Skocz do zawartości

Cykanie w silniku, sprzęgło i bak jakiś dziwny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Niedawno zostałem szczęśliwym posiadaczem pięknego XJRa 1300 i od razu wykryłem kilka wad:

 

1 przy rozgrzanym silniku zauważyłem cykanie dochodzące z jego okolic i im większe obroty na biegu tym to cykanie głośniejsze, z początku myślałem, że to alternator, ale teraz się boję, że to zawory do ustawienia są! A może ten typ tak już ma?

 

2 mam nieodparte wrażenie, że się nie zmienię :evil:

 

3 na wysokich obrotach sprzęgło się zdaje uślizgiwać (tzn jak wyciskam z niego ostatnie poty). Podejrzewam zły wybór oleju, ale wolałbym żeby ktoś rozdmuchał moje obawy, że to sprzęgło

 

4 ostatnio dojechałem, właściwie się ledwo zakulałem na stację, jak tylko sprzęgło wcisnąłem silnik zgasł, tzn brak paliwa. Nic wielkiego, ale jak zatankowałem do pełna, pod korek, na dystrybutorze wyskoczyło 17 z czymś tam litrów :buttrock: . Szukałem na necie i nie znalazłem żadnego modelu xjra z 17sto litrowym zbiornikiem! A gdzie pozostałe 4? A bak jest standardowy. Możliwe żeby zamontowali kurek powyżej najniższego punktu w zbiorniku?

 

Jest tu jakiś Wujek Dobra Rada?

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. a podjechales na rezerwie?? moze poprostu te brakujace 4 litry to rozerwa na ktora nie przestawiles kranika ;)

 

 

:wink: eeeeeeeeee........

to żeby wykorzystać rezerwę to trzeba kranik przekręcić?

w moim poprzednim fazerze 600 tego nie było! :icon_biggrin:

heh

no właśnie sprawdziłem kranik

na górze jest "fuel res" (to chyba nadmieniona rezerwa)

po środku jest "pri" to nie wiem co to

a na dole jest "on" i na to był kranik skierowany, rozumiem że to tylko zawartość paliwa bez rezerwy?

 

poproszę owytłumaczenie

ale człowiek głupi jak nic nie wie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

"fuel res" -< rezerwa (pobiera paliwo z krótszej..hmm.."dyszy"

"pri" -< wstępne zalanie gaźników, "grawitacyjne" (bo normalnie do gaźników paliwo podaje pompa)

"on" -< "standardowe" ustawienie czyli to co w baku do rezerwy.

 

Chyba tak to jest ale głowy nie dam uciąć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

"fuel res" -< rezerwa (pobiera paliwo z krótszej..hmm.."dyszy"

"pri" -< wstępne zalanie gaźników, "grawitacyjne" (bo normalnie do gaźników paliwo podaje pompa)

"on" -< "standardowe" ustawienie czyli to co w baku do rezerwy.

 

Chyba tak to jest ale głowy nie dam uciąć :notworthy:

 

oki mam techniczne rozezananie teraz. :)

 

i pytanie :

 

w którym ustawieniu można całą zawartość zbiornika wykorzystać ?

 

bo przyzwyczaiłem się do tego, że jak wskazóweczka pokazuje rezerwę to jest po prostu rezerwa i nie trzeba żadnych kraników przekręcać?

 

Dzięks za odpowiedź michal1988 :icon_mrgreen:

Edytowane przez korekson13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podczepiając się pod temat, to wie ktoś może czy są jakies konsekwencje jak sie jeździ z kranikiem non stoper na rezerwe ustawionym, a ma sie pełny bak? jeźdze tak juz dłuższy czas i w sumie dobrze mi z tym:) bo nie trza machać kranikiem jak cosik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wie ktoś może czy są jakies konsekwencje jak sie jeździ z kranikiem non stoper na rezerwe ustawionym, a ma sie pełny bak? jeźdze tak juz dłuższy czas i w sumie dobrze mi z tym:)

 

Panowie to jest wymyślone tylko i wyłącznie dla waszego dobra. Jeźdzac w pozycji ON z chwilą przełączenia na RES dowiadujemy się kiedy muismy zacząć rozglądac się za stacją benzynową.

No i bez przeasady jak przekrecisz karnik raz na ponad 200km to chyba sobie reki nie nadwyrężysz, co :banghead:

 

No chyba, ze na stacji tankujesz po 5 litrów i jeździszz czesto na oparach - to wtedy to juz jest inny temat ;)

 

Tak czy siak jeżdżenie cały czas na RES nie powowduje rzadnych skutków ubocznych po za niewiedzą kiedy zaczyna sie prawdziwa rezerwa i dalszymi tego konsewkencjami :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Mozesz jezdzic caly czas z kranikiem na RES - wtedy bedziesz wykorzystywal caly zbiornik do zera i jak moto padnie z braku benzyny, to juz nie ma ze boli - trzeba pchac.

Jezdzac na ON, jak sprzet zdechnie, dajesz RES i masz te 4l na szukanie stacji.

Wystrzegaj sie tylko zostawiania kranika na PRI, bo mozna sobie narobic klopotow. PRI moze Ci sie przydac tylko po dlugim postoju motocykla lub wlasnie gdy wyjezdzisz paliwo do zera. Sluzy tylko do zalewania gaznikow, gdy te zostana osuszone.

 

Z jazda z kranikiem caly czas na RES i poleganiu na wskazaniach wskaznika paliwa uwazaj o tyle, ze wskaznik paliwa w XJR pokazuje ilosc benzyny w sposob conajmniej przyblizony. Trzeba nauczyc sie odczytywac jego wskazania. Bo np. jak pokaze Ci ten wskaznik pol baku, to zapewne faktycznie bedzie go ok. tylko 1/4 lub 1/3.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyhu ma racyje. Można zatankować 70% baku i wskaźnik bedzie na full, a można też 100% zatankować i też będzie na fulla. Kiedy waliłem do Częstochowy to miałem jakies około 13 litrów. A wskazówka była na full, jak dojechałem tam to spadła blisko rezerwy. Trzeba sie nauczyć jeździć z wskaźnikiem paliwa po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co widzę, to motocyklowe wskaźniki dokładne nie są. Ja zawsze patrzę po liczniku dziennym, jeśli mam nakulane na dziennym 300 to znaczy, że rezerwa blisko, czasem zrobie jeszcze 5 km, czasem 25. Zawsze staram tankować do pełna. Teraz już w czasie jazdy jak maszyna nie reaguje na gaz, ale jeszcze jedzie to nawet przy 100 km/h potrafie znaleźć ten kranik i go przestawić :bigrazz:

 

Te błędy wskazań to pewnie przez pochylanie sie moto w zakrętasach, ale czy istnieje jakas metoda, żeby tego błędu się pozbyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...