Skocz do zawartości

Różnice MZ ETZ 150 i MZ ETZ 250/1


Gość bartosinski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bartosinski

Ponieważ planuję rozpocząć swój pierwszy prawdziwy sezon motocyklowy w życiu 8) wymyśliłem sobie, że rozdziewiczy moją motocyklową duszę MZ-tka ;)

No to szukam sobie właśnie takowego motocykla, ale nie o to mi tutaj chodzi.

Pytanie jest następujące:

 

Jakie są różnice między 150-tka a 250-tką? To, że w przyspieszeniach i osiągach - to wiem. Chciałbym po prostu wiedzieć (najlepiej od posiadaczy jednych i drugich) czy na 150-tce można nabrać tych podstawowych nawyków w jeździe. Czy 150-tka mi do tego wystarczy (planuję ją mieć jeden - góra dwa sezony).

 

Na pewno będę jeździł solo. Waga 80 kilo, 183 cm wzrostu.

 

Zadaję to pytanie w dziale "mechanika MZ", bo pytam się właśnie od strony mechaniczno-osiągowo-technicznej. Jeśli pomyliłem dział - przepraszam i proszę uprzejmie o nakierowanie na cel :)

 

Dziękuję za wszystkie opinie.

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego, ile kasy zamierzasz przeznaczyć na motocykl - 150tkę można kupić nieco taniej (młodszą rocznikowo) od większych etek. Jeżeli jednak chcesz wydać trochę więcej, to nawet bym się nie zastanawiał tylko brał 250/1 - większy silnik będzie nieoceniony przy jeździe turystyczne, z pasażerem, czy też bagażem. No i wiadomo - osiągi też lepsze, więc i lepsza zaprawa przed przyszłą przesiadką na większą maszynę.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zadaniem 251jest lepsza. Silnik trwalszy, poza tym 150 ma pierwotną przekładnie na łańcuchu który trzeba co jakiś czas wymieniać. Często się także trafiają uszkodzenia półksiężyca rozrusznika.

Silnik MZ 251 jest jakby lepiej zaprojektowany Poza tym osiągi. 251 będzie bezpieczniejsza z racji krótszej drobi wyprzedzania itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz kase to lepiej 251.Nie jesteś jakiś malutki to lepiej mieć więcej KM ;) No i na 251 to już jest inna jazda,żeby mieć jako takie osiągu(tak przydatne przy np.wyprzedzaniu)nie trzeba aż tak dusić silnika.Poza tym jest cięższa więc lepsza lekcja przed następnymi cięższymi motocyklami :) Jedyne co to 251 więcej pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w sumie i tak raczej jest spora roznica pomiedzy przesiadka sie z mz na przyjmijmy Cbr600 Nie chodzi mi to pojemnosc osiągi ale chociazby sposób pokonywania zakretów

 

JA na 1 motocykl kupilem 150-tke bo znalzlem super okazje w sumie dzis troche brakuje mi mocy ale wiem ze moge temu motocyklowi ufac Bylem nia w Bieszczadach na samotnej wyprawie i zero problemów oraz stosunkowo male spalanie w trasie ok 3l (zatankowalem 12l przejechalem 320km i w baku mialem jeszcze ok 3-2 litrow)

Jezeli to moto na 2 lata to po prostu warto kupic cos czym bedziesz jezdzil a nie robil

 

Wybór nalezy do Ciebie ja nie namawial ani nie polecam tylko w sumie pisze jak jest z 150 Ale jakbym mial brac cos z 25X to bylo by to 251 Kwestja gustu chyba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie różnica miedzy 250 a 150 w osiągach nie jest aż tak gigantyczna... pozatym silnik wydaje mi sie trwalszy i ceny są niższe... Jeszcze jak trafisz electronica jak ja to bedziesz zadowolony w 100% 8)

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie różnica miedzy 250 a 150 w osiągach nie jest aż tak gigantyczna... pozatym silnik wydaje mi sie trwalszy i ceny są niższe... Jeszcze jak trafisz electronica jak ja to bedziesz zadowolony w 100% 8)
No nie wiem.Na jednym zlocie na chwile zamieniłem się z kolesiem na Mz 150 i dla mnie była duża różnica !!Jakbyś jeżdził solo,głównie po mieście to aż tak tego nie odczujesz ale już przy wyprzedzaniu np.to te 6KM więcej troche da ;) Jak masz kase-kupuj coś MZ 251-jak trafisz dobry egzemplarz to nie pożałujesz :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bede polecal ani tego ani tamtego, obydwa sa dobre jesli sie o nie dba ;)

 

Oczywiste jest to ze 250/251 jest silniejsza oraz troszke wieksza :) wybór nalezy do Ciebie.

 

No to z wyprzedzeniem witamy nastepnego posiadacza maszyny spod znaku MZ w Szczecinie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce zostac zlinczowany:) ale ja bym proponowal jawe:) ts 350 ;) Tez jestem dosyc duzy i tylko dlatego wybral;em ten motocykl no moze nie tylko! Ale jak mial bym wybierac miedzy 150 a 251 to bez wachania 251 albo 250 choc ten model moim zdaniem wizualnie troche gorzej sie prezentuje niz 251 kwestia gustu! MZ 250/1 pod wzgledem osiagow jest dosc dobra tzn ma lepsze przyspieszenie niz inne motocykle w podobnych cenach np jawa ts 350... jest dosc mocna jak na poczatek ale ja np zdawalem na niej prawko wiec super sprawa! to jest dosc dobry motocykl jak mial bys wybrac 250 to postaraj sie aby mial tarcze na przednim kole! Jak ktos sie ze mna nie zgadza to mnie nei bic:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartosinski

Dzięki za wszystkie porady jak do tej pory :)

W sumie przez pierwszy sezon wielkich wyczynów motocyklowych nie planuję. Ot, pojeździć sobie po okolicy, poćwiczyć to i tamto, zaznajomić się z mechaniką ogólną (do tej pory grzebałem z zamiłowaniem w autach).

Problem chyba polega na tym, że ciężko jest znaleźć jakąś ETkę w dobrym stanie. No przynajmniej w mojej okolicy (tzn. Szczecin). Kupuję te "Kontakty", śledzę różne giełdy i inne gazetki, ale jak na razie nic. A już (jak sugerował jeden z przedmówców) Jawy to chyba nie znajdę. Chociaż też chętnie rozważyłbym tą propozycję.

A może po prostu źle szukam? ;) :mrgreen:

Ponieważ spalanie jest sprawą raczej drugorzędną (nie nawinę tylu km, żeby odegrało to poważną rolę) a - wiadomo - lepiej mieć więcej niż mniej kucy :twisted: to po prostu spróbuję znaleźć jakąś 250/1 lub ew Jawkę.

 

Powiedzcie mi jeszcze tylko, czy (i jeśli tak - to jakie) są różnice jeśli chodzi o serwisowanie tych modeli. Tzn głównie ceny części, bo większość rzeczy od strony wykonawczej zrobię sam. No chyba, że przyjdzie szlif cylindra zrobić, ale tu chyba jest podobnie (no może poza Jawą, bo tam dwa gary do roboty)

 

Jakby ktoś z Was miał takiego sprzęta na oku w Zachodniopomorskiem to dajcie znać.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi jeszcze tylko, czy (i jeśli tak - to jakie) są różnice jeśli chodzi o serwisowanie tych modeli. Tzn głównie ceny części, bo większość rzeczy od strony wykonawczej zrobię sam. No chyba, że przyjdzie szlif cylindra zrobić, ale tu chyba jest podobnie (no może poza Jawą, bo tam dwa gary do roboty)

Przykładowe ceny masz tutaj http://www.wilmat.torun.com.pl

http://www.kemot.pl/avo.php?kemotSESSID=11...8892eb12eb1dc89

Ogólnie to nie ma duzej różnicy w cenach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartosinski

W sumie chyba i tak wyjdzie na to, że zaakceptuję dowolną maszynę z poniższej listy, byle była w dobrym stanie i akceptowalnej cenie:

ETZ 150

ETZ 250

ETZ 251

Jawa TS350

 

W końcu wszystko to 2-suwy, w miarę proste w obsłudze i porównywalne co do frajdy z jazdy (bo osiągi są chyba już jednak różne).

 

A właśnie - puściłem prośbę w dziale "zakup" bo mam na oku Jawkę. Tak więc, jesli ktoś ze Szczecina miałby chwilę, aby pomóc oblukać - proszę na priv.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...