Skocz do zawartości

Nie można wyłączyć silnika


jurjuszi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Motocykl zapala dobrze, pracuje dobrze, jedzie dobrze, zbiera sie dobrze. Nic nie wskazuje na swiece, ale moge wymienic dla spokoju. Gwoli przypomnienia to jest 4T z zaplonem CDI. Spotkalem sie z samozaplonem w samochodzie, ale to trwalo dozlownie 3 sekundy pyrkotania a nie prawie pol minuty normalnej rownej pracy silnika.

 

Tak, jak radzi Greedo. Sprawdze polaczenia, ew. przetarcia izloacji i zobaczymy co to bylo. Generalnie miałem wczoraj kupę śmichu. Wolę tak, niż jakby nie zapalał, albo gasł w trakcie jazdy :)

 

pozdr

 

Tak dla ułatwienia, poszukaj kostki gdzie zbiegają się kable masowe różnych urządzeń. Mi się kiedyś ta kostka dostała między ograniczniki i trochę się zgniotła :icon_mrgreen:

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey. Moze byc i samozaplon :icon_twisted: spotkalem sie kiedys z sytuacja gdy po wyjeciu kluczyka ze stacyjki silnik chodzil jeszcze dluzsza chwile.

Prosta metoda na wyeliminowanie samozaplonu:

 

- Na zimnym silniku odpal i po kilku sec. przekrec kluczyk na OFF/odetnij zaplon. Jak silnik zgasnie to raczej nie samozaplon ...

 

- Dodatkowa metoda, odpal, odetnij zaplon i odkrec manetke gwaltownie na max. Jak zgasnie to samozaplon.

 

Powodzenia :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Dodatkowa metoda, odpal, odetnij zaplon i odkrec manetke gwaltownie na max. Jak zgasnie to samozaplon.

 

Powodzenia :icon_mrgreen:

 

Chyba zle napisales - Dodatkowa metoda, odpal, odetnij zaplon i odkrec manetke gwaltownie na max. Jak NIEzgasnie to samozaplon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale samozapłony to raczej w 2t albo przegrzanym 4t z zła ciepłotą świecy.........

 

Spotkalem sie z samozaplonem w samochodzie, ale to trwalo dozlownie 3 sekundy pyrkotania a nie prawie pol minuty normalnej rownej pracy silnika.

 

przegrzany ogar na zbyt bogatej mieszance jest w stanie jechać kawałek bez iskry niczym diesel tylko że musi mieć naprawdę świetną kompresje......

 

sprawdź tą mase albo ściągnij sobie schemat elektryki zobacz który kabelek od modułyu jest od gaszenia i po prostu go zewrzyj z masą i zobacz czy wtedy zgaśnie (na stacyjce w off)

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pikus :) dobrze napisalem :)

jesli masz cos z elektryka tzn zaplon nie jest odlaczony to silnik bedzie dzialal tak jak zwykle w normalnych warunkach ...

 

natomiast jesli jest to samozaplon to gwaltowne wprowadzenie duzej ilosci mieszanki do cylindrow spowoduje schlodzenie powierzchni cylindrow w tym i czynnika powodujacego zaplon.

 

jeszcze jedna metoda przyszla mi do glowy ;) po wyjeciu kluczyka ze stacyjki jak silnik bedzie nadal pracowal ... posciagaj fajki od swiec (o ile masz taka mozliwosc) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedna metoda przyszla mi do glowy :bigrazz: po wyjeciu kluczyka ze stacyjki jak silnik bedzie nadal pracowal ... posciagaj fajki od swiec (o ile masz taka mozliwosc) :D

 

Albo zakręć kranik ;) Sam raz tak miałem to nie widziałem co zrobić :D

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Albo zakręć kranik :buttrock: Sam raz tak miałem to nie widziałem co zrobić :)

Nie da się. Kranik jest elektryczny.

 

Zdjęcie fajek od świec jest głupim pomysłem, nie radze próbować.

Masa, brak styku itp., hmm jurjuszi ze względu na gaśnięcie 20 s raczej odpada.

 

Dobra. Miałem wreszcie czas to sprawdzić. Moduł zapłonu i cewka są zamocowane na takim wsporniky przyspawanym do ramy i ten spaw.... pękł :icon_eek: i całość opadła elegancko na głowicę silnika i tam łapała/nie łapała masy. Ponieważ nie mam spawarki złapałem całość plastikowymi obejmami do kabli i przymocowałem prowizorycznie do ramy i pociągnąłem masę kabelkiem do jakiejś śruby. Teraz motocykl można już zgasić :) Nie wiem w sumie jak to wszystko działa, ale teraz czasem zdarza się wypadnięcie zapłonu czego wcześniej nie było, ale to już pewnie efekt czegoś innego...

 

Te 20 sekund to było tak na oko może po prostu drgania silnika (spore, w końcu do singiel) powodowały, że ceka dostawała "trochę" masy i ten kondensator się rozładowywał, albo właśnie nie było masy, elektryczny kranik jednak się zamykał i silnik gasł z głodu... :icon_rolleyes: Nie wiem. Nie jestem mechanikiem, ani elektrykiem.

 

pozdr

 

*edit jest: moduł zapłonu, było: regulator napiecia. :)

Edytowane przez jurjuszi

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W przypadku zaplonu cdi silnik gasi sie zwierajac modul do masy. Po przekreceniu kluczyka w piozycje off gdy polaczenie z masa jest nieprawidlowe lub go brak silnik bedze pracowal. gdy zgasnie z innych przyczyn np brak paliwa uklad zaplonowy nie bedzie juz "pod pradem" i nic mu nie grozi. mozna spokojnie odejsc od motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...