Skocz do zawartości

Najgłupszy użytkownik motocykla.


kvos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hasło dnia: wprowadź to w życie gdy paraliżuje Cię strach...ta-da! :icon_mrgreen:

 

po to wlasnie sie czwiczy technike jazdy zeby w sytuacji kryzysowej uzyc jej bez myslenia, odruchowo

uwiez mi to dziala, tak nauczylem sie stosowac przeciwskret (czwiczac go poglebiajac zakret nawet jak nie musze podczas normlanej jazdy po miescie) jak i nie uzywania odruchowo tylnego hamulca (swiadomie czasami uzywam)

juz Pare razy sobie dupe uratlowalem :buttrock: jeden dzwon spowodowany brakiem umiejetnosci mi straczy :crossy:

 

dalej sie ucze bo uwazam ze duzo mi jeszcze barkuje zeby powiedziec ze umiem jezdzic motocyklem :crossy:

 

pozdr

devnull

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hasło dnia: wprowadź to w życie gdy paraliżuje Cię strach...ta-da! :wink:

 

twardym trza być, a nie miętkim :icon_mrgreen:

wiesz, można poddać sie i czekać na dzwona (ew. można jeszcze sie modlić, ale ja bym kierownicy nie puszczał) albo można cos próbować robić. i nie mniej przeciwskręt to jest własnie to.

już ktoś to mówił, że nie sztuką jest jechać prosto, ale dobrze skręcać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po to wlasnie sie czwiczy technike jazdy zeby w sytuacji kryzysowej uzyc jej bez myslenia, odruchowo

uwiez mi to dziala, tak nauczylem sie stosowac przeciwskret (czwiczac go poglebiajac zakret nawet jak nie musze podczas normlanej jazdy po miescie) jak i nie uzywania odruchowo tylnego hamulca (swiadomie czasami uzywam)

juz Pare razy sobie dupe uratlowalem :) jeden dzwon spowodowany brakiem umiejetnosci mi straczy :)

 

dalej sie ucze bo uwazam ze duzo mi jeszcze barkuje zeby powiedziec ze umiem jezdzic motocyklem :)

 

pozdr

devnull

 

Spoko. Wiem że to działa, latałem prawie 3 lata jako kurier moto w Londynie, setki tysięcy mil w kazda pogode przez caly rok, deszcz, snieg , upał, burza itp. 13h dziennie a po tym wożenie pizzy kolejne 3-4h co dzień.

:buttrock: Chcesz nauczyć się jeździć - idź na kurierkę - miejska dżungla, przejazdy na czas, walka o pieniądze, Ty i motocykl... poczytaj moje opowiadanka na motogen.pl lub działy o kurierach na forum. polecam.

:evil: :clap:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" jak i nie uzywania odruchowo tylnego hamulca (swiadomie czasami uzywam)"

 

racja, tylny hamulec to zdrajca.

Skąd się biorą uślizgi przedniego koła podczas hamowania?, stąd, że ktoś komuś wbił do głowy, aby nie używał tylnego hamulca, więc w sytuacji awaryjnej naciska przedni i siup, wydaje mi się też właśnie, że hamowanie powinno zaczynać się od tylnego hamulca, który naciska się lekko, i jednocześnie przedni coraz mocniej, aż do zatrzymania. Pomaga to przenieść masę moto na przednie zawieszenie, jeśli stanie się to za szybko, uślizg przodu czyli gleba. Tyle mniej więcej ze swojego doświadczenia, książki i forum, po prostu wydaje mi się, że tylny hamulec pomaga przenieść masę na przód, a resztę już robi przedni hebel (no prawie, bo przód to chyba 80% hamowania i trzeba dorzucić tył).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd się biorą uślizgi przedniego koła podczas hamowania?, stąd, że ktoś komuś wbił do głowy, aby nie używał tylnego hamulca, więc w sytuacji awaryjnej naciska przedni i siup, wydaje mi się też właśnie, że hamowanie powinno zaczynać się od tylnego hamulca, który naciska się lekko, i jednocześnie przedni coraz mocniej, aż do zatrzymania. Pomaga to przenieść masę moto na przednie zawieszenie, jeśli stanie się to za szybko, uślizg przodu czyli gleba. Tyle mniej więcej ze swojego doświadczenia, książki i forum, po prostu wydaje mi się, że tylny hamulec pomaga przenieść masę na przód, a resztę już robi przedni hebel (no prawie, bo przód to chyba 80% hamowania i trzeba dorzucić tył).

To zdaje się zależy od geometrii motocykla (w choperach i dużych turystykach znaczenie zawsze dociążonego tyłu jest większe), rozłożenia bagażu przyczepności nawierzchni (jak wolniej hamujemy to mniej zdejmujemy z dociążenia tyłu) i mnóstwa innych czynników. Nie istnieje uniwersalna receptura.

Edytowane przez pikonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd się biorą uślizgi przedniego koła podczas hamowania?, stąd, że ktoś komuś wbił do głowy, aby nie używał tylnego hamulca, więc w sytuacji awaryjnej naciska przedni i siup,

.... cut

 

ja mam w moto hamulec ktory ma wieciej niz dwa stany czyli wlaczony i wylczony :icon_razz:

pozatym jak sie hamulec przedni blokuej to trzeba go lekko odpuscic czy tez hamowac nie wszystkim palcami (slabiej) albo ustawic go tak zeby kola nie blkowal

(oczywiscie mowimy tu o dobrych warunkach drogowych)

 

ja z obeserwacji widze ze wiekszosc powaznych wypadkow szczegolnie tych co zaczynaja jezdzic jest spowodowane przez nawet chwilowe zablkowanie tylnego kola panice, jak ktos umie dobrze jezdzic to pewnei ze warto uzywac umijetnie tylu, ale to juz jest wyzsza szkla jazdy, zreszta ja nigdzie pisialem ze nie uzywam tylu tylko ze robie to SWIADOMIE , a odruchowo tylko przod cisne :biggrin: , jak sie kiedys naucze leprzej/sktuczeniejszej dla mnie techniki to bede ja stosowal

 

ale chyba zgodzisz sie z tym ze znacznie latwiej zablkowac tyl niz przod ?

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

ja na pierwszym moto specjalnie dużo hamowałem tyłem, żeby się przyzwyczaić do blokady tylko koła w razie czego. na starość jak znalazł.

w tym samym celu zjechalem wczoraj tylnią oponę. rozpedzalem się do 80-100 na sciernisku i blokowalem tylnie kolo, fajna zabawa :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważcie Panowie że motocykl to taki wynalazek co bardzo niechętnie skręca i hamuje jednocześnie.

:)

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...