartych drzwi i nie płacić zbędnego frycowego :o)

Edytowane przez FreeMan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Coraz częściej się zastanawiam nad kupnem GL

 

Z tymi rozmiarami to fakt. W mojej XJ900 jak założę kufry GIVI - chyba największe jakie mają mam, to jestem szerszy niż GL.

 

Ogólnie piękna maszyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...