korekson13 Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 Witam.Niedawno zostałem szczęśliwym posiadaczem pięknego XJRa 1300 i od razu wykryłem kilka wad: 1 przy rozgrzanym silniku zauważyłem cykanie dochodzące z jego okolic i im większe obroty na biegu tym to cykanie głośniejsze, z początku myślałem, że to alternator, ale teraz się boję, że to zawory do ustawienia są! A może ten typ tak już ma? 2 mam nieodparte wrażenie, że się nie zmienię :evil: 3 na wysokich obrotach sprzęgło się zdaje uślizgiwać (tzn jak wyciskam z niego ostatnie poty). Podejrzewam zły wybór oleju, ale wolałbym żeby ktoś rozdmuchał moje obawy, że to sprzęgło 4 ostatnio dojechałem, właściwie się ledwo zakulałem na stację, jak tylko sprzęgło wcisnąłem silnik zgasł, tzn brak paliwa. Nic wielkiego, ale jak zatankowałem do pełna, pod korek, na dystrybutorze wyskoczyło 17 z czymś tam litrów :buttrock: . Szukałem na necie i nie znalazłem żadnego modelu xjra z 17sto litrowym zbiornikiem! A gdzie pozostałe 4? A bak jest standardowy. Możliwe żeby zamontowali kurek powyżej najniższego punktu w zbiorniku? Jest tu jakiś Wujek Dobra Rada? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil1005 Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 4. a podjechales na rezerwie?? moze poprostu te brakujace 4 litry to rozerwa na ktora nie przestawiles kranika :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korekson13 Opublikowano 18 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 4. a podjechales na rezerwie?? moze poprostu te brakujace 4 litry to rozerwa na ktora nie przestawiles kranika ;) :wink: eeeeeeeeee........to żeby wykorzystać rezerwę to trzeba kranik przekręcić?w moim poprzednim fazerze 600 tego nie było! :icon_biggrin: hehno właśnie sprawdziłem kranikna górze jest "fuel res" (to chyba nadmieniona rezerwa)po środku jest "pri" to nie wiem co toa na dole jest "on" i na to był kranik skierowany, rozumiem że to tylko zawartość paliwa bez rezerwy? poproszę owytłumaczenieale człowiek głupi jak nic nie wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal1988 Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 Witam! "fuel res" -< rezerwa (pobiera paliwo z krótszej..hmm.."dyszy""pri" -< wstępne zalanie gaźników, "grawitacyjne" (bo normalnie do gaźników paliwo podaje pompa)"on" -< "standardowe" ustawienie czyli to co w baku do rezerwy. Chyba tak to jest ale głowy nie dam uciąć :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korekson13 Opublikowano 18 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 (edytowane) Witam! "fuel res" -< rezerwa (pobiera paliwo z krótszej..hmm.."dyszy""pri" -< wstępne zalanie gaźników, "grawitacyjne" (bo normalnie do gaźników paliwo podaje pompa)"on" -< "standardowe" ustawienie czyli to co w baku do rezerwy. Chyba tak to jest ale głowy nie dam uciąć :notworthy: oki mam techniczne rozezananie teraz. :) i pytanie : w którym ustawieniu można całą zawartość zbiornika wykorzystać ? bo przyzwyczaiłem się do tego, że jak wskazóweczka pokazuje rezerwę to jest po prostu rezerwa i nie trzeba żadnych kraników przekręcać? Dzięks za odpowiedź michal1988 :icon_mrgreen: Edytowane 18 Lipca 2008 przez korekson13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil1005 Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 no chyba jasne ze na RES :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korekson13 Opublikowano 18 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 no chyba jasne ze na RES :)No stareńki nie kpij z kolegów (mogę ci hamulce zrobić zajebiaszczo) ale na innych żeczach nie bardzo mam wiedzy, więc pytam, to lepiej chyba niż kombinowanie?Czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 podczepiając się pod temat, to wie ktoś może czy są jakies konsekwencje jak sie jeździ z kranikiem non stoper na rezerwe ustawionym, a ma sie pełny bak? jeźdze tak juz dłuższy czas i w sumie dobrze mi z tym:) bo nie trza machać kranikiem jak cosik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil1005 Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 oprocz tego ze mozesz byc nie milo zaskoczony na jakims zadupiu bez stacji itp to chyba zadne, :icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 wie ktoś może czy są jakies konsekwencje jak sie jeździ z kranikiem non stoper na rezerwe ustawionym, a ma sie pełny bak? jeźdze tak juz dłuższy czas i w sumie dobrze mi z tym:) Panowie to jest wymyślone tylko i wyłącznie dla waszego dobra. Jeźdzac w pozycji ON z chwilą przełączenia na RES dowiadujemy się kiedy muismy zacząć rozglądac się za stacją benzynową. No i bez przeasady jak przekrecisz karnik raz na ponad 200km to chyba sobie reki nie nadwyrężysz, co :banghead: No chyba, ze na stacji tankujesz po 5 litrów i jeździszz czesto na oparach - to wtedy to juz jest inny temat ;) Tak czy siak jeżdżenie cały czas na RES nie powowduje rzadnych skutków ubocznych po za niewiedzą kiedy zaczyna sie prawdziwa rezerwa i dalszymi tego konsewkencjami :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 Yo! Mozesz jezdzic caly czas z kranikiem na RES - wtedy bedziesz wykorzystywal caly zbiornik do zera i jak moto padnie z braku benzyny, to juz nie ma ze boli - trzeba pchac.Jezdzac na ON, jak sprzet zdechnie, dajesz RES i masz te 4l na szukanie stacji.Wystrzegaj sie tylko zostawiania kranika na PRI, bo mozna sobie narobic klopotow. PRI moze Ci sie przydac tylko po dlugim postoju motocykla lub wlasnie gdy wyjezdzisz paliwo do zera. Sluzy tylko do zalewania gaznikow, gdy te zostana osuszone. Z jazda z kranikiem caly czas na RES i poleganiu na wskazaniach wskaznika paliwa uwazaj o tyle, ze wskaznik paliwa w XJR pokazuje ilosc benzyny w sposob conajmniej przyblizony. Trzeba nauczyc sie odczytywac jego wskazania. Bo np. jak pokaze Ci ten wskaznik pol baku, to zapewne faktycznie bedzie go ok. tylko 1/4 lub 1/3. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 Zbyhu ma racyje. Można zatankować 70% baku i wskaźnik bedzie na full, a można też 100% zatankować i też będzie na fulla. Kiedy waliłem do Częstochowy to miałem jakies około 13 litrów. A wskazówka była na full, jak dojechałem tam to spadła blisko rezerwy. Trzeba sie nauczyć jeździć z wskaźnikiem paliwa po prostu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 z tego co widzę, to motocyklowe wskaźniki dokładne nie są. Ja zawsze patrzę po liczniku dziennym, jeśli mam nakulane na dziennym 300 to znaczy, że rezerwa blisko, czasem zrobie jeszcze 5 km, czasem 25. Zawsze staram tankować do pełna. Teraz już w czasie jazdy jak maszyna nie reaguje na gaz, ale jeszcze jedzie to nawet przy 100 km/h potrafie znaleźć ten kranik i go przestawić :bigrazz: Te błędy wskazań to pewnie przez pochylanie sie moto w zakrętasach, ale czy istnieje jakas metoda, żeby tego błędu się pozbyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.