Skocz do zawartości

jak zlikwidować shimmy


Aniol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Objawy:

 

Po puszczeniu kierownicy, zaczyna wężykować, z coraz większym natężeniem, że obawiam się, że mogło by to się skończyć glebą. Co ciekawe, chyba na asfalcie bardziej, a mniej na nierówniej żużlówce.

 

Próby walki:

 

1. Wymiana oleju i przy okazji uszczelniaczy w zawieszeniu,

2. Wymiana opony na nówkę, wprawdzie firmy krzak, ale nówka.

 

Planowane:

1. Wymiana łożysk w przednim kole, ale po zdjęciu koła, nie stwierdziłem zbyt dużych luzów, ani zbytniego hałasowania, więc się zastanawiam, czy jest sens.

 

Więc moje pytanie brzmi: Co ja mam zrobić, by się tego pozbyć?

Pogrzebałem w archiwum i okazało się, że jest jakaś procedura dokręcania ośki (ale szczegółów brak) która może wpłynąć na geometrię i w efekcie shimmy. Na czym to polega?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pogrzebałem w archiwum i okazało się, że jest jakaś procedura dokręcania ośki (ale szczegółów brak) która może wpłynąć na geometrię i w efekcie shimmy. Na czym to polega?

 

Pewno chodzi o to że najpierw dokręca się ośkę koła, puźniej naciska kilka razy na widelec tak aby się ułożył i dopiero puźniej zakręca widelec u dołu. Ale na szimme to chyba nie pomoże.

Edytowane przez DEAD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanbyj drogą kupna uniwersalny i po kłopocie.

 

a można coś więcej w tym temacie, bo na allegro to ja widziałem takie amorki, co to zaczynają się od 300-400 złotych a kończą niemal na wartości mojego moto. Jak i gdzie się to montuje i dlaczego nawet w motorach, które nigdy do tego nie były przystosowane. Chodziaż szczerze mówiąc wolałbym powalczyć tradycyjnymi środkami. I pewnie skończy się wyważaniem koła, skręcaniem główki ramy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie motocykl jest powypadkowy i ma mniejszy kąt nachylenia główki ramy poprzez co jest bardziej podatny na shimmi. Są dwa sposoby : wymiana ramy lub zamontowanie amortyzatora skrętu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie motocykl jest powypadkowy i ma mniejszy kąt nachylenia główki ramy poprzez co jest bardziej podatny na shimmi. Są dwa sposoby : wymiana ramy lub zamontowanie amortyzatora skrętu.

 

no nie wykluczam, że miał dzwona, bo lakier nieoryginalny i podnóżki dziwnie pościerane. A jak się mocuje ten amortyzator? I ile potrzebuje na jakiś uniwersalny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostsze rozwiązanie - nie puszczać kierownicy . Jeśli w czasie normalnej jazdy , trzymając kierownicę dwoma rękami nic się nie dzieje , to się nie przejmuj . Możesz jeszcze dociągnąć nieco łożyska kierownicy , jak w serwisówce , ok 0,5 kg oporu na rączce . Może wystarczy . Gdybyś nie napisał że nowa opona , to bym stawiał na nią . A może za wysokie ciśnienie ? Lub lużna kurtka łopocząca w czasie jazdy .

 

I dlaczego piszesz że skończy się na wyważeniu koła . Od tego powinieneś zacząć ! A i tylne nie zawadzi sprawdzić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj zamontować ciężarki kierownicy o większej masie. możesz też spróbować bardziej skręcić łożyska główki ramy ale z wyczuciem oczywiście i jak już pisał kolega wyważenie kół to podstawa. statycznie nawet sam możesz to zrobić.

 

ps. zakładam że łożysko główki ramy masz sprawne

Edytowane przez motobandyta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...