Skocz do zawartości

ETZ 150


MłodyWilk22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Własnie próbuje dojść do ładu z ETZ150 mojego kuzyna :icon_mrgreen:

 

Motocykl od samego początku ma problemy z wolnymi obrotami...

A mianowicie poniżej 2 tyś obr/min tak jakby czasami gubił iskrę i zaraz gaśnie. Na zimnym silniku jest to prawie nieodczuwalne, natomiast jak chwile pochodzi to zaraz zaczynają sie problemy.

Sam już nie wiem czy tu chodzi o układ zapłonowy czy może o gaźnik, bo poniżej tych 2 tys obr chodzi tak jakoś cieniutko tak jakby dostawał za mało paliwa. Na wysokich obrotach jest oki. Nawet jak podczas jazdy zejde poniżej 2 tyś obr to lubi czasami tak jakby zgubić iskrę i szarpnąć.

 

Chodzi bardzo ładnie, wkreca sie super i ma całkiem niezłe pociągniecie (miałem kiedyś taki sprzet wiec wiem jak ma chodzić).

 

Zerkałem na główna dyszę w gaźniku i jest drożna. Regulacje składem mieszanki biegu jałowego nie robią na silniku rzadnego wrażenia. Zapłon ustawiony jest oki(choć próbowałem zmieniać i dalej to samo) a sam przerywacz jest jak nowy.

 

Nie wiem czy rozebrać gaźnik na częsci(może gdzieś przytkany jest w innej cześci), czy może przyczyną jest sama swieca(po rozgrzaniu pada). Nie mam zapasowej, ale próbowałem wkrecić sprawną od skutera i silnik nie miał ochoty sie na niej odezwać.

 

No chyba że kondensator gdzies puchnie lub cewka zaplonowa umiera...

Pomocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadaniem kondensatora jest gaszenie łuku i jak pada to z reguły ma to wpływ na wysokie obroty (powstający łuk na platynkach osłabia albo całkowicie likwiduje iskre na świecy) choć czasem (bardzo rzadko) kondensator dostaje zwarcia i iskry nie ma wcale

 

jest kilkanaście sposobów na jego sprawdzenie żaden nie daje 100% skuteczności(sprawdzenie omomierzem jest np nieskuteczne bo wiele elementów przebija dopiero przy wysokim napięcie a omomierz ma kilka-naście v)

 

cewke zapłonową możesz sprawdzić omomierzem to jest zwykły transformator albo jest sprawna albo niesprawna :) w razie czego możesz podmienić na jakąkolwiek butelkową mokrą na 12v albo nawet na 6v z opornikiem redukcyjnym dużej mocy ........

 

gaźnik najlepiej profilaktycznie przedmuchać kompresorem a najlepiej to wygotować w occie tylko że do tego trzeba warunków (śmierdzi nieziemsko )

 

a kompresje mierzyłeś ?? mój ogar ma np 7bar tylko a idzie jak wściekły z 1 osobą koło 60km/h....

z reguły gubi wolne obroty jak kompresji nie ma....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koprechy nie mierzyłem bo nie mam czym... ale jako stary mz-eciarz i smisoniarz moge stwierdzić, ze silniczek chodzi jak ta lala :)

 

Brak komprechy odstawiam na sam koniec. Najpierw wymienie swiece i przedmucham gaźnik. Bo tak sobie myśle, ze jesli silnik w ogóle nie reaguje na krecenie dysza obrotów biegu jałowego to może w środku coś sie przytkało i poprostu tak sie dzieje... Jak to nic nie da to przeglądne cały układ zaplonowy, a jak to już nic nie pomoże to wtedy zostanie już tylko pomierzyć u kogos kompreche...

 

Dzięki za pomoc :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie przy ETZ 250 nieumiem ustawic wolnych obrotow pochodzi chwilke tak na 1,2 tys obojetnie czy jest cieply czy zimny to po 10 sekundach zgasnie, gdy probowalem go wyregulowac to milimetr odkrece srubke i odrazu z 1,2 skoczy na obrotomierzu do 2 tys nie wiem co jest tego przyczyna moze wy mi cos poradzicie ?

Edytowane przez radziok16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomierzyć u kogos kompreche...

 

nie warto zakłady biorą 30 zł za pomiar na allegro masz miernik nowy z zaworkiem zwrotnym za 55 zł z przesyłka ....

 

przypomniało mi sie jedno.....mz etz 150 ma jak etz 250 zapłon akumulatorowy ?? aku patrzyłeś ??mzeta ładuje aku od iluś tam obrotów i większośc na wolnych obrotach nie ładuje jeśli aku jest lipny to na wolnych obrotach jeśli mamy ujemny bilans energetyczny to brakuje prądu....

 

Najpierw wymienie swiece

 

kup f95 iskry albo weź starą maluchowską made in poland (na nowych pisze made in EU) niezniszczalne świece i uniwersalne pasują do każdego motorku epoki PRL :icon_mrgreen:

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przypomniało mi sie jedno.....mz etz 150 ma jak etz 250 zapłon akumulatorowy ?? aku patrzyłeś ??mzeta ładuje aku od iluś tam obrotów i większośc na wolnych obrotach nie ładuje jeśli aku jest lipny to na wolnych obrotach jeśli mamy ujemny bilans energetyczny to brakuje prądu....

 

No właśnie też o tym myślałem i dlatego odpaliłem motocykl z podłączonym prostownikiem... niestety dalej to samo...

 

A o świecy pomyśle, bo własnie takiej niezniszczalnej szukam :)

 

to po 10 sekundach zgasnie, gdy probowalem go wyregulowac to milimetr odkrece srubke i odrazu z 1,2 skoczy na obrotomierzu do 2 tys nie wiem co jest tego przyczyna

 

Mam dokładnie to samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem 150 ts i pamietam ze srubka od powietrza ma byc wkrecona do oporu bodajze .ale moge sie mylic. wtedymialem 15 lat i nowke sztuke . odplalem ja i zaraz cos w gazniku "ponaprawialem" tak ze nie chciala chodzic wiec sklad mieszanki probowalismy z kolesiami regulowac [jak w motorowerze :wink:] w koncu przyszedl pan co sie znal -zakrecildo oporu srube od powietrza i moto ozylo. palila 2,6l/100km ponad 2 lata tluklem ja niemilosiernie :icon_razz: to byly czasy hehe

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem 150 ts i pamietam ze srubka od powietrza ma byc wkrecona do oporu bodajze .ale moge sie mylic. wtedymialem 15 lat i nowke sztuke . odplalem ja i zaraz cos w gazniku "ponaprawialem" tak ze nie chciala chodzic wiec sklad mieszanki probowalismy z kolesiami regulowac [jak w motorowerze :icon_rolleyes:] w koncu przyszedl pan co sie znal -zakrecildo oporu srube od powietrza i moto ozylo. palila 2,6l/100km ponad 2 lata tluklem ja niemilosiernie :biggrin: to byly czasy hehe

 

wedlug mnie jesli srubka byla wkrecona do oporu to prawie tak samo jakbys jezdzil na ssaniu takze dziwie sie ze Ci spalala 2.6 l

 

Ostatnio jechalem 115km/h w 2 osoby czyli jakies 110-120kg i wiecej niechciala isc to bylo jakos przed 5 tys obr powinna pojsc wiecej cyz porpostu nadaje sie do remontu, wszyscy pisza ze MZ powinna jechac te 130 wiec sam juz niewiem...

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna jest prosta lewe powietrze.

 

Też właśnie obstawiam lewe powietrze. Bo nawet jak zejdzie poniżej 2 tyś obr to tak jakoś cieniutko chodzi jakby jej brakowało paliwa.

Gośc od którego kuzyn kupował motocykl mówił, że wczesniej był wstawiony gaźnik z blokada bo to była L-ka na prawojazdy i szła tylko 90km/h. Teraz załozył inny gaźnik i zbiera się jak powinna. No bo fakt, wkreca sie super do samego końca.

Tylko te wolne obroty...

Nic w wolnej chwili rozbiore gażnik i całego go przeglądne śrubkę po śrubce.

 

mialem 150 ts i pamietam ze srubka od powietrza ma byc wkrecona do oporu bodajze .ale moge sie mylic.

 

W instrkcji podają, że śrubka ta ma być wykecona o 1,5 obrotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lewe powietrze bycmoze ;D ale ja jak mialem problem z simmerem prawym to nie mialem wysokich obrotów :wink: bo za duzo powietrza bylo .. bylo jedno wielkie buuuuuuuuuuuuuu(jak manetka szla do konca) ;d Moto sie krecilo do 5,5 tys obr na 5 biegu jak zmienilem simmering doszlo prawie do 7 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez tak myslalem :D ale fakt faktem jest ze trza bylo ja wkrecic do oporu . sprobowac nie zaszkodzi. ale dlatego zapamietalem bo wlasnie z doswiadczenia z motorowerami wydawalo mi sie ze wlasnie ok 1,5 obr. ma byc ale za skarby nie chciala dobrze chodzic. jak w instrukcji bylo , nie pamietam :wink:

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaźnika nie przeglada j bo to ci nic nie da pewnie. Znajac zycie przepustnica jest przetarta koszt nowej przepustnicy 35zł kosz nowego gaźnika 100zł ;] sam sobie powiedz co sie lepiej opłaca. Mz lubi tez brac lewe powietrze na kruccu sacym dokładnie na tej grubej uszczelce;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylo że jakby miała lewe powietrze to by słaba była bynajmniej ja wśród pierdzikółków typu wsk i romet nie spotkałem sie z tym żeby motorek mając lewe powietrze był mocny a kolega twierdzi że kopa ma .........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...