Skocz do zawartości

Iskrzenie na platynce


Ziuteek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Można by się było kłucić .... :-).

Mógłbym zapytać: "To skąd w takim razie w każdej książce do elektrotechniki wzrór na energie zgromadzoną w cewce?" "Skoro cewka to transformator to dlaczego ma otwarty obwód magnetyczny, czy aby nie w celu gromadzenia energii??" "Skoro kondensator nie przewodzi prądu stałego to z jakim prądem mamy tu do czynienia?"

 

Wzór w książce nie dotyczy energii zgromadzonej w cewce, a wytworzonej w cewce. To istotna różnica. Otwarty obwód magnetyczny powoduje wzmocnienie sem(siły elektromotorycznej) samoindukcji własnej, skierowanie strumienia magnetycznego aby w jak największej jego części znajdowała się druga cewka, czyli aby się nie rozpraszał, a w praktyce powodował dzieki tzw. przekładni transformatora powstanie łuku elektrycznego. Otwarty obwód magnetyczny nie gromadzi energii, tylko ukierunkowuje strumień magnetyczny i jest stosowany w transformatorach o posobnym nawinieciu cewek(a takie są właśnie cewki zaplonowe). Jeżeli chodzi o kondensator to podtrzymuję to co pisałem. Mamy do czynienia z prądem stałym o zmiennej wartości, a nie przemiennym tak jak sugerujesz. Aby kondensator przewodził prąd musi następować zmiana biegunowości(definicja prądów przemiennych), a to nie następuje, zmienia się tylko chwilowa wartość napięcia od 0 do max.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram w 100%, no chyba że lubisz sobie dłubać. W gruncie rzeczy klasyczny zapłon jest niezastapiony jesli chodzi o jego naprawy w drodze(trzeba mieć ze sobą przeważnie kowadełko i młoteczek, do tego kondensator i trochę papieru ściernego - koszty żadne), bo jak padnie eletronik to tylko popych, ewentualnie wymiana na zapasowy moduł(o ile go ze sobą wozisz).

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram w 100%, no chyba że lubisz sobie dłubać. W gruncie rzeczy klasyczny zapłon jest niezastapiony jesli chodzi o jego naprawy w drodze(trzeba mieć ze sobą przeważnie kowadełko i młoteczek, do tego kondensator i trochę papieru ściernego - koszty żadne), bo jak padnie eletronik to tylko popych, ewentualnie wymiana na zapasowy moduł(o ile go ze sobą wozisz).

Pozdrawiam!

 

:banghead: otóż to! Nie miałem nigdy elektronicznego zapłonu w swoim simsonie i nie wiem czy chciałbym mieć. Wiadomo że części mechaniczne się zużywają prędzej czy później, mówię tutaj o przerywaczu. Regularne smarowanie filcu , pilnowanie przerwy i ewentualnie sporadyczne przetarcie styków czyni ten typ zapłonu niezawodnym. W trasie łatwiej go naprawić jak wspomniał kolega robik64. Zamiast kondensatora można i ziemniaka wstawić (autentycznie, będzie działać dopóki nie wyschnie). Jak się elektronik zepsuje to już koniec. Takie jest moje zdanie

Edytowane przez wojtek2812
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:notworthy: otóż to! Nie miałem nigdy elektronicznego zapłonu w swoim simsonie i nie wiem czy chciałbym mieć. Wiadomo że części mechaniczne się zużywają prędzej czy później, mówię tutaj o przerywaczu. Regularne smarowanie filcu , pilnowanie przerwy i ewentualnie sporadyczne przetarcie styków czyni ten typ zapłonu niezawodnym. W trasie łatwiej go naprawić jak wspomniał kolega robik64. Zamiast kondensatora można i ziemniaka wstawić (autentycznie, będzie działać dopóki nie wyschnie). Jak się elektronik zepsuje to już koniec. Takie jest moje zdanie

 

 

Dokladnie tak, jesli wszystko jest poustawiane to zaplon mechaniczny jest niezawodny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...