Skocz do zawartości

KOMPRESJA w KAWASAKI VN 1500 Nomad


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

liczę na waszą pomoc....gdyż jestem właścicielem kawasaki vn1500 nomad ....motor ogólnie sprawuje sie idealnie....na 7 tys km wzioł 500ml oleju ( a wiem ze one potrafią olej złopać ostro ) więc jest to raczej malutka ilośc...odejście ma bardzo dobre porównywalne z szybszymi motorami jak honda vtx 1300 itp lecz z ciekawości zaczołem mierzyć jaką ma kompresję....i wynik mnie bardzo rozczarował gdyż motor który ma stopień spręzania 9:1 czy jakos tak w okolicy ,pwinien miec sporo powyzej 10 barów(teorie mnozenia razy 1.2 lub 1.3 stopnia spręzania) a niestety to nijak się ma do mojego wyniku....ale zastanawia mnie czy moze jest tam zamontowany odpręznik który podczas rozruchu uchyla zawór wydechowy w celu ułatwienia przejścia przez kompresję....pytanie mam czy moze ktoś mierzył kompresje w swojej kawie ..silnik od vn1500 nomad i zwykłej vnki jest taki sam.....lub moze ma ktoś wiedzę czy takie odpręzniki były stosowane w tych modelach...bo jesli się niedowiem to bedę musiał jechać do serwisu....a niewiem czy oni zaczną grzebać w idealnie chodzącym motocyklu....czy moze wykazą się wiedzą na ten temat...bo niestety nie daje mi to spokoju......licze na WASZĄ pomoc ....zgóry dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

liczę na waszą pomoc....gdyż jestem właścicielem kawasaki vn1500 nomad ....motor ogólnie sprawuje sie idealnie....na 7 tys km wzioł 500ml oleju ( a wiem ze one potrafią olej złopać ostro ) więc jest to raczej malutka ilośc...odejście ma bardzo dobre porównywalne z szybszymi motorami jak honda vtx 1300 itp lecz z ciekawości zaczołem mierzyć jaką ma kompresję....i wynik mnie bardzo rozczarował gdyż motor który ma stopień spręzania 9:1 czy jakos tak w okolicy ,pwinien miec sporo powyzej 10 barów(teorie mnozenia razy 1.2 lub 1.3 stopnia spręzania) a niestety to nijak się ma do mojego wyniku....ale zastanawia mnie czy moze jest tam zamontowany odpręznik który podczas rozruchu uchyla zawór wydechowy w celu ułatwienia przejścia przez kompresję....pytanie mam czy moze ktoś mierzył kompresje w swojej kawie ..silnik od vn1500 nomad i zwykłej vnki jest taki sam.....lub moze ma ktoś wiedzę czy takie odpręzniki były stosowane w tych modelach...bo jesli się niedowiem to bedę musiał jechać do serwisu....a niewiem czy oni zaczną grzebać w idealnie chodzącym motocyklu....czy moze wykazą się wiedzą na ten temat...bo niestety nie daje mi to spokoju......licze na WASZĄ pomoc ....zgóry dziekuje

 

Tez mam nomada, jak wszystko ok. to po co kombinujesz? jest lato trzeba jezdzic a nie gzebac :icon_biggrin: nomad powinien miec spręzanie 8,6:1 to nie r1 która ma 11,8, silnik jest nie wysilony z 1,5 litra 64 km wiec stopien sprezania mały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm często się spotykam z tym błędem i niestety w powaznych stronach internetowych czytałem takie opisy jak kompresja 11:1...ale niestety stopień sprezania a kompresja to 2 odzielne pojęcia......stopień sprezania określa proporcja obijętości która przypada na 1 cylinder do obiętości komory spalania...np skoro nomad m 8.6 do 1 to moglibysmy ułozyc proporcje 750=Vkomory*8.6...koniec tych teoretycznych bzdetów...jednym słowem stopień sprezania to dana fabryczna która silnikowi się nie zmienia...(poza planowaniem głowicy itp) a kompresja......to poprostu jest to ciśnienie jakie panuje w cylindrze....wynika ona ze stopnia sprezania...im wiekszy tym powinna być wieksza kompresja....ale jeżeli silnik jest zdezelowany to kompresji moze prawie niebyc albo w ogóle....a i tak stopień sprezania będzie miał 8.6 :1....a mi chodziło o wartość cisnienia w cylindrze mierzoną podczas rozruchu...pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym miernikiem sprawdź jeśli to ten z wkręcaną końcówka z tych tańszych (za 35 zł chyba na allegro z zaworkiem zwrotnym i węzykiem)to sprawdź czy go dobrze dokręciłeś zamiast świecy one mają taką nieszczęsliwą końcówke że ani kluczem złapać ani niczym.....

 

pomiar sie robi na zimno ale na filmie olejowym w 4 suwie zrób jak moderator pisze wlej przez otwór do świecy troche oleju do smarowania

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

ja w swoim nomadzie stosowałem chyba polski miernik.......z dawnych lat niema on wkrecanej końcówki lecz gumową uszczelkę w kształcie stożka....i krecac poprostu dopycham mocno tak zeby nie było przedmuchów(jeśli się pojawi odrazu słychac wiec nie jest tak ze mierze i niewiem o tym ze sa przedmuchy) kompresja wyszła 8 barów(taka sama w obu)....ale przy stopniu sprezania 8.6:1( nie jestem pewien ale ktos tak napisał).......powinno wyjsc z min 10 barów.(lub ewentualnie jest jakiś elektro zawór lub cos w tym stylu...posiadacze intruderów 1400 powinni coś o tym wiedzieć)...miernik jest ok bo uzywałem takze do aut i wszystko sie zgadzało.....a mam takze urala który ma stopien sprezania 7.0:1 i ma kompresje powyzej 8barów...krecony z kopniaka.....z tąd te moje obawy...a tak na marginesie nie jestem mąrdaliński...tylko popełnił Pan bład(kazdy je popełnia bo jesteśmy tylko ludźmi....a z tym spotykałem się w szczególności nawet w powaznych stronach internetowych ) mierzył ktos kompresje w swoim moto(vn1500 lub vn1500 nomad drifter itp)?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś jaki olej był zalany do tego silnika i jak mocno kęcisz ten typowo wolnoobrotowy silnik?

Napisałeś :liczę na waszą pomoc....gdyż jestem właścicielem kawasaki vn1500 nomad ....motor ogólnie sprawuje sie idealnie....na 7 tys km wzioł 500ml oleju

A dlaczego nie wymieniłeś oleju po 6 tys. km ?

W/g mnie to dosyć typowe bicie piany i nie ma nic wspólnego z mechaniką.

Piszesz że ma lepsze odejście od VTX1300 czyli robiłeś nim to do czego ten motocykl nie został skonstruowany chyba że jesteś bardzo uparty i postawisz dzikiego osiołka na Wielką Pardubicką.

Ale koniec żartów. Silnik z tłokami o średnicy 102mm po przekroczeniu 4000 obr/min będzie brał olej i nic z tym nie zrobisz.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo niewiem jaki kiedys był.......najprawdopodobniej jakis minereal..miał 14 tys mil w stanach(tam podobno leją cokolwiek do silnika ale trudno powiedziec co miał wlane) my wlalismy full syntetyk i własnie troche po jakims czasie stał sie głosniejszy..(najprawdopodobniej syntetyk wypłukał silnik z resztek poprzedniego oleju) teraz jest pół syntetyk i jakby cichnie......a co do odejscia....przeciesz jezeli od czasu do czasu dostanie troche wiecej gazu to nic mu sie nie stanie....kazdy silnik co jakis czas powinien dostać po zawoarach...to nawet dla jego zdrowia(lepiej rzadziej niz zaczęsto) a co do wymiany oleju......kazdy co innego mówi .....słyszałem teorie ze co 10 tys....dla mnie zazadko...jedni ze co 9....tez zazadko....kolejna wersja co 7 i tak zrobilismy.....a w serwisie kazali co 4 tys.....ale oni wiadomo .....im czesciej tym na pókłach im nie będzie zalegał.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...