Skocz do zawartości

Honda xl 600


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no i faktycznie pojechał :D

zimny ciężko odpalał,ale stosując rady kolegów jakoś wreszcie się odezwał ku mojej uciesze,potem cieply palił lepiej ale wciąż za cieżko,mimo to jestem uhahany bo przejechałem właśnie 40km w terenie leśnym i po polach :D

 

mam jeszcze pytanko-mam nowe opony "kostki" firmy chyba heidenau-cosik strasznie szybko się zużywają-już widzę że jest niższy bieżnik :D czy to normalne,a może coś z ciśnieniem w oponach?

 

czy wy macie na swoich kopkach pozakładane jakieś gumy czy kopiecie w metal?

 

aha,jak u was wygląda V-max?ja dziś jechałem po asfalcie z pasażerem 130km/h i to już chyba koniec,do setki jedzie bardzo dobrze,potem juz wolniuuutko

 

i na koniec,czy tym motorem mozna bezpiecznie dla smarowanie jechać na jednym kółku?tzn czy jest tam jakiś smok w misce olejowej,czy jest sucha?

Szybkość zużywania się opon zalerzy od ich twardości czyli na jaki teren są przewidziane, kopka jest goła i to jest stan fabryczny, z V-max jest różnie a zalerzy to przede wszystkim od przełożenia ,ja u siebie mam 14-52 i u mnie V-max to coś koło 100km/h, oczywiście że możesz śmiało jeździc na kole XL ma suchą miskę olejową i stawianie na gumę nie szkodzi silnikowi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkość zużywania się opon zalerzy od ich twardości czyli na jaki teren są przewidziane, kopka jest goła i to jest stan fabryczny, z V-max jest różnie a zalerzy to przede wszystkim od przełożenia ,ja u siebie mam 14-52 i u mnie V-max to coś koło 100km/h, oczywiście że możesz śmiało jeździc na kole XL ma suchą miskę olejową i stawianie na gumę nie szkodzi silnikowi

 

sory ze sie tak wcinam ale mam podobne pytanko, czy xl 350r mozna stawiac na koło bez obaw, bo ona ma mokra miske olejowa.... :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli ma mokrą miskę to nie można bo gdy smok przez choćby chwilę nie będzie zasysał oleju poleci panewka,choć może ktoś odpowie ci konkretniej

 

jesteś pewien że ma mokrą miskę?myślalem ze xl-ki różną się jedynie wielkością cylindra i osprzętem,a konstrukcja jest podobna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie jak prawidłowo powinno się sprawdzać stan oleju?

 

z tego co wiem na zapalonym silniku na miarce w główce ramy,ale jak ja mam to odczytać skoro cały bagnet jest zachlapany?

 

czy zdrowym objawem jest lekki dymek z korka w główce ramy po ostrym kacie?

czy to normalne że nie mogę dotknąć ramy po zdjęciu baku?aż tak się to ma grzać?chyba zainwestuję w miarkę ze wskaźnikiem temperatury

 

cieknie mi olej spod 'klawiaturki' <nad zaworami> znajomy znachor powiedział mi że wymiana uszczelki nic nie pomoże bo prawdopodobnie odkształciła się pod wpływem temperatury,co o tym myślice?

 

i na koniec-jaki olej zlać hondziawce,teraz mam castrol GTX,cholera wie kiedy zalany...

 

 

 

btw. wreszcie po zniszczeniu 2 par butów nauczyłem się palić motor,dzis zapalił zimny z 5 kopa co wcześniej było marzeniem,czasami natomiast mam tak że jeśli na gorącym nie zapali po 3-4 kopach to już potem są spore schody :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie jak prawidłowo powinno się sprawdzać stan oleju?

 

z tego co wiem na zapalonym silniku na miarce w główce ramy,ale jak ja mam to odczytać skoro cały bagnet jest zachlapany?

 

czy zdrowym objawem jest lekki dymek z korka w główce ramy po ostrym kacie?

czy to normalne że nie mogę dotknąć ramy po zdjęciu baku?aż tak się to ma grzać?chyba zainwestuję w miarkę ze wskaźnikiem temperatury

 

cieknie mi olej spod 'klawiaturki' <nad zaworami> znajomy znachor powiedział mi że wymiana uszczelki nic nie pomoże bo prawdopodobnie odkształciła się pod wpływem temperatury,co o tym myślice?

 

i na koniec-jaki olej zlać hondziawce,teraz mam castrol GTX,cholera wie kiedy zalany...

btw. wreszcie po zniszczeniu 2 par butów nauczyłem się palić motor,dzis zapalił zimny z 5 kopa co wcześniej było marzeniem,czasami natomiast mam tak że jeśli na gorącym nie zapali po 3-4 kopach to już potem są spore schody :/

 

No wyjac ten bagnet, przetrzec koszukla i znowu wlozyc po czym wyjac po raz kolejny i ocenic poziom wzrokowo :)

 

Olej sie grzeje, cos tam dymi wiec i rama sie grzeje :)

 

Jesli ktos pokrywe zaworow jakos umiejetnie krzywo przykrecil, to mogla sie skrzywic wiec wymiana.

 

Olej trzeba by zmienic zaraz po kupnie bo cholera wie kiedy byl zalany:)

 

Jesli sa problemy z paleniem na cieplo, to byc moze odpreznik, moze zawory, moze go zalewa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie jak prawidłowo powinno się sprawdzać stan oleju?

 

z tego co wiem na zapalonym silniku na miarce w główce ramy,ale jak ja mam to odczytać skoro cały bagnet jest zachlapany?

 

czy zdrowym objawem jest lekki dymek z korka w główce ramy po ostrym kacie?

czy to normalne że nie mogę dotknąć ramy po zdjęciu baku?aż tak się to ma grzać?chyba zainwestuję w miarkę ze wskaźnikiem temperatury

 

cieknie mi olej spod 'klawiaturki' <nad zaworami> znajomy znachor powiedział mi że wymiana uszczelki nic nie pomoże bo prawdopodobnie odkształciła się pod wpływem temperatury,co o tym myślice?

 

i na koniec-jaki olej zlać hondziawce,teraz mam castrol GTX,cholera wie kiedy zalany...

btw. wreszcie po zniszczeniu 2 par butów nauczyłem się palić motor,dzis zapalił zimny z 5 kopa co wcześniej było marzeniem,czasami natomiast mam tak że jeśli na gorącym nie zapali po 3-4 kopach to już potem są spore schody :/

Wymień uszczelkę powinno pomóc ,mało prawdopodobne żeby pokrywa była krzywa, to nie dymek tylko mgła olejowa , to że główka ramy jest gorąca po dłuższym pałowaniu to norma, CASTROL POWER1 GPS 10w-40 (2,3L)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem że wyjąć,wytrzeć,włożyć<ale nie wkręcać??> i sprawdzić<na odpalonym i zagrzanym>jeśli tak to mam olej na środku stanu,ale wycieka mi spod klawiaturki i napewno będzie ubywało,póki co dojeżdżę tak do zimy,a potem będę sobie dlubał :P

 

"mgła olejowa"--------->a to ciekawe :buttrock:

 

jeszcze pytanko,co do palenia-mam obroty biegu jałowego na 2000obr,gdy ustawię niżej lubi zgasnąć,jak to u was wygląda i czy palicie moto z gazem czy bez?

dzisiaj już mnie szlag trafiał z tym zapalaniem,moto niby za każdym kopem załapuje<tzn-odbija lub przekręci parę razy i gaśnie>,nogę mam poturbowaną i nie mogę mocno je*nąć po kilku nieudanych próbach :buttrock:

podciągnąłem automatyczny odprężnik na maksa,ale wiele to nie dało :buttrock:

 

jutro spróbuje palić bez filtra powietrza<palić,nie jeździć>,może tu jest problem

 

jeśli nie to biorę się za gaźniki,elekrtykę narazie wykluczam bo gdy moto już zapali to chodzi poprawnie tzn wkręca się na obroty i nie przerywa,świeca nowa<co prawda ma ciepłotę o 2 za małą>

btw

ku mojemu zdziwieniu dzis motorem pojechalem 80km na 5l paliwa<las-pola-30km szos>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"mgła olejowa"--------->a to ciekawe :wink:

:icon_eek:

Być może dla ciebie brzmi to śmiesznie ale sekcja odbierająca pompy nie tłoczy równego strumienia oleju z silnika , zazwyczaj są to małe nadwyszki pojawiające się w silniku przez co olej wtłaczany do zbiornika chlapie powodując powstawanie właśnie mgły olejowej. Dodać można że im wyższa temperatura oleju tym więcej mgły powstaje. I jest to normalne zjawisko fizyczne jak z każdą cieczą, dym nie ma prawa się pojawić w zbiorniku z olejem co innego po odkręceniu dekielków do regulacji zaworów, jeśli po odkręceniu owych dekielków w czasie pracy silnika pojawia się dym to znak że uszczelniacze do wymiany. Poza tym zjawisko mgły olejowej jest wykorzystywane w starszych silnikach z tkz. smarowaniem rozbryzgowym (z tego pewnie też się uśmiejesz :biggrin: ).

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki,że katuję was banalnymi sprawami,ale wg manuala powinienem mieć w oponach po 1.5 bara,a gdy ustawiłem taką wartość moto strasznie rzuca po piaskowo-kurzowych drogach<po asfalcie,lesie jedzie się ok>,przypominam ze mam nowe 'kostki',a seryjnie do xlki zakladali chyba 'szutry' więc może nie powinienem sugerować się manualem i sam dojść jak ma być,ale może ktoś podpowie ile powietrza nabić?

luzów na wahaczu nie mam,moto proste

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam takie pytanie zwiazane z xl'ka. Co to jest i do czego to to ? :icon_mrgreen:

 

http://img147.imageshack.us/img147/5451/cotoqf8.jpg

 

Pzdr

Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reczny dekompresator , polaczony linka z mala dzwigienka nad lub pod dzwignia sprzegla,

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale niby xl'ka ma dekompresator z kopki napedzany i tam faktycznie od kopki idzie jakas linka. A tutaj linki brak, klamki nad/pod sprzeglem tym bardziej :) Mozliwe, ze ktos zdemontowal, ale czy to oznacza, ze xl'ka oprocz tego dekompresatora z kopki ma jeszcze ten reczny ?

 

Pzdr

Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...