romekjagoda Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 (edytowane) Witam, mam następujący problem. Niedawno kupiłem Hondę VFR 89 r. (RC24), która przez kilka miesięcy stała w garażu. Poprzedni właściciel nie spuścił paliwa z baku i z gaźników. Motor wstawiłem na przegląd i wymianę do mechanika. Po odbiorze wszystko śmiga fajnie, tylko moto dużo pali, tj. ostatni pomiar 10,60 L / 100 km. Mechanik jest na urlopie 2 tyg. więc główkuję, co to może być, by po powrocie nakierować go na jakiś trop. Stąd moje pytania i podejrzenia:1) przypuszczam, że gaźniki są zasyfione. Myślę o zleceniu ich czyszczenia (sam sobie raczej z tym nie poradzę). Następnie synchronizacja (zamierzam kupić wakuometr) oraz ustawienie składu mieszanki za pomocą Color tune (też zamierzam kupić). Co o tym myślicie? 2) tylna tarcza w jednym miejscu lekko obciera o klocki - czy to może być przyczyną? Nie sądzę, że aż w takim stopniu by 2x podnieść zużycie paliwa... Dodatkowe info:1) filtr powietrza był przedmuchany sprężarką, mechanik ocenił, że jest jeszcze ok2) w rurze wydech. na końcu jest trochę sadzy, ale wewnątrz. nie ma jakiegoś specjalnie osmolonego wylotu.3) świece były zmienione na nowe.4) zawory były wyregulowane Dziwne jest, że po zatankowaniu wskazówka nie drgnie do ok. 60 km, a potem na przestrzeni następnych 30-40 km schodzi prawie do zera. Nie wiem czy to ma związek, bo to moje pierwsze moto. W wymienione wyżej narzędzia (wakuometr i color tune) zamierzam zainwestować, bo to pewnie moje nieostatnie moto. Prosiłbym o podpowiedzi i potwierdzenie czy regulacja mieszanki + czyszczenie + synchro gaźników może pomóc, czy raczej zacząć od czegoś innego. Z góry dzięki. Edytowane 19 Sierpnia 2008 przez romekjagoda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian44 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 zalezy jak jezdzisz mi sie wydaje ze 750 przy ostrej jezdzie bedzie oscylowal w granicach 10l. No chyba ze jezdzisz (turystycznie) a tyle ci pali... Jak ja wyczyscilem sobie gazniki, a potem oddalem moto na synchronizacje gaznikow to faktycznie moto zaczelo palic troszke mniej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrekRR Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Nie polecam samemu wyjmowac gaznikow, bo to silnik V4 wiec nie jest latwo. Dwa razy wiecej Ci nie pali bo VFR ciezko zejsc ponizej 8 litrow/100km. Pamietam jak wyjmowalem je z mojej ex VF 750. Co do wskaznika paliwa, to mialem podobnie. Wskazowka schodzila z full od kiedy w baku zostawalo ok 10 lirow wachy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 zmien filtr powietrza i wyczysc gazniki, mi palila okolo 6,5 l na 100 km, Dyche to ona na torze moze spalic a nie na ulicy. Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Poziom paliwa się kłania. Nie pamiętam jak w RC 24, ale 36 nie ma regulacji. Ratuje tylko wymiana zaworków iglicowych. A co colortune poczytaj tutaj: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...ic=102926&st=20 Dodatkowo powiem, że w VFR nawet sama synchronizacja wymaga trochę doświadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 w rc 24 spokojnie mozna regulowac poziom pływaka bo jest tam blaszany listek :P Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Fakt, teraz sobie przypomniałem :). Wiem właśnie, ze część VFR ma taką możliwość, a niektóre nie. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 normalnie vfr pali w okolicach 6-7l/100. rekorodowo zszedlem do 5, a max mialem ponad 8 przy codziennym palowaniu na miescie. kumple podobnie. wiec 10 to duzo za duzo. sprawdz zaworki iglicowe, bo wyglada jakby paliwo sie lalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romekjagoda Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Wiem, że raczej wyjmowania gaźników i synchor sam się nie podejmę - udam się z tym do mechanika. Znam swoje możliwości i nie porywam się z motyką na słońce.Paweł co do Colortune to czytałem ten wątek, ale on dotyczył dwucylindrowego motoru, gdzie ustawić skład mieszanki jest podobno łątwiej. Myślę, że zmasowany atak na gaźniki (czyszczenie, regulacja pływaka, zawory iglicowe, synchro i colortune) przyniosą jakiś efekt. Wiem, że moto pali mi na pewno za dużo teraz, VFR a pali jak dobrze kręcona VTRa :P Dzięki za porady i potwierdzenie kierunku poszukiwań. Jakby ktoś miał jeszcze coś do dodania to chętnie. Aha. Wczoraj sprawdziłem i tarcza tylna nie przyciera mocno, także tą przyczynę można wykluczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Ustawiasz wszystkie gaźniki na np. 2 dwa obroty i nie kombinujesz. Proste. Potem synchrnonizacja oraz sprawdzenie zachowania silnika (reakcja na gaz, schodzenie z obrotów). Jeśli uważasz, że dorwiesz pierwszy raz w zyciu Colortune i zrobisz zajebistą regulację, to jesteś w wielkim błędzie :P Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo28 Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 WitamCo do synchronizacji gaźników to czy nie wystarczą 4 kawałki przezroczystych wężyków wypełnionych olejem, połączonych ze sobą z jednej strony i umieszczonych pionowo. Ja u siebie robiłem synchronizację za pomocą takiego właśnie kawałka wężyka. Niekoniecznie chyba trzeba kupować od razu wakuometry co się wiąże ze sporym wydatkiem. Z tym, że ja mam motocykl 2-cylindrowy z 4 gaźnikami jest pewnie więcej roboty, trzebaby zobaczyć przepustnicę którego z gaźników bezpośrednio odchyla linka gazu i odpowiednio regulować, jeśli się mylę, poprawcie mnie.Zdaje się gdzieś na forum widziałem zdjęcie z wykonanym w ten sposób urządzeniem do synchronizacji motocykla z 4 cylindrami.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romekjagoda Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Ustawiasz wszystkie gaźniki na np. 2 dwa obroty i nie kombinujesz. Proste. Potem synchrnonizacja oraz sprawdzenie zachowania silnika (reakcja na gaz, schodzenie z obrotów). Jeśli uważasz, że dorwiesz pierwszy raz w zyciu Colortune i zrobisz zajebistą regulację, to jesteś w wielkim błędzie :flesje: Pawel Paweł, dzięki za porady. Ja naprawdę nie uważam, że za pomocą drogich narzędzi samo mi się wyreguluje, albo ja zrobię regulację/synchro samodzielnie na igłę. Wręcz przeciwnie, jak pisałem znam swoje możliwości i zamierzam zlecić to mechanikowi, a samemu podpatrywać by się nauczyć. Moją przygodę z motorami i mechaniką dopiero zaczynam, nie mam tu żadnego doświadczenia i nie łudzę się co do moich umiejętności (za stary jestem :wink: by się łudzić ). Nie mam też problemu by się do tego przyznać. Po prostu dotąd nie miałem do czynienia z mechaniką, robiłem inne rzeczy. Dlatego pytam mądrzejszych ode mnie. Color tune nie jest żadnym cudownym środkiem dla mnie - po prostu narzędziem, które może pomóc rozwiązać mi problem. Tak uważam. Napisz proszę, czy uważasz, że faktycznie jest to przydatna sprawa w rękach doświadczonego mechanika, czy też gadżet? Bolo: Poszukam opisu tej samoróbki wakuometrów z wężyków, ale jestem dosć sceptycznie nastawiony - obawiam się, że przy odrobinie niefartu można jeszcze bardziej rozregulować gaźniki, a do tego dokładność takiego pomiaru jest wątpliwa - VFR ma dupnie ustawione zaworki do których się wakuometr podpina i problemem byłaby chyba różna długość wężyków oraz kontrolowanie, by były na tym samym poziomie. Sądzę, że wyniki uzyskane byłyby mocno 'pi-razy-drzwi'. W innym wątku o spalaniu w seven-fifty widziałem jeszcze poradę, by sprawdzić, czy linka ssania sie nie blokuje przy gaźniku. Sprawdzę to, choć nie sądzę, bo chyba widoczne byłoby to na obrotomierzu, a u mnie po skręceniu ssania obroty jałowe spadają do 1200 rpm, czyli ok. Dzięki za Waszą pomoc. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo28 Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 (edytowane) Poszukam opisu tej samoróbki wakuometrów z wężyków, ale jestem dosć sceptycznie nastawiony - obawiam się, że przy odrobinie niefartu można jeszcze bardziej rozregulować gaźniki, a do tego dokładność takiego pomiaru jest wątpliwa - VFR ma dupnie ustawione zaworki do których się wakuometr podpina i problemem byłaby chyba różna długość wężyków oraz kontrolowanie, by były na tym samym poziomie. Sądzę, że wyniki uzyskane byłyby mocno 'pi-razy-drzwi'. Wężyki możesz dać takiej samej długości jeśli boisz się o ewentualne straty ciśnienia w wężykach, które, uważam nie są aż tak znaczne by brać je pod uwagę, a ten sam problem masz przy użyciu innego zestawu wakuometrów. A jeśli chodzi o dokładność tego urządzenia to kwestia umiejętności takiego ustawienia przez regulującego uchylenia przepustnic w każdym z gaźników aby w każdym z wężyków poziom płynu był jednakowy. Trzeba uważać by użyte wężyki nie były za miękkie, by podciśnienie nie powodowało ich zgniatania, co może mieć wpływ na dokładność pomiaru. Połączenia również powinny być szczelne. W przypadku zakupionych wakuometrów dokładność odczytu też obarczona jest ewentualnymi błędami odczytu wskazań wakuometrów a także dokładności samych wakuometrów. Moim zdaniem przyrządy oparte o naczynia połączone (jak w przypadku wężyków z cieczą - także rtęcią) mają większą dokładność, ale to jest moje zdanie.http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...21&hl=wakuometrtu masz sposób na wykonanie opisanego przyrządu do synchronizacji gaźników motocykla z 4-cylindrowego.W razie pytań proponuję kontakt z autorem postu. Pozdrawiam Edytowane 21 Sierpnia 2008 przez bolo28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RudyXJ Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Mi XJ 600 51J paliła po 8-8,5 przy kręceniu sie po okolicy a na trasie przy delikatnej jeździe zchodziłem do 7 , o wiele wiele za dużo paliła... Powód też tkwił w regulacjach... Zmniejszałem jej dawke paliwa , wiele to nie dawało , świece były i tak czarne, wtedy też po głowie mi chodziła myśl , ze moto kiedyś było oddławiane a że te XJ`y dławili na dyszach to może ktoś zaszalał (nawet przeszalał, może to być możliwe??) Bynajmniej teraz VFR pali mi do 7,5l. a wracając z Chorwacji na autostradowej gonitwie w zakresie 160-180 , w porywach do 200 , zadowalała sie niecałymi 6ioma litrami benzy wiec PiotrekRR też chyba miał coś nie tak, co do wskaźnika paliwa to fakt, żyje własnym życiem, wskazówka ruszy sie dość późno , szybko spada do minimum ale na tym min. jest w baku jeszcze benzy na jakies 120km ... Pzdr Cytuj http://www.bikepics.com/members/rudyfws/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romekjagoda Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 RudzXJ tylko potwierdzasz, że muszę coś z tym spalaniem zrobić, bo mi spać nie daje :) a wiem, że to moto potrafi być ekonomiczne. Mam tylko nadzieję, że to da radę sie jakoś wyregulować. W sumie to nie zrozumiałem do końca ostatniego Twojego postu, bo piszesz, że powód tkwił w regulacjach, ale że w sumie niewiele to dało... Mógłbyś rozjaśnić?Z tym wskaźnikiem to widocznie po prostu tak już jest - ale to nie problem, nauczę się z tym żyć. Ważne by pragnienie jej się zmniejszyło. Bolo28: wielkie dzięki za linkę i uwagi odnośnie wakuometra. Ja jednak kupię sobie Morgan Carbtune - jak mi nie będzie potrzebne to z łątwością sprzedam, bo widzę, że na ebayu używane idą jka bułeczki. Niemniej naprwdę dzięki za zainteresowanie i rzeczowe porady. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.