Skocz do zawartości

Odmówinie posłuszeństwa


mleczyk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Ostatnio padł mi akumulator i musiałem go podładować. Rano odpaliłem motocykl i pojechałem zatankować.

Dojechałem na CPN i zatankowałem motocykl do pełna. Gdy go odpalałem to było słychać wyraźnie, że akumulator jest słaby i albo trzeba go porządnie podładować (bo ładowałem go 2 godz) albo wymienić na nowy, choć ten ma jeden sezon. Jazda ze stacji CPN do domu była straszna. Motocykl słaby a w końcu stanął.

Udało mi się go jeszcze raz odpalić ale jechałem bez świateł. Było także słychać strzelanie (niezbyt głośne) i motocykl zrywał (tzn podczas jazdy było to odczuwalne). Gdy zatrzymałem się pod garażem to motocykl sam zgasł i już się go nie udało uruchomić - rozrusznik nie kręci bo jest zabezpieczenie.

Proszę o informacje co mam teraz zrobić, bo nie wiem od czego zacząć ?

Z góry thx za każdą radę.

Acha motocykl to: Honda VT 600C Shadow ('92)

Edytowane przez mleczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku ma rok - ładuje go i zobaczę czy problem będzie się powtarzał czy nie.

Zastanawiam się czy jak jechałem z rozładowanym aku to motor mógł zachowywać się dziwnie (spadek mocy, zrywanie, strzały z gaźnika - niegłośne) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok

Sprawdziłem styki i nie są zaśniedziałe, nawet nie są zabrudzone.

 

Wyczytałem na forum, że można zrobić pomiar napięcia podczas pracy motocykla i wtedy będzie wszystko jasne. Chyba, że znacie jakiś inny sposób?

 

Jak był auk rozładowany i jechałem bez świateł to zrobiłem tak, że na chwile włączyłem światła - i motor zachował się jak by ktoś wyłączył mu całkiem prąd.

Czy jest jakiś bezpiecznik od "regulatora napięcia" etc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok

Sprawdziłem styki i nie są zaśniedziałe, nawet nie są zabrudzone.

 

Wyczytałem na forum, że można zrobić pomiar napięcia podczas pracy motocykla i wtedy będzie wszystko jasne. Chyba, że znacie jakiś inny sposób?

 

Jak był auk rozładowany i jechałem bez świateł to zrobiłem tak, że na chwile włączyłem światła - i motor zachował się jak by ktoś wyłączył mu całkiem prąd.

Czy jest jakiś bezpiecznik od "regulatora napięcia" etc ?

 

Może być różnie - tj, zdechnięty aku pobierający dużo prądu, albo walniety regler i przez to zdechniety aku.

Zamiast dywagować, bier miernik do łapy i idź mierzyć. Pamiętaj, że może byc tak, że podładowany aku trzyma napięcie, ale nie prąd. Tzn. ma 12,7, ale kręci słabo.

 

Sprawdź ładowanie (powinno być ok 13-14v przy ze 2000obr.) i raportuj.

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Umówiłem się z mechanikiem na piątek – właśnie drukuje mu schemat elektryczny (co prawd po włosku ale może się wyzna) oraz z MANUAL-a wszystko co jest z działu alternator oraz inne rzeczy co widzę, że na nim są jakieś kable. Mam nadzieje ze to się naprawi i nie będę musiał złomować motocykla.

 

Z góry thx za rady. Myślę, że będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie - usterka naprawiona.

 

Zgodnie z porada sprawdziłem napięcie na aku i okazało się ze jest ok 12V.

Odpaliłem motocykl i dalej było 12V - czyli brak ładowania.

 

Okazało się, że kabel od alternatora się trochę poluzował (wypadł z klamry ograniczającej) i ocierał o łańcuch co w gruncie rzeczy spowodowało jego przecięcie.

 

pozdrawiam i thx za rady :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...