driv3r3 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 (edytowane) witam mam mały problem z silnikiem minarelli am6 50cm. mam w nim tuningowy cylinder 80cm i osprzęt i wzmocniony wał, wszystko fajnie latało ale do czasu, zrobiły sie luzy w obudowach silnika tu gdzie sie wkłada łożyska. Łożyska latają w obudowach i jest duży luz na wale. Ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić? Wklejałem je na klej jakiś ale wytrzymało z 500km. Edytowane 18 Sierpnia 2008 przez driv3r3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Należy użyć poprawnie lepszego kleju, dotoczyć specjalne tulejki, roztoczyć gniazda łożysk na większe łożyska lub wymienić obudowy, co jest najlepszym rozwiązaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
driv3r3 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 własnie kleju używałem poprawnie i to dobrego loctite czy jakoś tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Spróbuj użyć kleju Chester Molecular (zielony, w czerwonej butelce). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 klej nawet żeby był najmocniejszy to długo nie wytrzyma. musisz zmierzyć czop wału i otwór w karterze ten wybity i zakupić łożyska pod te wymiary jakieś porządne. to chyba najlepsze rozwiązanie Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Zostaje jeszcze tulejowanie gniazd łożysk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mm666 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 musisz zmierzyć czop wału i otwór w karterze ten wybity i zakupić łożyska Łożyska toczne nie są robione z tak niewielką różnicą, więc taki sposób odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
driv3r3 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 też tak myśle... i toczenie chyba też odpada pytałem jednego tokarza to powiedział ze ciężko bedzie dokładnie wytoczyć w takich obudowach i nie chce tego sie podjąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 a ja bym karter zapunktował (miejsce w którym osadzone jest łożysko) no wtedy i luz skasuje sie i po problemie . ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mm666 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Takie rozwiazanie nie wytrzyma, pozatym cały mechanizm może stracić osiowość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Są różne kleje do osadzania łożysk. Loctite akurat jest klejem przemysłowym i jednym z najlepszych jaki stosuje notorycznie w przelatanych dwuciachach. Problem pewnie leżał po stronie właściwego doboru kleju, który jest różny w zależności od szczeliny. jeśli masz mocno rozbite osadzenie łożysk to stosujesz najmocniejszy klej do połączeń trwałych, który da się rozłączyć w temp. 300 stopni. Ten klej musi trzymać !! Jeśli masz tak wybite osadzenia, że można włożyć długopis między łożysko a obudowę :) to należy zrobić stalowe pierścienie, roztoczyć obudowy na maszynie zwaną wytaczarką i wkleić pierścienie. Pasowanie powinien dobrać tokarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.