Skocz do zawartości

Google z TEAR-OFF czy ROLL-OFF?


BaRy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

"Wycieraczki" przydają sie w goglach np na torze, gdzie nie ma czasu przecierać szyby szmatką i trzeba jak najszybciej pozbyć się brudu - wtedy zdecydowanie cześciej stosowane są "zrywki" czyli tear-off. Z kolei filtr na rolce stosowany jest częściej w enduro.

Sam nie używam tych wynalazków, natomiast zawsze inwestuję w podwójne szyby do0 gogli, które nieparują. Akurat dość często taplam się w gęstym błocie i gogle ze standardową szybą zawsze mi parują, co wkurza bardziej niż muszki-meszki w gębie.

Teraz jeżdżę w Oakleyach, ale sporo czasu jeździłem w ProGripach. Niemniej do Oakleyów baaaardzo im daleko (np pod względem systemu wentylacjii, odporności szyby na porysowania itd).

Aha - jeżeli nie wiecie, to dam radę odnośnie czyszczenia wewnętrznej szybek w goglach. Otóż najbezpieczniej jest przecierać gogle ruchem posuwistym z lewa na prawą i odwrotnie. Nie polecam ruchów okrężnych bo te zwykle doprowadzają do zarysowania szyby.

Ponadto należy jak najmniej ingerować ręcznie w wenętrzną stronę szyby. Jeżli juz to bardzo delikatnie, bo wewnętrzna strona jest o wiele bardziej miękka niż zewnętrzna.

I kolejna rada - jeżeli macie podwójne szyby w goglach nigdy nie myjcie szyb wkłądając je całkowicie do wody lub spłukując bierzącą wodą, ponieważ woda dostanie się między szyby, a wysychając zostawi nieciekawe i już nie do usunięcia plamy.

Aha, jeszcze mi się przypomniało, aby nie prać gogli w pralkach, tylko ręcznie oraz to,. by nie używać proszków do prania, bo one doprowadzają na dłuższą metę do uczuleń na twarzy (sam się kiedy nabawiłem nieciekawej wysypki na gebie od proszków). Najlepiej myć gąbkę w goglach jakimś żelem pod prysznic o neutralnym pH, wtedy będziemy mieć pewność, że nam twarzy gogle nie zniszczą.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będąc niedawno na nartach dowedziałem się o bardzo praktycznyn spobie na parujące gogle. Należy je założyć w ciepłym pomieszczeniu i dopiero potem wyjść na powietrze (dawało to rewelacyjne wyniki). Muszę to sprawdzić podczas jazdy w goglach motocyklowych, ale wydaje mi się że powinno być ok (fakt, że nie zawsze można sobie pozwolić na zakładanie kasku w domu, ale jeśli ktoś dowozi sprzęta w teren samochodem to może spróbować)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem ostatnio bardzo dużo fotek ze świata motocrossu, głównie zagranicznych zawodników światowego formatu i zauważyłem że mają na goglach zarówno systemy TEAR- OFF i ROLL- OFF a żeby było śmieszniej chyba nawete przeważa system ROLL- OFF.

...to takie moje małe spostrzeżenie do tematu...

:roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dominik ma racje, takie gogle sprawdzają sie tylko na zawodach, roll off jest dobry ale on czyści tylko częśc szybko gogli, nie całość, natomiast zrywki oczyszczają całą szybke i są chyba praktyczniejsze, do amatorskiej zabawy polecam zwykłą podwójną szybke, zawsze mozna sie zatrzymać i przetrzeć w lesie , lub wypłukać w strumyczku:) pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...