BaRy Opublikowano 14 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2004 Na czym to polega to kumam:TEAR-OFF to zrywane folie a ROLL-OFF to przesuwany tzw. film.Ale jakie macie doświadczenia z tego typu goglami?Ich wady, zalety i koszty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2004 eee ja tam jeżdże w zwykłych które ani nie parują ani nic a kosztowały 100 jak się wpada do błota to wystarczy sobie rękawiczką wytrzeć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduro_boy Opublikowano 19 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2004 Z TEAR-OFF i ROLL-OFF kożystają przeważnie żużlowcy. Oni to faktycznie jadą w takiej pozycji gdzie trzeba szybko pozbyć się błota z gogli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 19 Stycznia 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2004 "Wycieraczki" przydają sie w goglach np na torze, gdzie nie ma czasu przecierać szyby szmatką i trzeba jak najszybciej pozbyć się brudu - wtedy zdecydowanie cześciej stosowane są "zrywki" czyli tear-off. Z kolei filtr na rolce stosowany jest częściej w enduro. Sam nie używam tych wynalazków, natomiast zawsze inwestuję w podwójne szyby do0 gogli, które nieparują. Akurat dość często taplam się w gęstym błocie i gogle ze standardową szybą zawsze mi parują, co wkurza bardziej niż muszki-meszki w gębie. Teraz jeżdżę w Oakleyach, ale sporo czasu jeździłem w ProGripach. Niemniej do Oakleyów baaaardzo im daleko (np pod względem systemu wentylacjii, odporności szyby na porysowania itd). Aha - jeżeli nie wiecie, to dam radę odnośnie czyszczenia wewnętrznej szybek w goglach. Otóż najbezpieczniej jest przecierać gogle ruchem posuwistym z lewa na prawą i odwrotnie. Nie polecam ruchów okrężnych bo te zwykle doprowadzają do zarysowania szyby. Ponadto należy jak najmniej ingerować ręcznie w wenętrzną stronę szyby. Jeżli juz to bardzo delikatnie, bo wewnętrzna strona jest o wiele bardziej miękka niż zewnętrzna. I kolejna rada - jeżeli macie podwójne szyby w goglach nigdy nie myjcie szyb wkłądając je całkowicie do wody lub spłukując bierzącą wodą, ponieważ woda dostanie się między szyby, a wysychając zostawi nieciekawe i już nie do usunięcia plamy. Aha, jeszcze mi się przypomniało, aby nie prać gogli w pralkach, tylko ręcznie oraz to,. by nie używać proszków do prania, bo one doprowadzają na dłuższą metę do uczuleń na twarzy (sam się kiedy nabawiłem nieciekawej wysypki na gebie od proszków). Najlepiej myć gąbkę w goglach jakimś żelem pod prysznic o neutralnym pH, wtedy będziemy mieć pewność, że nam twarzy gogle nie zniszczą.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2004 no tak.... w sumie to nigdy nie czyściłem gogli niczym innym niż wężem ogrodowym :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dj moto Opublikowano 19 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2004 Będąc niedawno na nartach dowedziałem się o bardzo praktycznyn spobie na parujące gogle. Należy je założyć w ciepłym pomieszczeniu i dopiero potem wyjść na powietrze (dawało to rewelacyjne wyniki). Muszę to sprawdzić podczas jazdy w goglach motocyklowych, ale wydaje mi się że powinno być ok (fakt, że nie zawsze można sobie pozwolić na zakładanie kasku w domu, ale jeśli ktoś dowozi sprzęta w teren samochodem to może spróbować) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dj moto Opublikowano 19 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2004 A jeśli chodzi o podwójne szyby to Dominik ma 100% racji, bez tego ani rusz, zwłaszcza w chłodne lub deszczowe dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spidi Opublikowano 25 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2004 Przeglądałem ostatnio bardzo dużo fotek ze świata motocrossu, głównie zagranicznych zawodników światowego formatu i zauważyłem że mają na goglach zarówno systemy TEAR- OFF i ROLL- OFF a żeby było śmieszniej chyba nawete przeważa system ROLL- OFF....to takie moje małe spostrzeżenie do tematu... :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduroman Opublikowano 1 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2004 Dominik ma racje, takie gogle sprawdzają sie tylko na zawodach, roll off jest dobry ale on czyści tylko częśc szybko gogli, nie całość, natomiast zrywki oczyszczają całą szybke i są chyba praktyczniejsze, do amatorskiej zabawy polecam zwykłą podwójną szybke, zawsze mozna sie zatrzymać i przetrzeć w lesie , lub wypłukać w strumyczku:) pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.