Skocz do zawartości

Jak dokladnie ustawic licznik rowerowy w motorze ???


radzio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Komplikujecie prostą sprawe.

Bierzesz krede, znajdujesz kawałek równej drogi, zaznaczasz punkt na dole koła (opony), dokładnie pod tym znakiem robisz drugi na asfalcie, siadasz na motor i przepychasz go tak aby koło wykonało co najmniej 1 pełny obrót (a najlepiej kilka obrotów), i znów robisz znak kredą na asfalcie, bierzesz coś do mierzenia najlepiej taśme mierniczą i mierzysz odległość dwóch znaków na drodze, teraz dzielisz pomiar przez ilość obrotów koła i masz OBWÓD KOŁA który wpisujesz do licznika. Jeżeli do licznika trzeba wpisać ŚREDNICE KOŁA to wynik pomiaru dzielisz przez 3,14 i otrzymujesz średnice koła.

 

 

proste, ze mozna, u mnie taki wstepny pomiar byl obarczony okolo 5% bledem, a kolega chcial dokladnie :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd jest zawsze. Opona ma to do siebie że ma trzy wymiary. Promień czy średnice mierzoną na nieobciażonym kole. Promień pod obciazeniem na postoju i podczas bardzo wolnej jazdy, zależny od obiazenia i ciśnienia w oponie. I promień dynamiczny, bo wraz ze wzrostm prędkości rośnie poślizg opony, ale to ma znaczenie przy bardzo wysokich prędkościach.

5% błędu to jest norma, nawet bardzo dobre radary policyjne mają 3-4% błędu.

Jedyny sposób na dokładne skalibrowanie prędkościomierza to prosty odcinek drogi o znanej długości i automatyczny stoper.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki licznik zalozyc ??

moze byc cos takiego http://allegro.pl/item399191344_niemiecki_...29_funkcji.html

 

podajcie jakies linki do aukcji z allegro

ej ten jest lepszy od mojego, ja mam za kilka zloty i chodzi dobrze, oczywiscie po odpowiednim ustawieniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki licznik zalozyc ??

moze byc cos takiego http://allegro.pl/item399191344_niemiecki_...29_funkcji.html

 

podajcie jakies linki do aukcji z allegro

http://allegro.pl/item400963637_super_licz...wyprzedaz_.html

oryginalna sigma z lat 90 gdzie byly na pewno robione w niemcach, na rowerze mam taka od 8lat, a w moto od roku :biggrin:

nie do zajechania i predkosci do 299km/h

Edytowane przez jwolansk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ustawiałem licznik w ten sposób:

zanzaczyłem na oponie kredą jakiś znaczek, przejechałem np 6 obrotów przedniego koła, zmierzyłem długość od startu i podzieliłem przez 6. W ten sposób idzie dokładnie ustawić, bo przy jednym obrocie pomiar może być nie dokładny. Potem na jakimś porostym odcinku przejechać ok 2 km, patrzeć czy słupki stawiane co 100 m sie zgadzają i ewentualnie przestawić o mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...