Skocz do zawartości

Yamaha Raider


Raptor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

tuono, witaj tu!

 

Gratuluję i maszyny i wyboru tego modelu Yamahy. Ja jadąc Raiderem nadal uśmiecham się do sam do siebie. Tak mi jest dobrze! :)

 

Gdyby ktoś mi powiedział o Raiderze w białym kolorze, to nawet nie umiałbym sobie tego wyobrazić, ale Twój wygląda bardzo fajnie. Poglądy i gusta, to rzecz niestała i tylko krowa ich nie zmienia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za głośno za nią bo moja poprzednia strasznie hałasowała powyżej 130 km , no i zaczęła pękać prawie pod każdą śrubką po 3 latach . Ładne wydechy.

Nie,całkiem w porządku. Moja nie pęka póki co nigdzie.

 

Wydech to LA CHOPPERS Nasty Boy - jeśli dobrze pamiętam. Gadają zajebiście - ciutkę głośniej niż długie Cobry i fajnie strzelają :biggrin:

 

Witaj tuono w klubie. Piękny egzemplarz, który to rocznik? Czy mam rozumieć że handlarze z okolic Rzeszowa słabo wypadli ? Może nieco więcej szczegółów innym ku przestrodze.

LWG :rolleyes:

Dzięki serdeczne. Mój Raider to 2013 rok w oryginalnym malowaniu . Cieszę się bo to już Raider z poprawionym 3 biegiem oraz ze sprzęgłem antyhoppingowym.

 

Handlarze z Rzeszowa - hmmm ... Co można dobrego napisać ??? Chyba tylko tyle że mają duży wybór Raiderów. Nie chcę tu nikomu antyreklamy robić. Co do stanu rzeczywistego względem temu co jest napisane w ogłoszeniach to pozostaje bardzo wiele do życzenia. Sprzęt totalnie bezwypadkowy w ogłoszeniu jest często cały malowany. Jeśli pytasz przez tel o nr VIN to można zapomnieć o odpowiedzi. Potem dowiedziałem się czemu - jeden z Raiderów był po powodzi a drugi zamiast 8000 km miał 42 000 mil !!!

 

Następny "lekko zarysowany" okazał się mieć krzywą ramę ale to przecież tylko "kosmetyka".

 

Oglądałem jeszcze kilka innych cukiereczków ale to już poza Rzeszowem. Sprzęt bez rysy w stanie fabrycznym z przebiegiem 2000 mil oznacza że zobaczyłem urwany całkowicie ogranicznik skrętu, kierownica krzywa o 5 cm , grafika na baku namalowana odręcznie na wzór oryginału pędzlem ,cały oczywiście malowany , pompy sprzęgła i hamulca spiłowane chyba grubym pilnikiem od góry , dźwignia sprzęgła wykąpana chyba w kwasie .

 

Inny w stanie jak NOWY posiadał dodatkowo - przetarta mocno lampa , błotnik przedni zdarty z lewej strony , wgniota na baku jakby ktoś młotkiem przywalił , koło napędowe paska obgryzione jakby przez psa , przetarte dekle z silnika i stopki to już tylko kosmetyka :biggrin: - w sprzęcie za 40 tyś to przecież normalka prawda ?

 

Oszustów nie brakuje :angry:

 

Ahhhh szkoda gadać ....

 

Bardzo się cieszę że w końcu kupiłem takiego jak chciałem , znam jego historię , potwierdzony przebieg i foty ze stanów. Miał być co prawda czarny ale jak zobaczyłem tego białego na żywo to również zmieniłem zdanie :rolleyes:

 

 

Przy okazji pytanie - czy ktoś się orientuję jak wyglada sprawa rejestracji z boku w Polsce. Jest to legal or NOT ?? Z ciekawości pytam bo i tak zamierzam tam przenieść swoją tabule.

Edytowane przez tuono
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam z boku i narazie spoko... ale jak jeździłem zupełnie bez tez było ok 😀

 

Pytanie,,, czy nie macie przypadkiem zbędnego czujnika temperatury powietrza? Albo z jakiego innego modelu Yamahy by pasował? Bo niestety wgnodczytu błędu u mnie, nie działa on poprawnie i daje mega bogata mieszankę paliwa(do -30stopni) 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

h4

patrze za okno i chyba koniec sezonu czas zacząć grzebać.

a tablice można mieć legalnie na boku, tylko musi być w pełni widoczna i mieć podświetlenie - ursusy np. maja tak oryginalnie:)

K

Edytowane przez skrzysiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

h4

patrze za okno i chyba koniec sezonu czas zacząć grzebać.

a tablice można mieć legalnie na boku, tylko musi być w pełni widoczna i mieć podświetlenie - ursusy np. maja tak oryginalnie:)

K

tablica z boku jest nielegalnie tak powiedział mi policjant w przepisach jest że ma być w osi pojazdu

 

witaj tuono fajna maszyna też mam takie wydechy nawet nie wiedziałem że tak się nazywają jak dla mnie ciut za głośne :) no i fajnie strzelają zwłaszcza przy odejmowaniu gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Miejsce to powinno być takie, aby po zamocowaniu tablice spełniały następujące wymagania:

  1. położenie tablicy względem osi podłużnej pojazdu:
    1. środek tablicy nie może być położony na prawo od wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu,
    2. lewa krawędź tablicy nie może być położona na lewo od pionowej płaszczyzny równoległej do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu i przechodzącej przez jego lewy obrys;"

To jest dosłowny cytat z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (z późn. zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (dokładnie załącznik nr 5 par. 1 ust. 2).

Wynika z tego jasno, że tablica rejestracyjna nie musi być w osi pojazdu (w wielu dostawczakach i ciężarówkach nie jest!). Ważne, żeby lewa krawędź tablicy rejestracyjnej nie wystawała dalej niż najdalej w lewo wysunięta część pojazdu. W motocyklu to może być lewa końcówka kierownicy, albo np. lewy bok lewej sakwy, kufra.

To jedyny przepis, który określa miejsce zamocowania tablicy rejestracyjnej. Nie wiem, o jakich przepisach mówił ten policjant, ale raczej nie miał racji. Chociaż ja tego na drodze żadnemu policjantowi nie powiem :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jedyny przepis, który określa miejsce zamocowania tablicy rejestracyjnej. Nie wiem, o jakich przepisach mówił ten policjant, ale raczej nie miał racji. Chociaż ja tego na drodze żadnemu policjantowi nie powiem :biggrin:

 

powiesz, jeśli postanowi Ci wystawić mandat za nieprawidłowo zamocowaną tablicę, która będzie zgodna z przepisami jako takimi. dlatego zamiast słuchać niedouczonych anonimowych policjantów, albo doradców z forów, przeważnie warto przeczytać (ze zrozumieniem) przepisy - szybciej, pewniej

BTW tak, tablica nie musi być w osi pojazdu

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stefanek, bardzo dziękuję za tak rzeczową i wyczerpującą informację. A ja sobie zapiszę adres tego dokumentu. Zawsze staram się z policjantami rozmawiać normalnie, bo nie przypominam sobie, żeby zatrzymali mnie kiedykolwiek bez powodu, ale różnie bywa i nie zaszkodzi być przygotowanym na trudniejszy... "przypadek" ;)

 

Wiele samochodów ma fabrycznie przewidziane miejsce na tablice rejestracyjną inaczej niż w osi pojazdu. Właśnie ciężarówki czy choćby Alfy od wielu lat. Podejrzewałem, że to dopuszczalne odstępstwo od przepisów zapisane w homologacji samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu znajomych ma tablice z lewej i kilku nawet przy Rajderach. Ja sam miałem w poprzednim Intruderze rejestracje z boku po lewej i problemu nie było. Jedynie na stacji diagnostycznej kazali podczas przeglądu pokazać czy jest podświetlana.

Mój Rajdek właśnie odjechał na przed zimowy serwis ogólny. Trzeba wymienić oleje, płyny eksploatacyjne, zajrzeć tu i ówdzie...

Widzę, że coraz więcej osób przybywa...

Yamaha Virago 535 -> Suzuki VS800 -> Yamaha Raider XV1900

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejsce i sposób mocowania tablic rejestracyjnych określa dokładnie Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (z późn. zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.), a dokładnie - załącznik 5 do tego rozporządzenia.

Możemy w nim wyczytać, co następuje:

§ 1.
  1. Miejsce przewidziane do umieszczenia tylnej tablicy rejestracyjnej powinno stanowić równą, prostokątną powierzchnię o następujących minimalnych wymiarach:
    1. dla pojazdów samochodowych mających cztery i więcej kół:
      1. szerokość 520 mm i wysokość 120 mm albo
      2. szerokość 340 mm i wysokość 240 mm;
    2. dla motocykli i czterokołowych pojazdów samochodowych o maksymalnej mocy silnika do 15 kW - szerokość 280 mm i wysokość 210 mm;
    3. dla motorowerów i czterokołowych pojazdów samochodowych o masie własnej do 350 kg i maksymalnej mocy netto silnika nieprzekraczającej 4kW:
      1. szerokość 100 mm i wysokość 175 mm albo
      2. szerokość 145 mm i wysokość 210 mm;
    4. dla ciągników rolniczych - szerokość 240 mm i wysokość 165 mm.
  2. Miejsce to powinno być takie, aby po zamocowaniu tablice spełniały następujące wymagania:
    1. położenie tablicy względem osi podłużnej pojazdu:
      1. środek tablicy nie może być położony na prawo od wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu,
      2. lewa krawędź tablicy nie może być położona na lewo od pionowej płaszczyzny równoległej do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu i przechodzącej przez jego lewy obrys;
  3. tablica powinna być prostopadła z dokładnością do 2° do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu;
  4. tablica powinna być pionowa z dokładnością do 5°; jeżeli jednak jest to konieczne ze względu na kształt pojazdu, może ona być odchylona od pionu:
    1. nie więcej niż o 30°, gdy powierzchnia ze znakami rejestracyjnymi jest skierowana ku górze i pod warunkiem, że górna krawędź tablicy jest nie wyżej niż 1,20 m nad ziemią, a dla ciągnika rolniczego 1,72 m nad ziemią; warunku wysokości nad ziemią nie stosuje się do pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3,
    2. nie więcej niż o 15°, gdy powierzchnia ze znakami rejestracyjnymi jest skierowana ku dołowi i pod warunkiem, że górna krawędź tablicy jest powyżej 1,20 m nad ziemią, a w przypadku ciągnika rolniczego 1,72 m nad ziemią; warunku wysokości nad ziemią nie stosuje się do pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3;
  5. wysokość położenia tablicy nad ziemią:
    1. wysokość położenia dolnej krawędzi tablicy nad ziemią nie może być mniejsza niż 0,30 m, a dla ciągnika rolniczego nie może być mniejsza niż 0,73 m oraz 0,20 m dla pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3,
    2. wysokość położenia górnej krawędzi tablicy nad ziemią nie może być większa niż 1,20 m, a dla ciągnika rolniczego nie może być większa niż 1,72 m; jeżeli jednak wymóg ten nie może być spełniony w praktyce, wysokość położenia może przekraczać 1,20 m, lecz powinna być tak zbliżona do tego wymagania, jak to jest możliwe ze względu na konstrukcję pojazdu, i nie może w żadnym przypadku przekraczać 2 m, a dla ciągnika rolniczego 2,75 m; w przypadku pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, wysokość ta nie może przekraczać 1,50 m;
  6. wymagania widoczności geometrycznej:
    1. tablica powinna być widoczna z przestrzeni zawartej wewnątrz następujących czterech płaszczyzn:
      1. dwóch płaszczyzn pionowych stycznych do bocznych krawędzi tablicy i tworzących kąty 30° na zewnątrz ze środkową wzdłużną płaszczyzną pojazdu,
      2. płaszczyzny stycznej do górnej krawędzi tablicy i tworzącej kąt 15° do góry od poziomu oraz 30° dla pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3,
      3. płaszczyzny poziomej przechodzącej przez dolną krawędź tablicy (5° do dołu od poziomu dla pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3); jeżeli jednak wysokość położenia górnej krawędzi tablicy nad ziemią jest większa niż 1,20 m, to ta płaszczyzna powinna tworzyć kąt 15° do dołu od poziomu;
  7. wysokości położenia podawane w pkt 3-5 należy określać na pojeździe w stanie nieobciążonym.
§ 2.
  1. Kształtu i wymiarów miejsca przewidzianego do umieszczenia przednich tablic rejestracyjnych nie określa się.

i wszystko jasne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam

mam z przodu kierunki oryginalne z tyłu zamontowane są led no i oczywiście za szybko mrygają założyłem rezystor przed tylnimi kierunkami po jednym na kierunek https://motoargo.pl/6351-thickbox_default/OPORNIKI-REZYSTORY-DO-KIERUNKOWSKAZOW-LED.jpg

tak jak zalecają no i kierunki mrugały normalnie ale tylko przednie ,odłączyłem jeden rezystor i zaczęły działać wszystkie cztery z poprawną częstotliwością już się ucieszyłem a tu nagle zaczęły przyspieszać i po chwili jeden ten co jest podłączony do niego rezystor przestał świecić a trzy pozostałe mrugają szybko

czy jest możliwe aby opornik się spalił ?

możecie doradzić jak to podłączyć może coś żle zrobiłem

na kloszu tylnych kierunków jest napisane 12V 1W diód jest 16 i 4 oporniki

z góry dziękuję za pomoc

a może macie inne rozwiązanie na te kierunki

szukałem przerywacza ale nigdzie nie znalazłem do tego motocykla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...