MłodyVFR Opublikowano 28 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2005 z tych co jezdzilem, najlepiej hamuje silnikiem: XJ900 8O sam sie zdziwilem, ze lepiej niz V4 czyli VFR, ale tak jest. typowe R4 np: zzr czy cbr (obie 600) raczej b. cienutko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 28 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2005 Długoskokowe V2 bardzo dobrze wytracają prędkośc przy hamowaniu silnikiem. W normalnej spokojnej jeździe nietrzeba uzywać hamulców (no chyba że do całkowitego zatrzymania). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MasterDD Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 Dla przykladu : Moj dwu cylindrowy GS 500 hamuje duzo lepiej silnikiem niz cztero cylindrowa CBR 600. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 z gory mowie ze mam 2T i nie hamuje silnikem !!!!! .....ale zastanawia mnie jedna sprawa. te nowsze sprzety maja dozowniki oleju ktore napedzane sa zebatkami z wału :!: wiec teoretycznie przy hamowaniu silnikeim ilosc podawanego oleju powinna byc odpowiednia do obrotow silnika w danym momencie. ale z drugiej strony przy zamknietej przepustnicy zmieniaja sie proporcje mieszanki benzyny i oleju ...... co o tym myslicie :?: Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krasnal Opublikowano 30 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2005 Długoskokowe V2 bardzo dobrze wytracają prędkośc przy hamowaniu silnikiem. W normalnej spokojnej jeździe nietrzeba uzywać hamulców (no chyba że do całkowitego zatrzymania).Nie wiem czy moja 535 jest długoskokowa 8) ale zachowuje się dokładnie tak samo, prawie zero hamulców. Natomiast kumpel na XS400 często-gęsto używa hebli. Niby pojemności podobne ale jednak co V2 to nie R2 :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 30 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2005 najlepiej hamuje silnikiem motocykl jednocylindrowy z dużą pojemnością skokową i wysokim stopniem sprężania (sądzę że w tej dziedzinie bezkonkurencyjny jest DR BIG).przy hamowaniu silnikiem zasadniczą rolę odgrywa sprężanie powietrza w cylindrze/cylindrach. im wiecej tego powietrza i im bardziej jest ono sprężane tym wiekszy opór stawia silnik. z tego powodu silniki o tej samej pojemności ale o różnej liczbie cylindrów hamują różnie i zawsze lepiej będzie zwalniał silnik o minejszej liczbie cylindrów. zakładam, że zawsze bieżemy pod uwagę silnik 4T i motocykle o podobnej masie bez sprzęgieł antypoślizgowych. silniki 2T hamują słabiej ze wzgledu na to, że okna wydechowe sa w nich odsłaniane przy każdym obrocie wału więc siłą rzeczy czas sprężania powietrza przez tłok wypadkowo jest znacznie mniejszy. z tego też powodu silniki 4T z motocykli i dużej pojemności skokowej i wysokim stopniu sprężania często mają ostatnio dodatkowe mechanizmy zmniejszające efekt hamujący np poprzez samoczynne rozchylanie okładzin sprzęgła po przekroczeniu zadanej wielkości momentu hamującego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.