gandziorz Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 Witam,W końcu skończyłem regenerować cezetkę (10 lat nie jeżdzona).Dostała nowy kolor, wszystko wyczyszczone, bak z 10x był czyszczony z rdzy, nowy olej do skrzyni (hipol), nowe wężyki,kable z fajką, świece.Mój problem to taki że nie bardzo się orientuje jaki olej do niego byłby dobry. Do skuterka lałem Mobil1 Racing 2T, a do Jawki póki co leję Mixol, wiem tylko że przedtem była zalewana beną z olejem "Lux" (dawno ich już nie ma). Jaki olej jest do niego najlepszy? Ps. Wreszcie coś z biegami :) Rok skuterem- katurgia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 ona jeździ na każdym oleju fabrycznie jest skonstrowana pod mixol ale myśle że taki sprzęt zasługuje na coś więcej :) dobry pólsyntetyk wystarczy nie ma sensu ładować sie w jakieś valvoline czy castrol racing bo to przerost formy nad treścią..... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandziorz Opublikowano 4 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 dobry pólsyntetyk wystarczy nie ma sensu ładować sie w jakieś valvoline czy castrol racing bo to przerost formy nad treścią.....Acha ok. Oryginalny przebieg 13kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 5 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 Na orlenowskim polsyntetyku da rade, ok. 12zl/l dobra cena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandziorz Opublikowano 5 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 Na orlenowskim polsyntetyku da rade, ok. 12zl/l dobra cena.OK sprawdzę go. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Równierz polecam orlenowski olej tyle tylko zeby dopiescić juz całkiem motocykl odkręc głowice wyczysc denko tłoka z nagaru. Oryginalne instrukcje do Mz radza to robić co 5 tys km. A tu 13kkm i jak znam zycie nikt tam nigdy nie zagladał:bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorider13 Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Hejka ja niedawno kupiłem do mojej jawy nie używany wał z tłokami cylindrami sworzniami i pierścionkami od znajomego. Tłoki były dobrane do cylindrów i korbowodu ale sworznie były zbyt duże, zastąpiłem je sworzniami od mz 150. Wszystko ładnie pięknie ale jeden z tłoków ktoś mi zwalił z półki w garażu i go najechał samochodem. Teraz nie mogę dokupić nigdzie tłoka ponieważ w wale który kupiłem jest mniejszy korbowód. W większości jaw w tłokach otwór pod sworzeń ma średnicę 16mm i do korbowodu montuje się łożysko igiełkowe. A w tych które mam 15mm i w korbowód wprasowana jest miedziana tuleja. Tłoki są prawdopodobnie od innego motocykla tylko nie wiem jakiego.Tłoki na pewno nie sa od motocykla jednocylindrowego ponieważ są na nich oznaczenia prawy, lewy. Średnica tłoka to 58mm a średnica sworznia to 15mm, są to tłoki nominalne. A może w jakichś jawach były tłoki na mniejsze sworznie? Od jakiego motocykla mogą to być tłoki? Gdzie można takie kupić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j@wa Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Tłoki mogą pochodzić od Jawy 350 "354" . To te stare Jawy "kivaćky" miały tulejki zamiast łożysk igiełkowych. Z próbuj dowiedzieć się o taki tłok tutaj [ http://www.impol.global.pl/ ]. Oni mają dużą wiedzę na temat Jaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil91 Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Tłoki te nie pochodzą od Jawy 350/354 - w nich średnica sworznia wynosi 18mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandziorz Opublikowano 24 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 (edytowane) Wreszcie dokończyłem "lać" mixol, bo przecież nie wyleje jak kupiłem to zużyłem.Od jutra testuje Orlen 2T semisynthetic. Mam też pytanko, moja cezetka na 1,2,3 ciągnie że aż miło się jedzie. Włączam 4, po czym zwalnia do 90km/h zaczyna kopcić i nie ma siły.Świece ok, kable wymienione, nowy kranik, gaźnik przeczyszczony, wszystko jak należy sprawdzone.Czy to może być przez to że motor przez 10 lat był nie ujeżdżany i się zamulił?Na mechanice trochę się znam, więc stąd to wnioskuję. Kolego, ja proponuję wysłać maila ze zdjęciem tłoka, i przekazać jak najwięcej istotnych informacji na temat tego tłoka który potrzebujesz do ag-mota. Oni wszystko znajdą.A już prościej to wysłać "uszkodzony" tłok do legry. To zakład w którym dorabiają tłoki.http://www.legra.neostrada.pl/ Edytowane 24 Lipca 2008 przez gandziorz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorider13 Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 Dzięki za pomoc. Jesteście wielcy. :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 Poprostu uszczelniacze wału sie zestarzały ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 a co do oleju Orlen 2t to ja jeździłem na nim motorynką jeżdżę wsk-ami i honda i ani razu mi się nie zatarły ani nic w tym stylu polecam :icon_biggrin: Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandziorz Opublikowano 28 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 a co do oleju Orlen 2t to ja jeździłem na nim motorynką jeżdżę wsk-ami i honda i ani razu mi się nie zatarły ani nic w tym stylu polecam ;)Co zauważyłem po wymianie z mixola:+ nie kapie z tłumików przy tych samych stosunkach olej/paliwo+ mniej dymi+ lepiej reaguje na gaz+ powyżej 6 tys. obr nie słychać pierścieni wcześniej problem ten występował Pomału 4 bieg lepiej chodzi (już do 110 dobiłem ;)). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
narolenrogal Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Również polecam Semisyntetyk 2T Orlen. U mnie śmiga ładnie pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.