Skocz do zawartości

Problem z odpaleniem po remoncie YAMAHA 80 RD MX


Gang555ter
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Motorek stał dobry rok, wziąłem się za niego ostatnio z obeznanym kumplem. Wyremontowaliśmy gruntownie cały silnik, wszystko przeczyściliśmy itp. Motorek był zatarty, jest nowy tłok + cylinder po szlifie. Mieszankę motorek dostaje (świeca się zalewa), jednak na początku był problem z iskrą, na oryginalnej świecy w ogóle nie było iskry. Ostatecznie doszliśmy do sytuacji, że na jakiejś kijowej świecy pojawiła się słaba iskra, motorek raz nawet odpalił na moment na zapych. Potem już nic, czasem coś strzeli, lub popyrka podczas pchania. Przypominam, że nie jest w ogóle dotarty, ledwo co założony jest nowy tłok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że słabo na tej elektryce się znamy i nie bardzo wiemy co poczynić z tym fantem, testowaliśmy już chyba z 10 świec, sprawdzaliśmy miernikami napięcia rózne i dalej nie wiemy co robić z tym zapłonem. Rok temu motorek dawał super iskrę, stał sporo czasu pod plandeką na dworze (zimą w garażu). Szkoda, że nie sprawdziłem iskry przed rozbieraniem silnika. Silnik był w mak rozebrany, wymienione uszczelki, łożyska, simmeringi itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmijcie lewą kapę silnika i sprawdźcie jaki jest stan patynek, bo zakładam że ta RD to powietrzak na platynkach bez modułu, możliwe ze po takim długim staniu na dworze zaśniedziały styki i dlatego macie takie przeboje z ta iskrą. Jeżeli to nie to to musicie szukać w kabelkach czy coś nie łaczy, może nie podpięliście jakiejś kostki albo kabelka...jeżeli i tutaj będzie dobrze tpo pozostaje cewka pod magnetem i cewka zapłonowa, niemniej cewka zapłonowa pada najrzadziej ...;)

 

Powodzenia w ruszaniu maszynki :biggrin:

 

(a może magneto źle założyliście po tym gruntownym remoncie? za każdym razem jak w swojej DT ściągałem magneto trzeba było od nowa ustawiać przerwę na przerywaczu i kontrolować miejsce rozwierania styków)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kondensator sprawdzony ??

 

za słabą iskre nie odpowiada ustawienie wyprzedzenia tylko conajwyżej przerwa stan kondensatora cewki zasilającej i zapłonowej .....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kondensator masz kilka sposobów najprostszy to omomierzem czy nie ma zwarcia ew jak masz pomiar pojemności to zmierzyć........

 

są też jakieś patenty z żarówką na 220v bez użycia miernika poszukaj na forach/stronach o ogarze 200/205 na wielu jest to opisane

 

cewki są raczej niesprawdzalne.......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coś Ty Michoa..... Kondek zmieniasz na inny i wiesz :notworthy: wystarczy taki samochodowy z malucha czy dużego fiata... (wepnij go pomiędzy przewód idący z przerywacza do cewki a masę w dowolnym miejscu instalacji)

 

A cewki się sprawdza mierząc ich rezystancję. Wartości pomiarowe masz w serwisówce do moto...jak nie masz do RD poszukaj serwisówki do DT MX...ja niestety juz jej nie mam wiec nie moge ci tych wartości podać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj jacku :icon_twisted:

 

kondensator masz tak

1.podgrzewasz zapalniczką aż będzie parzyć i sprawdzasz omomierzem czy nie ma zwarcia (3/4 kondensatorów uszkodzonych dostaje zwarcia okładzin od temperatury

2.jest jakiś sposób z żarówka na 220v (dlatego że wiele kondensatorów jest ok przy badaniu niskim napięciem a przy wysokim przebija )bodajrze szeregowo kondensator z żarówka 220v60 wat i żarówka ma nie świecić

3.miernik pojemności

 

natomiast cewki.......

 

niewiem jak w RD ale np w ogarze wartości rezystancji są tak niskie że mieszczą sie w błedzie pomiarowym miernika npzasilają cewke zapłonowa ma 1.5oma teraz niech sie zewrze z 10 zwojów bo sie izolacja nadpaliła no to teoretycznie będzie 1.25 oma powiedzmy praktycznie 90% mierników pokaże 1.5...........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...