Skocz do zawartości

Honda xl 600


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No ale niby xl'ka ma dekompresator z kopki napedzany i tam faktycznie od kopki idzie jakas linka. A tutaj linki brak, klamki nad/pod sprzeglem tym bardziej :D Mozliwe, ze ktos zdemontowal, ale czy to oznacza, ze xl'ka oprocz tego dekompresatora z kopki ma jeszcze ten reczny ?

 

Pzdr

Oczywiście że ma ręczny, tak samo jak XR. XL i starsze modele XRki miały deko. napędzanie kopką i o prócz tego ręczny (przydatny po glebie), w nowszych modelach XRki deko. napędzane z kopniaka zastąpiono montowanym na wałku rozrządu odśrodkowym dekompresorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze mam pytanie czym rozni sie, czemu jest tak albo tak i czy zalezy to od wersji jak poprowadzona jest linka od kopniaka ?

 

http://w2.bikepics.com/pics/2007%5C01%5C18...775113-full.jpg

 

vs

 

http://w2.bikepics.com/pics/2007%5C01%5C20...776556-full.jpg

 

 

 

Pzdr

Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze mam pytanie czym rozni sie, czemu jest tak albo tak i czy zalezy to od wersji jak poprowadzona jest linka od kopniaka ?

 

http://w2.bikepics.com/pics/2007%5C01%5C18...775113-full.jpg

 

vs

 

http://w2.bikepics.com/pics/2007%5C01%5C20...776556-full.jpg

Pzdr

To zależy od wersji, ta na drugim zdięciu ma troch inaczej rozwiązany dekom. a mianowicie ma dodatkowy zawór (widoczny na tym http://www.bikepics.com/pictures/1456477/ zdięciu) który jest unoszony przez linkę od kopniaka a ta na pierwszym ma zarówno nożny jak i ręczny poprowadzony do dźwigienki unoszącej jeden zawór wydechowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki PD03 miały dekompresator automatyczny w postaci piątego zaworu w głowicy i komory do której upuszczana była kompresja oraz dekompresator ręczny działający na jeden z zaworów wydechowych

 

silniki PD04 miały dekompresator automatyczny oraz ręczny działające na jeden z zaworów wydechowych

 

Na pierwszym podanym przez ciebie zdjęciu jest XL600R rocznik 1986 albo 1987 możliwe że z kombinowaną głowicą albo wprowadzono już nowsze rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli biorac pod uwage, ze mam rame PD04, a rozwiazanie z tym dodatkowym zaworkiem, to znak, ze glowica jest nie oryginalna ?

 

Pzdr

Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób ustawiacie deko ręczny i automatyczny?Po mojemu gdy linki są za mało podciągnięte to może to powodowac problem przy zapalaniu,a gdy za mocno to moto w ogóle nie zapali...

 

Dzisiaj po ostrym katowaniu coś zaczęlo mi stukać w głowicy,dopiero w domu zauważyłem że obluzował się 'wałek' od napinacza łańcuszka<chyba to jest to>,czyli duża śruba z prawej strony głowicy.Jak to dokręcić?To się w ogóle dokręca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób ustawiacie deko ręczny i automatyczny?Po mojemu gdy linki są za mało podciągnięte to może to powodowac problem przy zapalaniu,a gdy za mocno to moto w ogóle nie zapali...

 

Dzisiaj po ostrym katowaniu coś zaczęlo mi stukać w głowicy,dopiero w domu zauważyłem że obluzował się 'wałek' od napinacza łańcuszka<chyba to jest to>,czyli duża śruba z prawej strony głowicy.Jak to dokręcić?To się w ogóle dokręca?

Ta duża śruba nie ma prawa się ruszac, na niej jest osadzony napinacz rozrządu i jest ona blokowana przez śrubę w głowicy. Jeśli się rusza to prawdopodobnie coś jest nie tak albo ze śrubą blokującą albo z napinaczem tak czy owak jazda z tym może się skończy nie ciekawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli trzeba pokrywkę ściągać,a czy jest na tym wałku/śrubie od napinacza jakiś oring?

Na czym w ogóle są oringi pod pokrywką,zamówię sobie przy okazji?

Trzeba niestety, jest oring na wałku napinacza a poza tym zamów sobie też uszczelkę pod pokrywę zaworów co by drugi raz nie rozbierac. Z tego co pamiętam nie ma tam innych oringów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwisówka podaje 1-2mm luzu dla deko ręcznego a 1-3mm dla auto

 

W sprzedaży są gotowe zestawy uszczelek do częściowego lub całkowitego demontażu silnika

http://moto.allegro.pl/item464085867_kompl..._600_xl600.html

te dotyczą góry silnika, zawierają uszczelniacze zaworowe i wszystkie o-ringi głowicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukam w manualu wymiarów samych oringów,powinienem bez problemu dostać,na razie uszczelki nie są mi potrzebne

 

gdzie mają być te luzy dla dekompresatorów?na linkach?na dźwigienkach?nie kumam,najlepiej podaj mi jak możesz stronę z manuala to sobie dojdę co i jak :)

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no już znalazłem w manualu,ale dalej nie rozumiem o co kaman,jeśli ustawię na lince od ręcznego luźne 2mm ruchu to potem gdy nacisne do końca klamkę zawór jest zbyt mało uchylany i opór jest prawie taki jak normalnie<czyli bez>,a jak mam ustawić luz na lince od automatycznego?u mnie dzwignia w głowicy jest naciskana dopiero w momencie gdy kopka jest mniej więcej poziomo,czyli wychodzi na to że za dużo...ale gdy dzwignia jest w końcowym polozeniu to mogę ją jeszcze palcem popchnąć ok 1/5 obrotu

 

xlka mnie zadziwia,kumple jezdzący suzuki,kawasaki praktycznie co weekend zmieniają klamki,a to od sprzęgła,a to od hamulca,natomiast ja mam chyba jakies pancerne,bo są stare<wytarte itd,moze nawet orginalne...24l :) > i mimo licznych gleb nic im się nie dzieje<a nuie mam handbarów>,natomiast dzis przy dzwonie pęklo mi mocowanie klamki sprzęgła i ssania,ale klamka nietknięta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

A ja mam pytanie za które z góry przepraszam bo nie dotyczy ono xl600 tylok jej lżejszego odpowiednika xl350. Nie chciałem robić osobnego tematu.

Otóż posiadam wydech całkowicie przelotowy i pomyślałem,że może jest możliwość wybebeszenia również tego miejsca w którym łączą się oba kolanka. Myślę, że jest to takie samo kolanko jak w xl600. Co tam w ogóle się znajduje i czy można coś z tamtąd wyrzucić, nie sprawiając przy tym skutków ubocznych dla silnika?

 

oto zdjęcie z zaznaczoną częścią:

 

http://img528.imageshack.us/my.php?image=dsc02510.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...