piotreksuzuki Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Nie wiem czego juz sie dotknac w moim suzuki gs 550 m katana 1982 rok ładuje w akumulator mi ponad 70V. Na pewno to nie jest przebicie na mase w alternatorze bo go wykreciłem, odpaliłem moto i dalej to samo. regulator tez jest dobry. Jest gdzies bicie na mase, ale gdzie? Moze to cewki? Nie wiem juz bo je wykrecałem i odsuwałem od ramy rzeby nie przebijały. Jak mierze miernikiem dotykajac ramy i minusa w akumulatorze pokazuje mi jakies ładowanie ok 10V a normalnie przykładajac kable miernika do + i do - to jest 70V czasem wiecej jak mu sie chce. Piszcie co komu przyjdzie do głowy bede sprawdzał po kolei. I co wogule produkuje tak duzy prad w instalacji skoro to nie alternator bo jak juz mowiłem nawet go wykreciłem zeby byc pewnym na 100% ze to nie on. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperPL Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Możliwe że pracę miernika zakłóca instalacja zapłonowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 70V i zarowki sie nie przepalaja, nie wspominajac o reszcie ? :banghead: Chyba miernik Ci sie zbuntowal :banghead: PS. A jak zlaczysz dwie koncowki woltomierza to ile Ci pokazuje ?PS.2 Nie wiem co tam masz za urzadzenie pomiarowe, ale sprawdz czy napewno uzywasz voltomierza :banghead: PS.3 Kiedys mialem taki przypadek gdzie sie w akumulatorze "pozamienial" plus z minusem :) - tylko ze do tego potrzebne sa dwie szeregowo podlaczone baterie (24V). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Skoki napięcia to nic nowego. Mogą być spowodowane układem zapłonowym lub przenikać prosto z prostownika. Mierniki cyfrowe lubią głupieć od niestabilnych prądów. Jeżeli pokazywałby Ci 70V na klemach to akumulator powinien wyparować. Instalacja bez akumulatora może jak najbardziej wariować, ale średnie napięcie 70V raczej możliwe nie jest. Zmontuj jak jest i zmierz napięcie na klemach akumulatora. Tylko musisz być pewny połączeń. Do pomiarów polecam stosowanie mierników wskazówkowych (z ustrojem magnetoelektrycznym). Przebicie ma masę alternatora sprawdzasz mierząc rezystancję między jednym z trzech przewodów (w instalacjach trójfazowych), a masą alternatora. Powinno być nieskończenie wiele. Warto poruszać też zwojami dla pewności, że żaden nie zwiera od drgań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo28 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 (edytowane) 70 V to napięcie prądu stałego czy przemiennego? Za wysokie napięcie raczej powinno być winą regulatora napięcia, chyba, że się mylę. Może jakieś przebicia w regulatorze. Jeśli pokazuje Ci między ramą a masą akumulatora napięcie, znaczy, że albo masz miernik spierniczony, albo zakłócona jest jego praca, bądź też nie masz dobrego połączenia między minusem akumulatora a masą (ramą) motocykla. Posprawdzaj masę czy jest dobrze podłączona (czy jest dobry styk). Oczywiście mogę nie mieć racjiPozdrawiam Edytowane 18 Sierpnia 2008 przez bolo28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreksuzuki Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Możliwe że pracę miernika zakłóca instalacja zapłonowa. zarowki sie nie pala bo nic nie właczam a ten problem mam juz od dawna bo mam juz zmieniony drugi moduł zaplonowy tylko wczesniej zwalałem wine na regulator a to widac ze juz miałem wczesniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreksuzuki Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Nie wiem co jednak jest grane dzisiaj podłaczylem miernik i było tak jak mowiłem, potem pobluzniłem przyłozyłem jeszcze raz i było jakby to powiedziec do zaakceptowania bo dawał 16V troche duzo ale nic sie nie pali. Akumulator na poczatku troche pokipiał ale potem ustało, moze był niedoładowany i jak sie naładował tp po prostu przestał. Narazie chodzi po prostu stał sie cud, tylko trzebabyło troche na motor pokrzyczec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Akumulator na poczatku troche pokipiał ale potem ustało, moze był niedoładowany i jak sie naładował tp po prostu przestał. No akurat w przyrodzie dzieje sie zupelnie na odwrot. Z 16V to dlugo Ci te aku nie pociagnie. Powlaczaj oswietlenie - byc moze zbijesz jeszcze troche tego napiecia :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreksuzuki Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 A czy cały moj problem moze byc spowodowany tym ze stojan był kiedys przewijany? A był przewijany. Mechanik u ktorego byłem powiedział mi ze moze byc nawiniety cienszym drutem ale jest go wiecej i parametry alternatora mogły sie zmienic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 A czy cały moj problem moze byc spowodowany tym ze stojan był kiedys przewijany? A był przewijany. Mechanik u ktorego byłem powiedział mi ze moze byc nawiniety cienszym drutem ale jest go wiecej i parametry alternatora mogły sie zmienic.Od czegoś masz regulator w tym motorze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 A czy cały moj problem moze byc spowodowany tym ze stojan był kiedys przewijany? A był przewijany. No to musisz iść dalej tym śladem i zrobić sobie własny regulator. Jak będziesz zaintresowany to podeśle schemat. Nie jest to bardzo skąplikowane ale mogą wyjść niespodzianki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 No to musisz iść dalej tym śladem i zrobić sobie własny regulator. Jak będziesz zaintresowany to podeśle schemat. Nie jest to bardzo skąplikowane ale mogą wyjść niespodzianki.Czy czytając jego posty wierzysz , że będzie on w stanie sobie z tym poradzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreksuzuki Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Mozliwe ze niepotrzebnie sie tym zajmujemy, dostałem ostatnio informacje od mechanika, dosyc powazanego w moim miescie ze w motocyklu moze byc ładowanie nawet do 20V. Nie wiem czy mu do konca wierzyc, ale ja mam teraz ok 16-17V i wszystko gra zarowki sie nie pala motor chodzi jak trzeba, juz sam nie wiem . w samochodzie owszem powinno byc 14V i ani deka wiecej, ale nie w moto wg tego mechanika. No to musisz iść dalej tym śladem i zrobić sobie własny regulator. Jak będziesz zaintresowany to podeśle schemat. Nie jest to bardzo skąplikowane ale mogą wyjść niespodzianki. Ten schemat mozesz podesłac, moze nie bede instalował narazie tego regulatora w moim moto ale z checia przypatrze sie schematowi bo od tego całego zamieszania z elektryka u mnie zaczalem sie troche tym interesowac i wiem za mozna zrobic własny regulator ale jeszcze nie wiem jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 dostałem ostatnio informacje od mechanika, dosyc powazanego w moim miescie ze w motocyklu moze byc ładowanie nawet do 20VHmmm.... Nie chce mi sie tego nawet komentowac.... Kolego, jesli nie masz bladego pojecia o elektryce w motocyklu to sie po prostu nie dotykaj bo zrobisz wiecej szkody niz pozytku, a ten wasz miejski mechanik.... Gdzie go znalazles, pod budka z piwem..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Czytałem tylko pobierznie ale co wkońcu z tym niernikiem?? masz analogowy czy cyfrowy?? bo jak cyfrowy to nigdy tego prawidłowo nie pomierzysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.