Skocz do zawartości

GL 1100 - Pompa paliwa - dobieranie zamiennika


grasser
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jako ze w moim GLu rozlatuje sie powoli membrana w pompie paliwa, czas poszukac zamiennika. Latwiej i taniej niz znalezc/dorobic sama membrane. Ma ktos doswiadczenie w tym temacie ?

Generalnie z tego co wiem powinna byc to pompa elektryczna oczywiscie, z cisnieniem do 1 bar i czujnikiem odlaczajacym pompe przy osiagnieciu odpowiedniego cisnienia, bez przelewu do zbiornika. Moze ktos polecic jakis konkretny model ? Najlepiej samochodowa (nowa mozna kupic tanio).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko będzie z samochodową. Stare Samochodu miały pmpy mechaniczne, mozna kupić ich elektryczne zaminniki, ale one nie mają wylączników ciśnieniowych bo pracują z przelewem nadmiaru do baku. Nowe auta mają pompy w bakach , a więc to calkiem odpada. Najłatwiej będzie zaadaptować elektryczną lub podciśnieniową pompe paliwa z innego motocykla.

Możesz też spróbować zrobić przelew paliwa i założyć uniwersalną pompe elektryczna pracujaca bez przerwy. Musisz tylko na wylocie z pompy założyć trójnik, dalej zaworek zwrotny z odpowiednia sprężynką i to podłączyć na wejściu do pompy. Nadmiar paliwa będzie wracał na ssanie pompy. Coś podobnego jak w pompach podcisnieniowych.

Osobiście wolałbym dorobić membrane do starej pompy podcisnieniowej niż robić eksperymenty z inna pompą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powrot do tematu ;)

z pomp cos by sie znalazlo ale tak jak piszesz bez czujnika. Znalazlem jakas pompke do poloneza z cisnieniem ok 0.5 bar wiec mysle ze ok... pytanie tylko ... co z tymi zaworkami ? generalnie wszyscy sprzedawcy pomp leja na klientow z tego co widze :) i rowno twierdza ze niemaja zadnych zaworkow itp ;) jak im nie podasz dokladnego modelu i rocznika pojazdu do ktorego pompy szukasz, nie chce im sie ruszyc dupy ;P mozesz cos wiecej powiedziec na temat zaworkow zwrotnych ? jak rozumiem trzeba to dobrac pod katem cisnienia coby w odpowiednim momencie zawor sie otwieral i paliwo wedrowalo do baku ... sa jakies klasyfikacje tych zaworkow pod katem cisnienia ? czy samemu trzeba regulowac ? i czy widziales gdzies cos takiego na necie ? :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki zaworek regulacujny to sie pewnie znajdzie, tylko on może być droższy niż ta pompka od poloneza. Takie zaworki występują w układach chydraulicznych różnych urządzeń.

Może spróbuj w ten bypass wstawić dysze a nie zaworek. Dysza będzie stale przepuszczała nadmiar paliwa i jednocześnie utrzymywała ciśninie. Musisz to dobrac doświadczalnie. Nie jestem w stanie ci nic konkretnego doradzić.

Na początek sprawdź jakie ciśnienie faktycznie daje pompa. Podepnij wężyk i zmierz wysokość słupa paliwa jaki jest w stanie wytworzyć pompa. Pompe można zawsze popsuć żeby dawała niższe ciśnienie. Może sie okazać że zaworek bedzie zbyteczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o cisnienie to wg servisowki to jakies 0.2-0.3 bar.

Co do dyszy ... kiepsko to widze ... albo na wolnych silnik bedzie zalewany albo na wysokich obr, bedzie niedostatek paliwa. Puki co reanimuje stara pompe za pomoca membrany od zuka :notworthy:

 

Hm macie moze jakies konkretne pomysly na podmianke na elektryka z motocykla na gaznikach ? w VT 700 mialem jakas mitsubishi - zewnetrzna, z czujnikiem cisnienia ... swietna byla tylko kurka zero oznaczen poza logo :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze: jak rozumiem pompy z modeli ktore wymieniles powinny spelnic swoje zadanie prawidlowo w GLu ?

Z ta CBR 1000F to mnie troche zadziwiles :)

 

 

Tymczasowo poradzilem sobie inaczej :) Uratowala mnie stara pompa od żuka. Wymontowalem z niej membrane, rozebralem teoretycznie nierozbieralna pompe w GL i po malych przerobkach zamontowalem Żukową membranę. 150 km i jezdzi pieknie :) brak wyciekow i oznak niewystarczajacej ilosci paliwa w ukladzie.

 

Tak czy siak niewiadomo jak dlugo taki patent pojezdzi :) elektryczną trzeba znalezc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj w google firm ktore robia w gumowym interesie. Dorabiaja rozne rzeczy na zamowienie np ja potrzebowalem gumki na tloczki hamulcowe. Przedstaw problem, zrob jakis rusunek techniczny, czy tez zdjecia i proboj - moze sie uda.

np http://www.uszczelki-jernas.com.pl/?k=strony_p&m=74&ns=31

Edytowane przez ural_zgora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...