kelpi80 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Witam,wiem, ze tematow o oleju bylo juz sporo jednak pisze ten post bo forum jest po to aby pytac :D Gdy kupilem moto nie wiedzialem jaki olej byl wczesniej stosowany. Zalalem go motulem 20w50 (wg serwisowli polecaja 10w40 lub 20w50 shella). Tak juz jezdze jakies 3 lata. zrobilem jakies 10 tys. km. Normalnie robie male dolewki - jakies 200, 300 ml/1000 km przy ostrzejszej jezdzie np. po autostradzie. Gdy bujam sie spokojnie po zwyklych drogach poziom oleju jest w normie. 3 miesiace temu przyjechalem do Londynu na mojej Tenerze (1500 km), mialem jakies 0.5 l ze soba na ewentualne dolewki. Tak na liczniku zaczely sie nawijac nowe km-y. Ostatnio bylem sie przejsc po lokalnych sklepach moto w okolicy i poszukac mojego Motula 20w50. Sprzedawcy Angole zrobili na mnie wielkie oczy :) , mowili ze taki olej to jedynie w Hiszpani, ze to na pewno jest olej tylko do samochodow (!) i oni pomimo tego, ze mieli na sklepie inne Motule, nie moga mi zamowic mojego (nie do pomyslenia w Polsce, tam zawsze zamowia wszystko). Jedyne co maja to polsyntetyki 10w40 (co moglo bys sie nadac). Mam zamiar smigac Tenera przez zime w UK, nizsze temp. wiec 10w40 wydaje sie dobrym rozwiazaniem. Teraz pytanie. Czy bez problemu moge zaczac dolewac polsyntetyka Motul 10w40 czy lepiej zlac, wymienic filtr i zalac nowym? Filtr wymienilem jakies 3000 km temu (zaleca sie co 6k). Dzieki za opinie i prosze o konstruktywne komentarze aby ten post sie moze komukolwiek w przyszlosci przydal. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 (edytowane) Ale to jest nudne już ... Możesz dolać, nic się nie stanie. Pawel Edytowane 26 Sierpnia 2008 przez Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Zalalem go motulem 20w50... Tak juz jezdze jakies 3 lata... zmien Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Ja się podczepię pod temat. Ostatnio zmieniałem olej w swojej CBR - zalałem ją półsyntetykiem, zauważyłem, że większość zalewa pełnym syntetykiem... Czy dobrze zrobiłem? Cz to, że wlałem półsyntetyk odbije się na trwałości lub w jakiś inny sposób??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kelpi80 Opublikowano 3 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 heja!5 dni temu kupilem motula 5100 10w40 pol syntetyk i zrobilem mala dolewke (jakies 300 ml) do zalanego wczesniej 20w50 (poj. oleju w moim moto to ok. 3 l). Z tego co zauwazylem po kilku dniach jazdy, gdy silnik kreci sie na 1 i 2gim biegu w wyzszych obrotach (pow. 4000 tys, maks. moment 4500 tys.) dzwiek stal sie mocniejszy niz wczesniej - ciezko to opisac, tak jakby obroty byly o wiele wyzsze. Czy ktos sie z tym spotkal? Czy to normalne poprostu przy zmianie oleju? Moze martwie sie na zapas :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 heja!...zrobilem mala dolewke (jakies 300 ml)... ...Czy to normalne poprostu przy zmianie oleju?... przy jakiej zmianie?? zrbiles dolewke 300 ml i sadzisz ze silnik inaczej pracuje, ja w to bardzo watpiepozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 heja!5 dni temu kupilem motula 5100 10w40 pol syntetyk i zrobilem mala dolewke (jakies 300 ml) do zalanego wczesniej 20w50 (poj. oleju w moim moto to ok. 3 l). Z tego co zauwazylem po kilku dniach jazdy, gdy silnik kreci sie na 1 i 2gim biegu w wyzszych obrotach (pow. 4000 tys, maks. moment 4500 tys.) dzwiek stal sie mocniejszy niz wczesniej - ciezko to opisac, tak jakby obroty byly o wiele wyzsze. Czy ktos sie z tym spotkal? Czy to normalne poprostu przy zmianie oleju? Moze martwie sie na zapas :)Siła sugestii jest wielka :P . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kelpi80 Opublikowano 4 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Siła sugestii jest wielka :icon_biggrin: . Przestancie sie nabijac :biggrin: :icon_razz: hehe. dzisiaj jezdzac po miescie nadal wsluchuje sie w dzwiek silnika powyzej 4 tys obr..... Jade spokojnie ulica, przyspieszam. Wskazowka wychyla sie ponad 3.5 tys. Wtedy dzwiek staje sie jakby bardziej metaliczny. Powyrzej 4.5 tys zmieniam bieg bo nie moge juz zniesc dzwieku rozsadzajacego mi glowe. Co to moze byc? Ta mysl bezustannie przewija mi sie jak lancuch o zebatke zdawcza. To pytanie jakby utkwilo pod skorupa kasku i nie moze sie z niej wydostac. Odbija sie od scianek jak pilka. Na dwojce jest podobnie. Trojka bez problemu. Byc moze ped powietrza jest juz zbyt mocny? otwarta szybka kasku, chlodne jesienne powietrze, od ktorego lzawia oczy... Tak na powaznie, jak myslicie? :icon_razz: Sprawdzilem naprezenie lancucha, byc moze one powodowal ten metaliczny odglos, ale jest ok. Jeszcze go troche dociagnalem.Sprawdzilem czy jakas srubka sie nie poluzowala przy silniku. (mialem podobna sytuacje 2 lata temu, ze na wyzszych obrotach cos slyszalem i okazalo sie, ze to ta mala oslonka kolektorow lekko sie poluzowala, przy drganiach silnika wpadala w wibracje). Wszystko ok. Jedynie klakson byl lekko poluzowany. Dokrecilem, ale to nie to. Bede kontynuowal poszukiwania. Dam Wam znac :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kelpi80 Opublikowano 9 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 przyczyna znaleziona! okazalo sie, ze metaliczny dzwiek przy wyzszych obrotach pochodzil z....... plaskownika, ktory laczy pare gmoli i ktory po prostu wpadal w wibracje, bo znajdowal sie w poblizu pionowej czesci ramy! haha! przyczyna znaleziona po 1.5 tygodnia ((: sam nie moge w to uwierzyc! teraz moge w koncu rozkoszowac sie czystym dzwiekiem mojego wspanialego garnka! (: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiomaniak Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 (edytowane) przyczyna znaleziona! okazalo sie, ze metaliczny dzwiek przy wyzszych obrotach pochodzil z....... plaskownika, ktory laczy pare gmoli i ktory po prostu wpadal w wibracje, bo znajdowal sie w poblizu pionowej czesci ramy! haha! przyczyna znaleziona po 1.5 tygodnia ((: sam nie moge w to uwierzyc! teraz moge w koncu rozkoszowac sie czystym dzwiekiem mojego wspanialego garnka! (: Mialem podobna sytuacje z moja Honda NX125 jeden zerwany gwint, a ciebie diabli biora bo nie da rady sprawdzic co sie dzieje pod oslona silnika a taka luzna czesc potrafi zepsuc najprzyjemniejsza wycieczke.Zwlaszcza jesli ktos ma nerwice :flesje: Pozdrawiam,NW :clap: Edytowane 10 Września 2008 przez radiomaniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lotnik Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Czy bez problemu moge zaczac dolewac polsyntetyka Motul 10w40 czy lepiej zlac, wymienic filtr i zalac nowym? Filtr wymienilem jakies 3000 km temu (zaleca sie co 6k). Dzieki za opinie i prosze o konstruktywne komentarze aby ten post sie moze komukolwiek w przyszlosci przydal. Pozdrawiam! Zawsze mnie zadziwiają ludzie którym szkoda 30zł na filtr oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kelpi80 Opublikowano 10 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Zawsze mnie zadziwiają ludzie którym szkoda 30zł na filtr oleju stary, co ty pier** ? czy ja napisalem, ze zal mi kasy? zastanawiem sie po prostu nad sensem. napisz cos pozytecznego nastepnym razem. pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lotnik Opublikowano 11 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2008 stary, co ty pier** ? czy ja napisalem, ze zal mi kasy? zastanawiem sie po prostu nad sensem. napisz cos pozytecznego nastepnym razem. pozdro.No to dalej sie zastanawiaj czy wymieniac filtr oleju czy też nie. Może nowy filtr oleju zaszkodzi silnikowi :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 11 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2008 co za problem zamowic w polskim sklepie internetowym i doplacic troche za wysylke? 10W40 jest mniej gesty przez co bedzie Ci ciagnal go troche wiecej, no chyba ze silnik nie jest dojechany za bardzo. zreszta latac 3 sezony na jednym oleju to niebardzo troche. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekj Opublikowano 11 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2008 ... zreszta latac 3 sezony na jednym oleju to niebardzo troche... ale kolega chyba zmieniał olej w międzyczasie !? :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.