grasser Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Witam. Jako ze w moim GLu rozlatuje sie powoli membrana w pompie paliwa, czas poszukac zamiennika. Latwiej i taniej niz znalezc/dorobic sama membrane. Ma ktos doswiadczenie w tym temacie ?Generalnie z tego co wiem powinna byc to pompa elektryczna oczywiscie, z cisnieniem do 1 bar i czujnikiem odlaczajacym pompe przy osiagnieciu odpowiedniego cisnienia, bez przelewu do zbiornika. Moze ktos polecic jakis konkretny model ? Najlepiej samochodowa (nowa mozna kupic tanio). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 Ciężko będzie z samochodową. Stare Samochodu miały pmpy mechaniczne, mozna kupić ich elektryczne zaminniki, ale one nie mają wylączników ciśnieniowych bo pracują z przelewem nadmiaru do baku. Nowe auta mają pompy w bakach , a więc to calkiem odpada. Najłatwiej będzie zaadaptować elektryczną lub podciśnieniową pompe paliwa z innego motocykla. Możesz też spróbować zrobić przelew paliwa i założyć uniwersalną pompe elektryczna pracujaca bez przerwy. Musisz tylko na wylocie z pompy założyć trójnik, dalej zaworek zwrotny z odpowiednia sprężynką i to podłączyć na wejściu do pompy. Nadmiar paliwa będzie wracał na ssanie pompy. Coś podobnego jak w pompach podcisnieniowych. Osobiście wolałbym dorobić membrane do starej pompy podcisnieniowej niż robić eksperymenty z inna pompą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grasser Opublikowano 25 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 A wiesz gdzie jest jakis zaklad ktory sie tym zajmoje ? :> to musi byc zrobione pewnie i jednorazowo. Niechce sie z tym bujac co 1000 km :) W USA podobno ludzie probowali ale z kiepskim skutkiem ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grasser Opublikowano 29 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 powrot do tematu ;)z pomp cos by sie znalazlo ale tak jak piszesz bez czujnika. Znalazlem jakas pompke do poloneza z cisnieniem ok 0.5 bar wiec mysle ze ok... pytanie tylko ... co z tymi zaworkami ? generalnie wszyscy sprzedawcy pomp leja na klientow z tego co widze :) i rowno twierdza ze niemaja zadnych zaworkow itp ;) jak im nie podasz dokladnego modelu i rocznika pojazdu do ktorego pompy szukasz, nie chce im sie ruszyc dupy ;P mozesz cos wiecej powiedziec na temat zaworkow zwrotnych ? jak rozumiem trzeba to dobrac pod katem cisnienia coby w odpowiednim momencie zawor sie otwieral i paliwo wedrowalo do baku ... sa jakies klasyfikacje tych zaworkow pod katem cisnienia ? czy samemu trzeba regulowac ? i czy widziales gdzies cos takiego na necie ? :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Taki zaworek regulacujny to sie pewnie znajdzie, tylko on może być droższy niż ta pompka od poloneza. Takie zaworki występują w układach chydraulicznych różnych urządzeń. Może spróbuj w ten bypass wstawić dysze a nie zaworek. Dysza będzie stale przepuszczała nadmiar paliwa i jednocześnie utrzymywała ciśninie. Musisz to dobrac doświadczalnie. Nie jestem w stanie ci nic konkretnego doradzić. Na początek sprawdź jakie ciśnienie faktycznie daje pompa. Podepnij wężyk i zmierz wysokość słupa paliwa jaki jest w stanie wytworzyć pompa. Pompe można zawsze popsuć żeby dawała niższe ciśnienie. Może sie okazać że zaworek bedzie zbyteczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VIKI Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Chyba bez kombinacji zastosujesz elektryczną pompę od moto z gaźnikiem -zawsze coż używanego znajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grasser Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Jesli chodzi o cisnienie to wg servisowki to jakies 0.2-0.3 bar.Co do dyszy ... kiepsko to widze ... albo na wolnych silnik bedzie zalewany albo na wysokich obr, bedzie niedostatek paliwa. Puki co reanimuje stara pompe za pomoca membrany od zuka :notworthy: Hm macie moze jakies konkretne pomysly na podmianke na elektryka z motocykla na gaznikach ? w VT 700 mialem jakas mitsubishi - zewnetrzna, z czujnikiem cisnienia ... swietna byla tylko kurka zero oznaczen poza logo :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 nie ma co cudować a wystarczy poszukać pompy od VT,VF lub CBR1000F na allegro Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grasser Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Piotrze: jak rozumiem pompy z modeli ktore wymieniles powinny spelnic swoje zadanie prawidlowo w GLu ?Z ta CBR 1000F to mnie troche zadziwiles :) Tymczasowo poradzilem sobie inaczej :) Uratowala mnie stara pompa od żuka. Wymontowalem z niej membrane, rozebralem teoretycznie nierozbieralna pompe w GL i po malych przerobkach zamontowalem Żukową membranę. 150 km i jezdzi pieknie :) brak wyciekow i oznak niewystarczajacej ilosci paliwa w ukladzie. Tak czy siak niewiadomo jak dlugo taki patent pojezdzi :) elektryczną trzeba znalezc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 (edytowane) poszukaj w google firm ktore robia w gumowym interesie. Dorabiaja rozne rzeczy na zamowienie np ja potrzebowalem gumki na tloczki hamulcowe. Przedstaw problem, zrob jakis rusunek techniczny, czy tez zdjecia i proboj - moze sie uda.np http://www.uszczelki-jernas.com.pl/?k=strony_p&m=74&ns=31 Edytowane 11 Sierpnia 2008 przez ural_zgora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grasser Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 spoko dorabianie membrany juz nieaktualne :) ta z Żuka napewno wytrzyma dlugo ... pytanie jak dlugo wytrzyma reszta :)zaopatrze sie w jakis zamiennik elektryczny jak tylko znajde w przyzwoitych pieniadzach ;D dzieki za rade :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.