Skocz do zawartości

olej 20w50 mineral na 10w40 pol syntetyk


kelpi80
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wiem, ze tematow o oleju bylo juz sporo jednak pisze ten post bo forum jest po to aby pytac :D

 

Gdy kupilem moto nie wiedzialem jaki olej byl wczesniej stosowany. Zalalem go motulem 20w50 (wg serwisowli polecaja 10w40 lub 20w50 shella). Tak juz jezdze jakies 3 lata. zrobilem jakies 10 tys. km. Normalnie robie male dolewki - jakies 200, 300 ml/1000 km przy ostrzejszej jezdzie np. po autostradzie. Gdy bujam sie spokojnie po zwyklych drogach poziom oleju jest w normie.

 

3 miesiace temu przyjechalem do Londynu na mojej Tenerze (1500 km), mialem jakies 0.5 l ze soba na ewentualne dolewki. Tak na liczniku zaczely sie nawijac nowe km-y.

 

Ostatnio bylem sie przejsc po lokalnych sklepach moto w okolicy i poszukac mojego Motula 20w50. Sprzedawcy Angole zrobili na mnie wielkie oczy :) , mowili ze taki olej to jedynie w Hiszpani, ze to na pewno jest olej tylko do samochodow (!) i oni pomimo tego, ze mieli na sklepie inne Motule, nie moga mi zamowic mojego (nie do pomyslenia w Polsce, tam zawsze zamowia wszystko). Jedyne co maja to polsyntetyki 10w40 (co moglo bys sie nadac).

 

Mam zamiar smigac Tenera przez zime w UK, nizsze temp. wiec 10w40 wydaje sie dobrym rozwiazaniem.

 

Teraz pytanie. Czy bez problemu moge zaczac dolewac polsyntetyka Motul 10w40 czy lepiej zlac, wymienic filtr i zalac nowym? Filtr wymienilem jakies 3000 km temu (zaleca sie co 6k).

 

Dzieki za opinie i prosze o konstruktywne komentarze aby ten post sie moze komukolwiek w przyszlosci przydal.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się podczepię pod temat.

 

Ostatnio zmieniałem olej w swojej CBR - zalałem ją półsyntetykiem, zauważyłem, że większość zalewa pełnym syntetykiem... Czy dobrze zrobiłem? Cz to, że wlałem półsyntetyk odbije się na trwałości lub w jakiś inny sposób???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heja!

5 dni temu kupilem motula 5100 10w40 pol syntetyk i zrobilem mala dolewke (jakies 300 ml) do zalanego wczesniej 20w50 (poj. oleju w moim moto to ok. 3 l). Z tego co zauwazylem po kilku dniach jazdy, gdy silnik kreci sie na 1 i 2gim biegu w wyzszych obrotach (pow. 4000 tys, maks. moment 4500 tys.) dzwiek stal sie mocniejszy niz wczesniej - ciezko to opisac, tak jakby obroty byly o wiele wyzsze.

Czy ktos sie z tym spotkal? Czy to normalne poprostu przy zmianie oleju? Moze martwie sie na zapas :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heja!

...zrobilem mala dolewke (jakies 300 ml)...

...Czy to normalne poprostu przy zmianie oleju?...

 

przy jakiej zmianie?? zrbiles dolewke 300 ml i sadzisz ze silnik inaczej pracuje, ja w to bardzo watpie

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heja!

5 dni temu kupilem motula 5100 10w40 pol syntetyk i zrobilem mala dolewke (jakies 300 ml) do zalanego wczesniej 20w50 (poj. oleju w moim moto to ok. 3 l). Z tego co zauwazylem po kilku dniach jazdy, gdy silnik kreci sie na 1 i 2gim biegu w wyzszych obrotach (pow. 4000 tys, maks. moment 4500 tys.) dzwiek stal sie mocniejszy niz wczesniej - ciezko to opisac, tak jakby obroty byly o wiele wyzsze.

Czy ktos sie z tym spotkal? Czy to normalne poprostu przy zmianie oleju? Moze martwie sie na zapas :)

Siła sugestii jest wielka :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siła sugestii jest wielka :icon_biggrin: .

 

Przestancie sie nabijac :biggrin: :icon_razz:

 

hehe. dzisiaj jezdzac po miescie nadal wsluchuje sie w dzwiek silnika powyzej 4 tys obr..... Jade spokojnie ulica, przyspieszam. Wskazowka wychyla sie ponad 3.5 tys. Wtedy dzwiek staje sie jakby bardziej metaliczny. Powyrzej 4.5 tys zmieniam bieg bo nie moge juz zniesc dzwieku rozsadzajacego mi glowe. Co to moze byc? Ta mysl bezustannie przewija mi sie jak lancuch o zebatke zdawcza. To pytanie jakby utkwilo pod skorupa kasku i nie moze sie z niej wydostac. Odbija sie od scianek jak pilka. Na dwojce jest podobnie. Trojka bez problemu. Byc moze ped powietrza jest juz zbyt mocny? otwarta szybka kasku, chlodne jesienne powietrze, od ktorego lzawia oczy...

 

Tak na powaznie, jak myslicie? :icon_razz:

Sprawdzilem naprezenie lancucha, byc moze one powodowal ten metaliczny odglos, ale jest ok. Jeszcze go troche dociagnalem.

Sprawdzilem czy jakas srubka sie nie poluzowala przy silniku. (mialem podobna sytuacje 2 lata temu, ze na wyzszych obrotach cos slyszalem i okazalo sie, ze to ta mala oslonka kolektorow lekko sie poluzowala, przy drganiach silnika wpadala w wibracje). Wszystko ok. Jedynie klakson byl lekko poluzowany. Dokrecilem, ale to nie to.

 

Bede kontynuowal poszukiwania. Dam Wam znac :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyna znaleziona! okazalo sie, ze metaliczny dzwiek przy wyzszych obrotach pochodzil z....... plaskownika, ktory laczy pare gmoli i ktory po prostu wpadal w wibracje, bo znajdowal sie w poblizu pionowej czesci ramy! haha! przyczyna znaleziona po 1.5 tygodnia ((: sam nie moge w to uwierzyc! teraz moge w koncu rozkoszowac sie czystym dzwiekiem mojego wspanialego garnka! (:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyna znaleziona! okazalo sie, ze metaliczny dzwiek przy wyzszych obrotach pochodzil z....... plaskownika, ktory laczy pare gmoli i ktory po prostu wpadal w wibracje, bo znajdowal sie w poblizu pionowej czesci ramy! haha! przyczyna znaleziona po 1.5 tygodnia ((: sam nie moge w to uwierzyc! teraz moge w koncu rozkoszowac sie czystym dzwiekiem mojego wspanialego garnka! (:

 

Mialem podobna sytuacje z moja Honda NX125 jeden zerwany gwint, a ciebie diabli biora bo nie da rady sprawdzic co sie dzieje pod oslona silnika a taka luzna czesc potrafi zepsuc najprzyjemniejsza wycieczke.

Zwlaszcza jesli ktos ma nerwice :flesje:

 

Pozdrawiam,

NW :clap:

Edytowane przez radiomaniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy bez problemu moge zaczac dolewac polsyntetyka Motul 10w40 czy lepiej zlac, wymienic filtr i zalac nowym? Filtr wymienilem jakies 3000 km temu (zaleca sie co 6k).

 

Dzieki za opinie i prosze o konstruktywne komentarze aby ten post sie moze komukolwiek w przyszlosci przydal.

Pozdrawiam!

 

 

Zawsze mnie zadziwiają ludzie którym szkoda 30zł na filtr oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary, co ty pier** ? czy ja napisalem, ze zal mi kasy? zastanawiem sie po prostu nad sensem. napisz cos pozytecznego nastepnym razem.

 

pozdro.

No to dalej sie zastanawiaj czy wymieniac filtr oleju czy też nie. Może nowy filtr oleju zaszkodzi silnikowi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co za problem zamowic w polskim sklepie internetowym i doplacic troche za wysylke? 10W40 jest mniej gesty przez co bedzie Ci ciagnal go troche wiecej, no chyba ze silnik nie jest dojechany za bardzo. zreszta latac 3 sezony na jednym oleju to niebardzo troche.

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...