Skocz do zawartości

WSK M06-Z 1960r. remont


bluepoint
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

ja wrzuciłem kiedyś fotki takie przodu, ale większość mnie wyśmiała :icon_razz: to jest przód od WSK czy to WFM który znajduje się w moich okolicach w stanie jak na fotkach

http://img150.imageshack.us/img150/9949/obraz0063jz3.jpg

podobieństwo trochę jest z tym co qurim wrzucił link, czyżby identyczna wizja przeróbki w różnych krańcach naszego kraju ?? :biggrin:

pzdr

Mimo podobieństw to dwa różne warianty o innych wymiarach poszczególnych części. Potwierdza to tezę o przeróbkach, nie o pochodzeniu fabrycznym. Co do wspólnej wizji, to trzeba by przejrzeć stare egzemplarze "Motoru", "Młodego Technika", "Horyzontów Techniki" czy innych wydawnictw technicznych z przełomu lat 50-60. Wówczas często zamieszczano w nich tego typu patenty, mające poprawić komfort, usprawnić przestarzałe fabryczne rozwiązania lub po prostu ułatwić eksploatację pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę swoją WSK pod ten temat. :biggrin: Też Zetka, M06-Z2 dokładnie.

 

Wrzucę link fotek mojego wraku. W sumie to padlina trochę jest. Dużo już rozgrzebałem, oczyściłem. Silnik jest kaputt czyli szukam innych karterów bo te są nie od pary, gniazda tak wybite że jak ruszałem magnetem to łańcuszek sprzęgłowy nawet się poruszał. :eek: To samo w przekładni. Wałek zdawczy ostro zajechany jest, od strony wieloklina na zębatkę jak i zęby wieńca są zużyte. Sprężyny sprzęgła każda ma inną długość, różnica sięga nawet 3mm. :eek: Zmieniacz biegów jak i wałek zmieniacza wraz z kłami też zajechany tak że pierwszy raz w życiu widzę. Wał ma luz, nie jakiś okrutny ale jednak ma. Nity na koszu sprzęgła, trzymające koło łańcuchowe są luźne. W sumie ze wszystkich nadających się elementów całego silnika to wałek rozrusznika z segmentem i sprężyną, no i tarcze sprzęgła są zdrowe, jasne w kolorze i zmierzona grubość jest zadowalająca. :icon_evil: Dobra rzecz to taka że szlif już był zrobiony i nowy tłok był jak ją kupiłem, nie odpalane jeszcze na tym. Gaźnik w b. dobrym stanie, już wyczyszczony czeka na montaż. Tymczasem poluję na zdrowe kartery i kilka drobnych części. Gdzieś w garażu mam skrzynkę z klamotami WSK więc nie jest tak źle jeśli chodzi o sprzęgło i skrzynię biegów. Z nadwozia będę potrzebował ramkę przedniej lampy, z kloszem najlepiej. Osłonę łańcucha bo moja jest buracko wycięta brzeszczotem, nic strasznego ale nie daje mi spać po nocach. No i jeszcze tylne koło 19" by się przydało, ktoś założył 18-tkę i dźwignia rozpieraka jest montowana do góry a powinna raczej być u dołu, lub dźwignia powinna być długa i wygięta tak aby sięgała pręta montowanego poniżej osi koła. Na fotkach widać jak buracko wygląda tylny hamulec. Poza tym jeszcze mała pokrywka z mechanizmem wyłączania sprzęgła bo "kapsel" na zapłon już mam, na fotkach niewłaściwa pokrywa jest założona oraz siedzenie właściwe poszukuję.

 

http://picasaweb.google.com/JoseJallapeno/M06Z21964Lehoom#

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi siedzeniami jakieś fatum jest. :banghead: Do swojej WSK dostałem siedzenie od WSK Gil/Lelek i drugie od CZ350. :banghead:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dźwignia rozpieraka jest montowana do góry a powinna raczej być u dołu, lub dźwignia powinna być długa i wygięta tak aby sięgała pręta montowanego poniżej osi koła. Na fotkach widać jak buracko wygląda tylny hamulec

Kiedy fabrycznie w m06-z jest tak właśnie "buracko" pomyślane,że pęt od hamulca idzie górą nad osią koła bo inaczej będzie obcierał o osłonę czy tam wahacz nie pamiętam. W każdym razie ma być puszczony górą i krótka dźwignia do bębna.

Na próbę kiedyś montowałem i tak mniej więcej to wygląda:

http://bikepics.com/pictures/1816021/

 

Kurcze zmotywowałeś mnie do dalszych prac nad moją Z2 :D Moja jest już wypiaskowana pomalowana podkładem i niektóre elementy pomalowane na czarno akrylem. Ale co najważniejsze mam ją już skompletowaną i silnik po kapitalnym remoncie i dotarty na ostro :D nie zatarł się i cyka ślicznie :D tylko samochód kupiłem i środki się skróciły :/

Edytowane przez tomasz87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc to Ty jesteś ten ziomek co w mieszkaniu składa WSK. :icon_mrgreen: :notworthy: Kiedyś widziałem te fotki gdzieś w sieci.

 

Z tym hamulcem dziś właśnie rozkminiłem że to tak miało być jak mówisz.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...bb7eed1f18.html

 

Ale zastanawia mnie kształt tego pręta wtedy. Musi iść od dźwigienki na osi dźwigni nożnej, pod wahaczem i wtedy jakoś podgiąć się do góry żeby trafić w dźwignię rozpieraka. Masz jakieś foto jak wygląda ten pręt? Z katalogu części czy cokolwiek? Bo pręta nie mam wcale więc będę dorabiał.

 

Natomiast co mnie najbardziej razi w tej WSK to linka prędkościomierza - wejście do lampy jest w takim miejscu że linka koniecznie musi się opierać o czoło klaksonu, chrom na klaksonie mam przez to wytarty a inaczej nie wykombinowałem jak ją puścić. Za klaksonem nie da rady bo będzie zbyt ostro wygięta wtedy, a innego miejsca na klakson też nie widzę bo jest on na stałe przynitowany do uchwytu który pasuje tylko i wyłącznie między lagi, na śruby dolnej półki zawieszenia.

 

Ta WSK tez tak ma a traktuję ją jako wzorzec przy odbudowie swojej.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2da9ef3352a47eef.html

 

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pręt jest jak najbardziej prosty i ma pasować i nic nie obcierać. A klakson był albo pod kanapą (nie Twój model wsk) i między ramami pod główką masz dziurę ok 10mm ale teraz patrze do org. katalogu to faktycznie na rysunku mam klakson w miejscu pod lampa.Ale niegdy nie spotkałem się z takim mocowaniem.

Jak się przypatrzeć to widać klakson na półce.

http://bikepics.com/pictures/1661347/

Edytowane przez tomasz87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jak tam? Robisz coś ze swoją WSK czy czeka na lepsze czasy? Chciałbyś mi przy okazji podać długość pręta tylnego hamulca od końcówko do zagięcia? :biggrin: Składam swoją Z2, po budżetowym remoncie (z nudów) czyli buracko trochię wyszła ale mam zamiar ją skończyć i osiodłać zanim pogubię części.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wsk jest wypiaskowana i pomalowana podkładem. Elementy które nie wymagały szpachlowania są polakierowane czarnym akrylem reszta czeka na lato :) ale teraz składam i rejestruje wsk z 85' żeby zdążyć na zlot wsk do Świdnika :D

A pręt ma 500mm.

Edytowane przez tomasz87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie znoszę wiśni, jako owocu. Więc i na wiśniowy nie pomaluję. Na czarny też nie, ale na czerwony, fajny czerwony RAL3020. :biggrin: Szprayem oczywiście. :biggrin:

 

Mniej więcej taki:

http://www.andreuworld.com/rs/1984/e9c4455...jo-ral-3020.jpg

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie przeszukuję płyty DVD i zbieram z nich serwisówki do jednego folderu, gdzieś tam jest skan instrukcji obsługi M17. Znajdę to zapodam schemat za kilka minut.

 

Ok, już mam, szybki jestem. :biggrin:

 

Sorki za jakość ale książka którą skanowałem była dość czerstwa.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...506d1f6de9.html

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie znoszę wiśni, jako owocu. Więc i na wiśniowy nie pomaluję. Na czarny też nie, ale na czerwony, fajny czerwony RAL3020. :biggrin: Szprayem oczywiście. :biggrin:

 

Mniej więcej taki:

http://www.andreuworld.com/rs/1984/e9c4455...jo-ral-3020.jpg

 

Dla mnie za czerwony, wyglada jak flaga Zsrr albo Chin.

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...