Aniol Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Objawy: Po puszczeniu kierownicy, zaczyna wężykować, z coraz większym natężeniem, że obawiam się, że mogło by to się skończyć glebą. Co ciekawe, chyba na asfalcie bardziej, a mniej na nierówniej żużlówce. Próby walki: 1. Wymiana oleju i przy okazji uszczelniaczy w zawieszeniu,2. Wymiana opony na nówkę, wprawdzie firmy krzak, ale nówka. Planowane:1. Wymiana łożysk w przednim kole, ale po zdjęciu koła, nie stwierdziłem zbyt dużych luzów, ani zbytniego hałasowania, więc się zastanawiam, czy jest sens. Więc moje pytanie brzmi: Co ja mam zrobić, by się tego pozbyć?Pogrzebałem w archiwum i okazało się, że jest jakaś procedura dokręcania ośki (ale szczegółów brak) która może wpłynąć na geometrię i w efekcie shimmy. Na czym to polega? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlodek23cbr Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Witam amortyzator skretu zalatwi problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aniol Opublikowano 23 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 no nie wiem, czy do mojego modelu hondziny, to coś takiego produkują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 no nie wiem, czy do mojego modelu hondziny, to coś takiego produkująZanbyj drogą kupna uniwersalny i po kłopocie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 (edytowane) Pogrzebałem w archiwum i okazało się, że jest jakaś procedura dokręcania ośki (ale szczegółów brak) która może wpłynąć na geometrię i w efekcie shimmy. Na czym to polega? Pewno chodzi o to że najpierw dokręca się ośkę koła, puźniej naciska kilka razy na widelec tak aby się ułożył i dopiero puźniej zakręca widelec u dołu. Ale na szimme to chyba nie pomoże. Edytowane 23 Lipca 2008 przez DEAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aniol Opublikowano 23 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Zanbyj drogą kupna uniwersalny i po kłopocie. a można coś więcej w tym temacie, bo na allegro to ja widziałem takie amorki, co to zaczynają się od 300-400 złotych a kończą niemal na wartości mojego moto. Jak i gdzie się to montuje i dlaczego nawet w motorach, które nigdy do tego nie były przystosowane. Chodziaż szczerze mówiąc wolałbym powalczyć tradycyjnymi środkami. I pewnie skończy się wyważaniem koła, skręcaniem główki ramy itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Prawdopodobnie motocykl jest powypadkowy i ma mniejszy kąt nachylenia główki ramy poprzez co jest bardziej podatny na shimmi. Są dwa sposoby : wymiana ramy lub zamontowanie amortyzatora skrętu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aniol Opublikowano 23 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Prawdopodobnie motocykl jest powypadkowy i ma mniejszy kąt nachylenia główki ramy poprzez co jest bardziej podatny na shimmi. Są dwa sposoby : wymiana ramy lub zamontowanie amortyzatora skrętu. no nie wykluczam, że miał dzwona, bo lakier nieoryginalny i podnóżki dziwnie pościerane. A jak się mocuje ten amortyzator? I ile potrzebuje na jakiś uniwersalny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 Najprostsze rozwiązanie - nie puszczać kierownicy . Jeśli w czasie normalnej jazdy , trzymając kierownicę dwoma rękami nic się nie dzieje , to się nie przejmuj . Możesz jeszcze dociągnąć nieco łożyska kierownicy , jak w serwisówce , ok 0,5 kg oporu na rączce . Może wystarczy . Gdybyś nie napisał że nowa opona , to bym stawiał na nią . A może za wysokie ciśnienie ? Lub lużna kurtka łopocząca w czasie jazdy . I dlaczego piszesz że skończy się na wyważeniu koła . Od tego powinieneś zacząć ! A i tylne nie zawadzi sprawdzić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 Sprawdz oske kola czy nie ma bicia. Krzywa polka to kolejny z prawdopodobnych powodow...A kolo krzywe nie jest przypadkiem? Co z lagami, sprawdzales czy sa proste? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motobandyta Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 (edytowane) spróbuj zamontować ciężarki kierownicy o większej masie. możesz też spróbować bardziej skręcić łożyska główki ramy ale z wyczuciem oczywiście i jak już pisał kolega wyważenie kół to podstawa. statycznie nawet sam możesz to zrobić. ps. zakładam że łożysko główki ramy masz sprawne Edytowane 24 Lipca 2008 przez motobandyta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 A łożysko główki ramy? Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
game over kup se rower Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 Masz kuferek(top box) ?Jeśli masz i jest załadowany to również może być przyczyną.p z d r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.