Dawit000 Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 Jak można to naprawić ma ktoś jakieś pomysły? Piszcie wszystko oprócz wymiany bo ta nie wchodzi w gre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 20 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2008 Witam!Najprościej w karterze rozwiercić otwór, nagwintować o wymiar większy gwint, dorobić szpilkę z gwintem powiększonym z jednej strony o rozmiar, tak aby wkręcało się w karter w miejscu przeróbki i można silnik składać. Przerabiałem to w MZ ES 250Trophy i ładnych parę lat tak jeździłem. Wytrzymałość taka jak fabryczna, jeżeli oczywiście porzadnie zrobione. Jeżeli nie robisz tego na gołym karterze, to musisz szmatami uszczelnić przestrzeń pomiędzy otworem w karterze a wałem tak aby nie dostały sie tam opiłki.Pozdrawiam!Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawit000 Opublikowano 28 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 właśnie nad tym myślałem ale nie wiem czy jest tam aż tyle miejsca. a drugim problemem jest to iż szpilka o rozmiar wieksza nie przejdzie przez głowice i cylinder (tak to jest zbudowane) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 właśnie nad tym myślałem ale nie wiem czy jest tam aż tyle miejsca. a drugim problemem jest to iż szpilka o rozmiar wieksza nie przejdzie przez głowice i cylinder (tak to jest zbudowane) drugi problem nie jest problemem bo tylko czesc wchodzaca w nowy gwint ma byc rozmiar wieksza, pozostala moze byc taka jak bylapozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Jak można to naprawić ma ktoś jakieś pomysły? Piszcie wszystko oprócz wymiany bo ta nie wchodzi w greTeoretycznie takie uszkodzenie jest nie do naprawy. Nie piszesz że uszkodzony gwint ma rozmiar M9.Można szukać reperatury HeliCole dla gwintu M9 i pozostać przy oryginalnej szpilce.Dorabianie innej szpilki na tokarce i rozwiercanie gwintu na większy to wycieranie dupy szkłem. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawit000 Opublikowano 28 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 mógłbyś napisać cos więcej o tym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 (edytowane) Teoretycznie takie uszkodzenie jest nie do naprawy. Nie piszesz że uszkodzony gwint ma rozmiar M9.Można szukać reperatury HeliCole dla gwintu M9 i pozostać przy oryginalnej szpilce.Dorabianie innej szpilki na tokarce i rozwiercanie gwintu na większy to wycieranie dupy szkłem.O matko to tragedia, bo ja mam w Junaku ze 4 gwinty zrąbane i trzymają się w tej chwili przeważnie na silikonie (rzecz się tyczy głównie korków i innych zaślepek). Edytowane 28 Lipca 2008 przez DEAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 O matko to tragedia, bo ja mam w Junaku ze 4 gwinty zrąbane i trzymają się w tej chwili przeważnie na silikonie (rzecz się tyczy głównie korków i innych zaślepek). Tragedią jest Twoja wypowiedź w tym temacie. To jest dział mechaniki a nie kółko różańcowe niechlujnego motocyklisty uważającego że silikon naprawia gwinty. Trzeba mieć wiele tupetu aby publicznie chwalić się mechaniczną ignorancją. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Tragedią jest Twoja wypowiedź w tym temacie. To jest dział mechaniki a nie kółko różańcowe niechlujnego motocyklisty uważającego że silikon naprawia gwinty. Trzeba mieć wiele tupetu aby publicznie chwalić się mechaniczną ignorancją.Chyba błędnie przypisałeś mojej wypowiedzi sarkazm :-). Prosiłem tylko o poradę w sprawie naprawy mało obciążonych mechanicznie gwintów (korki i zaślepki). Kto się chwali? lepszy silikon niż cieknący i odkręcający się korek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Poszukaj zestawów do naprawy zerwanych gwintów np. takiego : http://www.allegro.pl/item407489220_napraw...prawczy_fv.htmltani może nie jest ale przy pomocy tego naprawiłem wszystkie wydymane gwinty w głowicy i trzymają jak nowe. :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Poszukaj zestawów do naprawy zerwanych gwintów np. takiego : http://www.allegro.pl/item407489220_napraw...prawczy_fv.htmltani może nie jest ale przy pomocy tego naprawiłem wszystkie wydymane gwinty w głowicy i trzymają jak nowe. :notworthy:Hej, dzięki, szukałem na allegro ale tych Heli-Coil, a tu prosze V-Coil. U tego samego sprzedawcy można dostać też same wkłady po kilka złotych za sztukę :-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Hej, dzięki, szukałem na allegro ale tych Heli-Coil, a tu prosze V-Coil. U tego samego sprzedawcy można dostać też same wkłady po kilka złotych za sztukę :-). Sprawdź dokładnie średnicę gwintu i skok aby po naprawie zastosować oryginalne szpilki. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawit000 Opublikowano 29 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 (edytowane) Witam wszystkich. Te gwinty są jednak M10 nie M9 i myślę nad zrobieniem stałej szpilki. Czyli rozwiercić karter na M12 a resztę szpilki zrobić na M10 i głowice przykręcić utwardzoną nakrętką Edytowane 29 Lipca 2008 przez Dawit000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Witam wszystkich. Te gwinty są jednak M10 nie M9 i myślę nad zrobieniem stałej szpilki. Czyli rozwiercić karter na M12 a resztę szpilki zrobić na M10 i głowice przykręcić utwardzoną nakrętkąDziwne rozwiązanie wybrałeś, przecież lepiej kupić tego V-Coil'a na allegro za kilka złotych nic dorabiać szpilkę. A zastanawiałeś się co będzie jak ta dorabiana szpilka i szpilki oryginalne będą miały różne współczynniki temperaturowe i pod wpływem temperatury rozszerzą się w różny sposób? A tak w ogóle to wydawało mi się że wszystkie szpilki są na stałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Witam wszystkich. Te gwinty są jednak M10 nie M9 i myślę nad zrobieniem stałej szpilki. Czyli rozwiercić karter na M12 a resztę szpilki zrobić na M10 i głowice przykręcić utwardzoną nakrętką Dorabianie szpilki to chyba najgorsze rozwiązanie twojego problemu, przemyśl to dobrze bo odwrotu nie będzie. :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.