Skocz do zawartości

Honda cb400 N


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Najprościej w karterze rozwiercić otwór, nagwintować o wymiar większy gwint, dorobić szpilkę z gwintem powiększonym z jednej strony o rozmiar, tak aby wkręcało się w karter w miejscu przeróbki i można silnik składać. Przerabiałem to w MZ ES 250Trophy i ładnych parę lat tak jeździłem. Wytrzymałość taka jak fabryczna, jeżeli oczywiście porzadnie zrobione. Jeżeli nie robisz tego na gołym karterze, to musisz szmatami uszczelnić przestrzeń pomiędzy otworem w karterze a wałem tak aby nie dostały sie tam opiłki.

Pozdrawiam!

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

właśnie nad tym myślałem ale nie wiem czy jest tam aż tyle miejsca. a drugim problemem jest to iż szpilka o rozmiar wieksza nie przejdzie przez głowice i cylinder (tak to jest zbudowane)

 

drugi problem nie jest problemem bo tylko czesc wchodzaca w nowy gwint ma byc rozmiar wieksza, pozostala moze byc taka jak byla

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak można to naprawić ma ktoś jakieś pomysły? Piszcie wszystko oprócz wymiany bo ta nie wchodzi w gre

Teoretycznie takie uszkodzenie jest nie do naprawy. Nie piszesz że uszkodzony gwint ma rozmiar M9.

Można szukać reperatury HeliCole dla gwintu M9 i pozostać przy oryginalnej szpilce.

Dorabianie innej szpilki na tokarce i rozwiercanie gwintu na większy to wycieranie dupy szkłem.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie takie uszkodzenie jest nie do naprawy. Nie piszesz że uszkodzony gwint ma rozmiar M9.

Można szukać reperatury HeliCole dla gwintu M9 i pozostać przy oryginalnej szpilce.

Dorabianie innej szpilki na tokarce i rozwiercanie gwintu na większy to wycieranie dupy szkłem.

O matko to tragedia, bo ja mam w Junaku ze 4 gwinty zrąbane i trzymają się w tej chwili przeważnie na silikonie (rzecz się tyczy głównie korków i innych zaślepek).

Edytowane przez DEAD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O matko to tragedia, bo ja mam w Junaku ze 4 gwinty zrąbane i trzymają się w tej chwili przeważnie na silikonie (rzecz się tyczy głównie korków i innych zaślepek).

 

Tragedią jest Twoja wypowiedź w tym temacie. To jest dział mechaniki a nie kółko różańcowe niechlujnego motocyklisty uważającego że silikon naprawia gwinty. Trzeba mieć wiele tupetu aby publicznie chwalić się mechaniczną ignorancją.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tragedią jest Twoja wypowiedź w tym temacie. To jest dział mechaniki a nie kółko różańcowe niechlujnego motocyklisty uważającego że silikon naprawia gwinty. Trzeba mieć wiele tupetu aby publicznie chwalić się mechaniczną ignorancją.

Chyba błędnie przypisałeś mojej wypowiedzi sarkazm :-). Prosiłem tylko o poradę w sprawie naprawy mało obciążonych mechanicznie gwintów (korki i zaślepki). Kto się chwali? lepszy silikon niż cieknący i odkręcający się korek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj zestawów do naprawy zerwanych gwintów np. takiego : http://www.allegro.pl/item407489220_napraw...prawczy_fv.html

tani może nie jest ale przy pomocy tego naprawiłem wszystkie wydymane gwinty w głowicy i trzymają jak nowe. :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj zestawów do naprawy zerwanych gwintów np. takiego : http://www.allegro.pl/item407489220_napraw...prawczy_fv.html

tani może nie jest ale przy pomocy tego naprawiłem wszystkie wydymane gwinty w głowicy i trzymają jak nowe. :notworthy:

Hej, dzięki, szukałem na allegro ale tych Heli-Coil, a tu prosze V-Coil. U tego samego sprzedawcy można dostać też same wkłady po kilka złotych za sztukę :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, dzięki, szukałem na allegro ale tych Heli-Coil, a tu prosze V-Coil. U tego samego sprzedawcy można dostać też same wkłady po kilka złotych za sztukę :-).

 

Sprawdź dokładnie średnicę gwintu i skok aby po naprawie zastosować oryginalne szpilki.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Te gwinty są jednak M10 nie M9 i myślę nad zrobieniem stałej szpilki. Czyli rozwiercić karter na M12 a resztę szpilki zrobić na M10 i głowice przykręcić utwardzoną nakrętką

Edytowane przez Dawit000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Te gwinty są jednak M10 nie M9 i myślę nad zrobieniem stałej szpilki. Czyli rozwiercić karter na M12 a resztę szpilki zrobić na M10 i głowice przykręcić utwardzoną nakrętką

Dziwne rozwiązanie wybrałeś, przecież lepiej kupić tego V-Coil'a na allegro za kilka złotych nic dorabiać szpilkę. A zastanawiałeś się co będzie jak ta dorabiana szpilka i szpilki oryginalne będą miały różne współczynniki temperaturowe i pod wpływem temperatury rozszerzą się w różny sposób? A tak w ogóle to wydawało mi się że wszystkie szpilki są na stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Te gwinty są jednak M10 nie M9 i myślę nad zrobieniem stałej szpilki. Czyli rozwiercić karter na M12 a resztę szpilki zrobić na M10 i głowice przykręcić utwardzoną nakrętką

 

Dorabianie szpilki to chyba najgorsze rozwiązanie twojego problemu, przemyśl to dobrze bo odwrotu nie będzie. :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...