Skocz do zawartości

problem z zalwaniem silnika benzyną w suzuki


Kemuel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Niedawno zakupiłem Suzuki GSX 600F z 1991roku i wszystko było fajnie do czasu kiedy któregoś pięknego dnia chciałem sobie pośmigać a tu przelewa się paliwo przez dolny wężyk wychodzący z puszki z filtrem powietrza.

Sprawdziłem olej na szybce kontrolnej i okazało się że jest w niej pełno oleju. Dałem do naprawy , mechanik stwierdził że jest za wysoki stan benzyny ustawiony w gaźnikach i igliczki porysowane , oraz że są membrany podziurawione.

Wymieniliśmy więc igliczki , filtr powietrza oleju, wleliśmy nowy olej, ustawił poziomy paliwa w gaźnikach ,zsynchronizował gaźniki , zostawiłem tylko stare membrany bo to już zbyt drogi temat . Po tych wszystkich zabiegach odebrałem motor i zrobiłem około 20km pozostawiłem go na kilka dni bez ruchu w zamkniętym garażu i gdy znowu chciałem pojeździć patrze że z wężyka znowu leci paliwo i jest wyższy stan oleju w kontrolce niż powinien być.

O co tu chodzi Jaka jest przyczyna tego co się dzieje

.

Proszę pomóżcie

Edytowane przez Kemuel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standard wymienione same igliczki bez gniazd. Wymieniać sie powinno komplet igliczka + gniazdo. Ale tego nikt nie robi bo to można kupić jedynie w serwisie a to już koszty. Doraźne rozwiązanie to wstawienie elektrozaworu benzynowego z samochodowej instalacji LPG i podłączenie go pod światła. Tanie rozwiązanie ale nie rozwiązujące problemu do końca. Zabezpiecza jednak przed przedostaniem się benzyny do oleju.

No i olej wymień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz zaworków iglicowych (rozumiem że to wymieniałeś, takie aluminiowe z gumką na końcu) często w gaźnikach jest odpowietrzenie komory pływakowej. Jak to się zatka, to paliwo się leje.

 

A membrany chociaż załataj, bo inaczej gaźniki nie będą poprawnie działać.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za szybką pomoc

jaki jest koszt tych gniazd od igliczek ?

napiszczcie mi też czy sam dam radę wymienić olej tzn gdzie jest znajduje się śruba wylwu oleju i czy trzeba wymienić też filtr oleju skoro go pare kilometrów temu wymieniłem i czy też znowu filtr powietrza wymieniać gdyby był mokry??

a jeszcze gdzie jest te odpowietrzenie ?

i jak lub czym załatać te membrany?

Edytowane przez Kemuel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt gniazd może byc duży - nawet 100 za gniazdo

Dasz radę wymienic olej sam - jak? Ściągnij serwisówkę.

Jeżeli masz filtr papierowy, który zmoknął (od benzyny) i pracował, to możesz go wyrzucić. Jak piankowy, to wyprać i naolejować.

Odpowietrzenie gaźników - jak jest to będzie w serwisówce

Membrany się łata różnie, ale najszybciej klejami do gumy. Widziałem też patent z lateksem od rękawiczki, ale to troszkę rzeźba w gównie. Poszukaj kleju uretanowego.

 

A w ogóle - poświęć chwilkę czasu na znalezienie i przeczytanie serwisówki, to większości takich pytań nie będziesz musiał zadawać. Ciężko się prowadzi naprawę, za rękę, poprzez forum....

 

Powodzenia!

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzeczywiście te gniazda drogie

mam serwisówkę ale po angielsku - trochę pomogło ale nie wiele - zabrałem się mimo tego zlałem olej odkręcając śrubę ale nie miałem klucza do filtra więc go zostawiłem bez zlania oleju - mam nadzieję że nic się nie stanie

macie rację wymiana oleju to prosta rzecz o ile ma się wszystkie klucze muszę sobie zakupić takowy

ale znalzłem przyczynę zalewania silnika benzyną: zdjołem wężyk z kranika a tam przy zgaszonym silniku benzyna kapał i to ostro a jak odpaliłem silnik i trochę dałem czadu przy zdjętym wężyku po wyłączeniu benzyna leciała jak z węża ogrodowego

jeżeli wiecie napiszcie mi czy jest możliwy zakup zestawu napreawczego kranika podciśnieniowego i jak macie jkakieś linki to zapodajcie : Suzuki GSX 600F 91rok typ GN72B

z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

henio o jakie zaworki chodzi - o igliczki- to wymieniłem jak pisałem tyle tylko że bez gniazd ale mechanik stwirrdził że są jeszcze dobre bo rozmawiałem z nim na ten temat pare godzin temu

a kranik to leci jak pisałem może przez te membrany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli membrana w kraniku padla to paliwo moze dostawac sie do wezyka podcisnienia i tamtedy przelewac bezposrednio do kolektora ssacego wlewajac sie bezposrednio do silnika jak i do gaznikow.

Jezeli po naprawie kraqnika problem znowu wystapi to trzeba wrocic do zaworkow iglicowych w gaznikach. Niestety oryginalne zaworki z gniazdami jak i membrany to drogie czesci, czaswm warto poszukac nowszych gaznikow z rozbitka, bo moga byc tansze niz nowe czesci.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

henio o jakie zaworki chodzi - o igliczki- to wymieniłem jak pisałem tyle tylko że bez gniazd ale mechanik stwirrdził że są jeszcze dobre bo rozmawiałem z nim na ten temat pare godzin temu

a kranik to leci jak pisałem może przez te membrany

No właśnie o te zaworki. A mechanik to niby jak stwierdził że gniazda są dobre.? A co do kranika to faktycznie tak jak pisał Adam paliwo może ciec też przewód podciśnienia omijając zaworki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inną przyczyna nieszczelności zaworków jest oring uszczelniający gniazdo w korpusie gaźnika. Często jest sparciały i paliwo mimo zamknietego zaworka pływakowego pomału sie sączy. Profilaktycznie wymień te oringi.

jak do tej pory to zamówiłem kranik z jakiegoś rozbitka mam 10 dni gwarancji zobaczymu może się uda i zlikwiduję wyciek jeżli nie to to zakupię chyba elektrozawór od LPG i go zamontuje dopókii nie będzie mnie stać na gaźnik ( znalzłem właściwie gość mi oferuje kkompletny gaźnik od suzuki GSX600 F z 2002 roku twierdząc że będzie pasował po drobnych przeróbkach i zmianie airboxa cały koszt to ok. 500zł0 jezeli się uda szybko uzbierać tę kwotę to się zdecyduję na zakup tego gaźnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...