Skocz do zawartości

hamowanie silnikiem - w jakim moto najskuteczniejsze


trajka66
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

z gory mowie ze mam 2T i nie hamuje silnikem !!!!! .....ale zastanawia mnie jedna sprawa. te nowsze sprzety maja dozowniki oleju ktore napedzane sa zebatkami z wału :!: wiec teoretycznie przy hamowaniu silnikeim ilosc podawanego oleju powinna byc odpowiednia do obrotow silnika w danym momencie. ale z drugiej strony przy zamknietej przepustnicy zmieniaja sie proporcje mieszanki benzyny i oleju ...... co o tym myslicie :?:

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długoskokowe V2  bardzo dobrze wytracają prędkośc przy hamowaniu silnikiem. W normalnej spokojnej jeździe nietrzeba uzywać hamulców (no chyba że do całkowitego zatrzymania).

Nie wiem czy moja 535 jest długoskokowa 8) ale zachowuje się dokładnie tak samo, prawie zero hamulców. Natomiast kumpel na XS400 często-gęsto używa hebli. Niby pojemności podobne ale jednak co V2 to nie R2 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej hamuje silnikiem motocykl jednocylindrowy z dużą pojemnością skokową i wysokim stopniem sprężania (sądzę że w tej dziedzinie bezkonkurencyjny jest DR BIG).

przy hamowaniu silnikiem zasadniczą rolę odgrywa sprężanie powietrza w cylindrze/cylindrach. im wiecej tego powietrza i im bardziej jest ono sprężane tym wiekszy opór stawia silnik. z tego powodu silniki o tej samej pojemności ale o różnej liczbie cylindrów hamują różnie i zawsze lepiej będzie zwalniał silnik o minejszej liczbie cylindrów. zakładam, że zawsze bieżemy pod uwagę silnik 4T i motocykle o podobnej masie bez sprzęgieł antypoślizgowych.

silniki 2T hamują słabiej ze wzgledu na to, że okna wydechowe sa w nich odsłaniane przy każdym obrocie wału więc siłą rzeczy czas sprężania powietrza przez tłok wypadkowo jest znacznie mniejszy. z tego też powodu silniki 4T z motocykli i dużej pojemności skokowej i wysokim stopniu sprężania często mają ostatnio dodatkowe mechanizmy zmniejszające efekt hamujący np poprzez samoczynne rozchylanie okładzin sprzęgła po przekroczeniu zadanej wielkości momentu hamującego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...