Gang555ter Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Motorek stał dobry rok, wziąłem się za niego ostatnio z obeznanym kumplem. Wyremontowaliśmy gruntownie cały silnik, wszystko przeczyściliśmy itp. Motorek był zatarty, jest nowy tłok + cylinder po szlifie. Mieszankę motorek dostaje (świeca się zalewa), jednak na początku był problem z iskrą, na oryginalnej świecy w ogóle nie było iskry. Ostatecznie doszliśmy do sytuacji, że na jakiejś kijowej świecy pojawiła się słaba iskra, motorek raz nawet odpalił na moment na zapych. Potem już nic, czasem coś strzeli, lub popyrka podczas pchania. Przypominam, że nie jest w ogóle dotarty, ledwo co założony jest nowy tłok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 To że nie jest dotarty nie przeszkadza w odpalniu. Zakładasz nowy tłok pare kopów i chodzi. Usuncie usterke zapłonu jeżeli piszesz że iskra jest słaba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gang555ter Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Problem w tym, że słabo na tej elektryce się znamy i nie bardzo wiemy co poczynić z tym fantem, testowaliśmy już chyba z 10 świec, sprawdzaliśmy miernikami napięcia rózne i dalej nie wiemy co robić z tym zapłonem. Rok temu motorek dawał super iskrę, stał sporo czasu pod plandeką na dworze (zimą w garażu). Szkoda, że nie sprawdziłem iskry przed rozbieraniem silnika. Silnik był w mak rozebrany, wymienione uszczelki, łożyska, simmeringi itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slo_mo Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Kłopot może nie leżeć tylko w świecy.Pozostaje znalezienie dobrego speca od elektryki - jeżeli będziesz miał schematy to nawet każdy lepszy elektryk samochodowy usunie problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian44 Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 dokładnie jak ja składałęm swoje enduro (rowniez sam) to po kilku kopniecach moto od razu zaczelo gadac...Elektryk , a moze masz kumpla co sie zna na tym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gang555ter Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Motorek zalany jest midland 2T, mam jakiegoś kumpla, który może coś poradzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Zdejmijcie lewą kapę silnika i sprawdźcie jaki jest stan patynek, bo zakładam że ta RD to powietrzak na platynkach bez modułu, możliwe ze po takim długim staniu na dworze zaśniedziały styki i dlatego macie takie przeboje z ta iskrą. Jeżeli to nie to to musicie szukać w kabelkach czy coś nie łaczy, może nie podpięliście jakiejś kostki albo kabelka...jeżeli i tutaj będzie dobrze tpo pozostaje cewka pod magnetem i cewka zapłonowa, niemniej cewka zapłonowa pada najrzadziej ...;) Powodzenia w ruszaniu maszynki :biggrin: (a może magneto źle założyliście po tym gruntownym remoncie? za każdym razem jak w swojej DT ściągałem magneto trzeba było od nowa ustawiać przerwę na przerywaczu i kontrolować miejsce rozwierania styków) Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Napisz jaki to RD ma zapłon elektroniczny czy klasyczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gang555ter Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Klasyczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczi013 Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 no to zostaje uswawic zapłon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 kondensator sprawdzony ?? za słabą iskre nie odpowiada ustawienie wyprzedzenia tylko conajwyżej przerwa stan kondensatora cewki zasilającej i zapłonowej ..... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gang555ter Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 W jaki sposób sprawdzić kondzior? Da się sprawdzić stan cewek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 kondensator masz kilka sposobów najprostszy to omomierzem czy nie ma zwarcia ew jak masz pomiar pojemności to zmierzyć........ są też jakieś patenty z żarówką na 220v bez użycia miernika poszukaj na forach/stronach o ogarze 200/205 na wielu jest to opisane cewki są raczej niesprawdzalne....... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 No coś Ty Michoa..... Kondek zmieniasz na inny i wiesz :notworthy: wystarczy taki samochodowy z malucha czy dużego fiata... (wepnij go pomiędzy przewód idący z przerywacza do cewki a masę w dowolnym miejscu instalacji) A cewki się sprawdza mierząc ich rezystancję. Wartości pomiarowe masz w serwisówce do moto...jak nie masz do RD poszukaj serwisówki do DT MX...ja niestety juz jej nie mam wiec nie moge ci tych wartości podać. Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 oj jacku :icon_twisted: kondensator masz tak 1.podgrzewasz zapalniczką aż będzie parzyć i sprawdzasz omomierzem czy nie ma zwarcia (3/4 kondensatorów uszkodzonych dostaje zwarcia okładzin od temperatury 2.jest jakiś sposób z żarówka na 220v (dlatego że wiele kondensatorów jest ok przy badaniu niskim napięciem a przy wysokim przebija )bodajrze szeregowo kondensator z żarówka 220v60 wat i żarówka ma nie świecić 3.miernik pojemności natomiast cewki....... niewiem jak w RD ale np w ogarze wartości rezystancji są tak niskie że mieszczą sie w błedzie pomiarowym miernika npzasilają cewke zapłonowa ma 1.5oma teraz niech sie zewrze z 10 zwojów bo sie izolacja nadpaliła no to teoretycznie będzie 1.25 oma powiedzmy praktycznie 90% mierników pokaże 1.5........... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.